tranen van vrees

chayma_moslima

New Member
betrekken

salaam
ik heb een vriend en hy zit met het zelfde probleem, zijn ouders zullen het niet accepteren. daarom heeft hy gekozen het ze niet te vertellen. in jouw geval ligt dat wat moeilijker. wat ik wil zeggen is probeer ze de islam uuit te leggen, laat ze ervaren wat jy hebt ervaren. missgien zullen zij de waarheid ook zien.
salaam zuster chaymae:muslim_child:
 

redouan

New Member
Hoi ik ben nieuw hier op deze site, de rede dat ik me heb aangemeld is omdat ik wat problemen heb. Ik ben nederlands, en ben niet gelovig opgevoed, maar ik voel me wel zeer getrokken door de islam. Dit komt ook doordat ik veel vriendinne heb die moslim zijn. Vorig jaar begon ik me te verdiepen in het geloof en nu ben ik echt gaan geloven. alleen ik weet dat mijn ouders hte niet accepteren als ik moslim word, ik heb hier al gesprekken over gehad met mijn moeder maar volgens haar laat ik me ompraten, wat dus echt niet waar is. Vriendinnen van mij zeggen nu dat ik gewoon moet doen wat ik zelf wil, en dat als ik moslim word het gewoon voorlopig nog niet tegen mijn ouders moet zeggen, maar ik wil niet liegen tegen mijn ouders, omdat er een aantal dingen zijn gebeurt vroeger en het vertrouwen is nu eindelijk weer goed. Als ik moslim word doe ik mijn ouders pijn, als ik geen moslim word doe ik mezelf pijn en als ik wel moslim word en tegen mijn ouders ga liegen doe ik mezelf en ook hun pijn. Ik wil gewoon echt heel graag moslim worden maar ik wil ook niet liegen tegen mijn ouders, en ze gaan het ook nooit accepteren.
kan iemand mij helpen, alsjeblieft?

zeg nooit nooit dat ze het niet gaan accepteren want Allah is met jouw en vraag aan allah oprecht in je hart en je zal het ook krijgen, in deze situatie waar je nu in zit is veel geduld vereist en met die geduld zal je zeker beloond worden inshallah het is nu de vraag hoe je dat gaat doen de beste oplossing te zoeken , mijn advies is nog niks zeggen tot je zeker weeet waar je staat dus dan bedoel ik ermee lees veel koran en hadith en wordt officieel moslim dan zul je zien lieve schat de kracht van allah en de genade van allah dat over jou heen zal komen en je dicht bij hem laat staan dat zul je echt voelen masha allah.. en weet waneer we dood zijn en in die andere wereld zijn dat elke mens die ooit op deze aarde heeft geleefd zal zeggen had ik maar dit gedaan en had ik maar dat gedaan dwz was ik maar moslim en bad ik maar tot allah.. dus meid ik zou zeggen kies voor de waarheid en de schoonheid en dat is de islam, en allah zal je belonen en weet pijn en geduld hoort erbij maar de beloning is tientallen keren groter,, inshallah komt het goed ,, voor vragen of hulp sta ik zeker klaar voor je.. :SMILY34:
 

Multiculti

New Member
ja en de jongens hier moeten ook onthouden dat de verhouding met de ouders erg belangrijk is, en hun advies belangrijker is dat het advies van de broeders hier op het forum, of wil je dat deze meid en de ouders ruzie krijgen. Dat gezegd, Islam is natuurlijk goed, maar ik weet niet wat je allemaal op je lever hebt en hoe je je hebt gedragen naar je ouders toe. En wat je ons niet vertelt. Hoef ik overigens ook niet te weten.
In ieder geval, je weet hoe een Moslima zich hoort te gedragen, kuisheid voorop :) en respect voor de ouders is dus erg belangrijk, je mag geen ruzie met ze hebben. Dus als jouw gedrag goed is, en je rekening houdt met de wensen van je ouders, zeker als deze nog bij elkaar zijn is hun kennis over wat goed voor jou is groot, dan zul jij hun vertrouwen winnen, maar dat zal misschien een tijd duren, om hun vertrouwen (terug) te winnen.
edit: en is dat lieve schat nou nodig, heb s een keer respect
 

(F)..Marr..

New Member
iedereen bedankt, ik ga het rustig aan doen en als ik overal zeker van ben ga ik het er met mijn ouders over hebben.
dankjewel!
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoellah broeders en zusters,

ik wil heel graag mijn best doen voor de islam, ik moet telkens huilen als ik naar koran luister, als ik die vrouwen met lange hijab zie moet ik huilen omdat ik ook zo wil zijn,ik wil heel graag allah swt blij maken en wil niet naar de hel gaan omdat ik vroeger gezondigd heb, Jarabi ik wil een goede moslim vrouw zijn. ik weet niet hoe ik moet beginnen


Jarabi, :tti_sister: help mij een goede moslim vrouw te zijn, help mij een betere vrouw te zijn en betere moeder voor mijn kinderen te zijn.
 

