Sander werd Zubair

Imad

Junior Member
Bismillaahi Arrahmaani Arraheem,> Walhamdulilaahi rabi el3alameen, wassalaatou wassalaamou 3alaa nabiyinaa mohammad, wa 3alaa aalihi wasahbihi adjma3ien,> Amma ba3d,>


Asalaamoe alaikoum wa rahmatoellAllah wa barakatoeh,


Verhaal: Sander werd Zubair

Ik begon met een nieuwe studie op en nieuwe school, na een paar weken voelde ik me thuis. Op een dag net voor het weekend zag ik een leerling en hij droeg al zijn boeken. En ik vroeg mezelf af, “SoubhanAllah waarom zal iemand al zijn boeken mee nemen naar huis op een vrijdag terwijl men een schoolkluis heeft? Hij zal vast wel een nerd zijn.” Ik had haast en wilde graag het vrijdagspreek en gebed meemaken, dus liep ik snel door. Toen ik het schoolplein afliep zag ik een paar jongens naar hem toe rennen en ze duwden hem omver, hij viel om en zijn boeken lagen overal op de grond en zijn bril vloog in de lucht en lande in het gras.> Ik liep snel terug om de jongen te helpen, de jongens om hem heen waren snel weer weg. Ik hielp de jongen opstaan en zag een droevige blik in zijn ogen, en ik zag een traan in zijn oog. Ik zei, "Deze jongens die jou hebben geduwd hebben echt geen leven." De jongen keek me aan en zei, "Dank je wel!" met een grote glimlach op zijn gezicht. Het was een zeer dankbare glimlach die ik nog nooit eerder had gezien.> Ik stelde mezelf voor, en hij zei, "Ik heet Sander." Ik hielp Sander mee met zijn boeken, en vroeg hem waar hij woonde, en SubhanAllah wat bleek hij woonde bij mij in de buurt. Ik vertelde hem dat ik onderweg was naar de moskee voordat dit allemaal gebeurde. Hij wilde graag mee dus liepen we samen naar de moskee. Hij durfde niet naar binnen en bleef dus in de gang staan. Onderweg naar zijn huis vroeg Sander wat er allemaal verteld werd, dus legde ik hem uit wat de Imam in zijn preek had gezegd. Toen Sander dichtbij huis was gaf ik hem mijn telefoon nummer en vroeg hem of hij in het weekend tijd had om te gaan voetballen met vrienden van mij. Hij zei, "Ja, maar ik kan niet zo goed voetballen."

Mijn vrienden accepteerden hem en lieten hem mee voetballen. Sander had wel veel vragen, nog steeds over de vrijdagspreek. En ik kon sommige dingen niet goed uitleggen. Ik had hem verteld waar je islam boeken kan kopen.> Het weekend ging weer, zoals gewoonlijk snel voorbij en het was alweer maandagochtend, en daar zag ik Sander weer met een enorme stapel schoolboeken. Ik zei tegen hem, "Hee Sander! Jij krijgt echt last van je rug als je elke dag zoveel schoolboeken meeneemt!" Hij glimlachte en gaf me de helft van de stapel boeken.

Na vele maanden, werden Sander en ik goede vrienden.> Ik was bij de heel emotionele dag dat Sander de Shahada (Geloofsgetuigenis) ging doen. Sander had zich verdiept in de islam en kreeg een enorm zelfvertrouwen en hij zei zelf, "ik heb nu het gevoel dat mijn ziel rust heeft."> Na het behalen van onze schooldiploma was het onze plan om samen naar Medinah Universiteit te gaan om te studeren. We schreven beide een brief en melden ons aan. Kort daarna werd Sander aangenomen, ik kreeg al te horen dat hij meer kans had om aangenomen te worden omdat ze liever een niet Arabische afkomst hebben om zo beter de Dawah te verrichten. Ik was ontzettend blij voor hem. We hielden contact via mail en hij stuurde vaak een brief, hij hield me op de hoogte van de ontwikkelingen en stuurde vaak de aantekeningen van de lezingen die hij meegemaakt.> Sander had zijn naam veranderd in Zubayr.> Na een jaar kreeg ik ook een uitnodiging van de universiteit van madinah.> Toen ik Sander zag herkende ik hem niet, een volle baard een glimlach een zelfverzekerde uitstraling. SoubhanAllah, wat kan een mens veranderen...Sander steunde mij enorm, gaf me tips hoe ik het beste te werk moest gaan voor de tentamens.

Op een dag kwam de Sheikh binnen en zag koekjes op de tafel van Zubayr. En iedereen was Zubayr aan het omhelzen. De Sheikh vroeg wat er aan de hand was. één van de leerlingen zei, dat Zubayr een brief ontvangen had uit zijn geboorteland dat zijn ouders de Shahada afgelegd hebben. De Sheikh ging hem omhelzen en gaf meteen een mashAllah mooie lezing. Dat waren pas mooie dagen.

Maar de mooiste dag was dat we onze Usool ul-Fiqh diploma hadden behaald en dat iedere leerling een soort lezing toespraak moest houden. En die van Zubayr was gewoon te emotioneel voor mij.> In het zuiver klassiek Arabisch vertelde hij zijn levensverhaal, en toen kwam hij bij een stuk in zijn leven waar ik ook in speelde, hij reciteerde een Ayah van Surah Az-Zalzalah:> "Wie ter grootte van een atoom goed deed, zal dit aanschouwen."> Toen zei hij iets ongelofelijks wat ik nog nooit gehoord had van hem, "De dag dat ik mijn vriend was tegengekomen, was de dag dat ik zelfmoord wilde plegen. Ik had al mijn schoolboeken uit mijn kluis gehaald, zodat ik mijn moeder niet tot last zou zijn. Want anders moest zij de schoolboeken uit mijn kluisje halen. Die dag redde een vriendelijk gebaar mij van het hellevuur, onderschat broederschap niet."> Zubayr eindigde met tranen in zijn ogen deze toespraak met de woorden,> "Subhanaka Allahumina wa bihamdika ash hadu an la ilaha illa ant. Istaghfiruka wa atubu ilaiyk." Wa asalaamoe alaikoum wa rahmatoellAllah wa barakatoeh> ~~


De Boodschapper van Allah (sallallahu 'alaihi wa sallam) heeft gezegd: “De gelovige is voor een (andere) gelovige als (de verschillende delen van) een gebouw, een (gedeelte) versterkt een ander.” Hij verstrengelde daarop zijn vingers. (Boekharie en Moeslim)

---

al-Hassan al-Basri - rahimahullaah - heeft gezegd:

'O Zoon van Adam! Je zult geen ware imaan bereiken totdat je niet
meer let op fouten van anderen die je zelf ook hebt, en totdat je
die fout van jezelf corrigeert. En als je dat gedaan hebt, zul je
weer een andere fout vinden die je nog niet gecorrigeerd hebt. Als
je dat doet zul je het erg druk met jezelf hebben...en de meest
geliefde dienaar van Allaah is degene die zoals deze persoon is.'
 

Imad

Junior Member
Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Dit had ik via mail gekregen en wilde deze met jullie delen.

Wassalmoealaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 

Shishani

moderator
Staff member
SubhaanAllaah...
Ik kreeg hier kippenvel van en bijna tranen.

Baarak Allaahu fiek, beste broeder.

Maar zijn dit soort berichten, die via mails worden verstuurd, wel te vertrouwen?

as-Salaamu 'alaykum wa rahmatullaahi wa barakaatuh
 

Abu Abdelrani

Junior Member
Alhamdoulillah

Alhamdou lillah Imad.

Maar dit is al eerder gepost bij allah is great.

takaballa allah miena wa mienkoum insha'allah
 

Multiculti

New Member
ja dit is een typisch voorbeeld van hoe Islam het leven verbetert... er zijn zoveel mensen die zelfmoord plegen wat ze niet zouden doen als ze ipv in een Christelijke samenleving in een Islamitische samenleving zouden leven. Wat goed van deze jongen dat hij deze Sander helpte, dit gebeurt niet vaak.
 
Top