moslimmm

'Abdel'aziz
doe kennis op want kennis is de sleutel tot alles

A selemoe3aleikoem agie

Als jij daad werkelijk van allah en zijn profeet houd dan zou je niet eens durfen zondigen.
mijn advies aan jou is ga opzoek naar allah en zijn profeet door boeken in te duiken en door regelmatig de moskee te bezoeken en maak kennis met broeders die je makelijk kunt benaderen en verlaat je huidige vrienden kring als je ziet dat ze alleen maar nadelen voor je hebben, als je daad werkelijk van allah houd zoals je beweert zou dit geen probleem moeten zijn, vrienden zij een belangrijk en invloedrijk iets dus denk heeeeel goed na over met wie je omgaat.
wees geduldig, lees boeken over de sunna en probeer lessen bij te wonen en luister naar lezingen en wees geduldig in je aanbidding en laat het gebed NOOIT EN TENNIMMER in de steek. vraag allah om je te leiden en geef niet zo makelijk op want dat is wat saytan wil.

ps: In Almere Buiten hebben wij in de "Omar ibn alchatab moskee" elke zaterdag nacht van de ramadan hele goeie lezingen en na de ramadan zijn de lezingen vrijdag na het 3icha gebed en we hebben vele verschillende lessen die je kan bij wonen als je in staat bent om naar almere te komen. en dan heb ik nog een paar sites voor jou waar je onder andere verschillende lezingen etc. kan beluisteren.
ik weet niet hoe jou engels is broeder maar als je n beetje engels begrijpt dan kan je ook op www.youtube.nl verschillende lessen vinden van DR.saleh asaleh over verschillende onderwerpen zoals het gebed etc.

www.al-yaqeen.com
www.al-islam.nl
www.quraan.nl
ga ook ff google naar sites.


ik vraag allah om onze zondes te vergeven en ons allen te leiden en om onze imaan te vergroten in onze harten en om onze berouw te accepteren, AMIEN YA RABBEL3ALEMIEN!!!

wa selemoe3aleikoem wa rahmetoelahie webaraketoeh
 

moslimmm

'Abdel'aziz
broeders en zusters wie kan me helpen om mn antwoord te vinden? ik zondig zo erg veel en ik haat me zelf ervoor en als ik me met de islam bezig houd dan blijven de tranen vallen van angst voor mn eindlot en bestraffing van allah swt en dat ik geen beloning zal krijgen en ik blijf maar door gaan met zondes begaan terwijl ik zo graag in mn hart wil bidden en afstand doen van mn huidige situatie maar het lukt me simpelweg niet gewoon en ik weet dat ik allah swt moet vragen om me te leiden maar het wilt gewoon niet ik kom maar niet aan bidden toe ik heb het 3 jaar geleden 5 maanden volgehouden te bidden maar nu met de ramadan ben ik meer bezig met mn geloof en probeer te veranderen ik wil zo graag een ander pad op en me gewoon simpel voelen en alleen voor allah leven in plaats mn zogenaamde vrienden te volgen want ik val steeds in herhaling met mn zondes dat ik me nu afvraag wat gaat er met me gebeuren stel ik ga dood nu in deze toestand dan ben ik zeker verloren terwijl ik echt zo veel van mn geloof hou en van allah en onze profeet vzmh ik zou niks anders willen zijn dan een goede praktisirende moslim maar lukt me niet en telkens blijven de tranen komen wanneer ik een hadith lees of koran luister of aan dat soort dingen denk maar het lukt gewoon niet wie kan me helpen :tti_sister: ik wil ook een plaats in jenna :tti_sister:

doe kennis op want kennis is de sleutel tot alles

--------------------------------------------------------------------------------

A selemoe3aleikoem agie

Als jij daad werkelijk van allah en zijn profeet houd dan zou je niet eens durfen zondigen.
mijn advies aan jou is ga opzoek naar allah en zijn profeet door boeken in te duiken en door regelmatig de moskee te bezoeken en maak kennis met broeders die je makelijk kunt benaderen en verlaat je huidige vrienden kring als je ziet dat ze alleen maar nadelen voor je hebben, als je daad werkelijk van allah houd zoals je beweert zou dit geen probleem moeten zijn, vrienden zij een belangrijk en invloedrijk iets dus denk heeeeel goed na over met wie je omgaat.
wees geduldig, lees boeken over de sunna en probeer lessen bij te wonen en luister naar lezingen en wees geduldig in je aanbidding en laat het gebed NOOIT EN TENNIMMER in de steek. vraag allah om je te leiden en geef niet zo makelijk op want dat is wat saytan wil.

ps: In Almere Buiten hebben wij in de "Omar ibn alchatab moskee" elke zaterdag nacht van de ramadan hele goeie lezingen en na de ramadan zijn de lezingen vrijdag na het 3icha gebed en we hebben vele verschillende lessen die je kan bij wonen als je in staat bent om naar almere te komen. en dan heb ik nog een paar sites voor jou waar je onder andere verschillende lezingen etc. kan beluisteren.
ik weet niet hoe jou engels is broeder maar als je n beetje engels begrijpt dan kan je ook op www.youtube.nl verschillende lessen vinden van DR.saleh asaleh over verschillende onderwerpen zoals het gebed etc.

www.al-yaqeen.com
www.al-islam.nl
www.quraan.nl
ga ook ff google naar sites.


ik vraag allah om onze zondes te vergeven en ons allen te leiden en om onze imaan te vergroten in onze harten en om onze berouw te accepteren, AMIEN YA RABBEL3ALEMIEN!!!

wa selemoe3aleikoem wa rahmetoelahie webaraketoeh
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salam oealaikoem w.rahmatoelah.
ik wil heel graag een vrouw van de ISLAM zijn, ik heb gewoon een probleem, ik kan er niet tegen als mijn man mij tegenspreekt, ik heb veel gelezen dat ik gewoon niets terug mag zeggen maar ik kan het niet maar ik wil niet tegenspreken of dergelijke, ik wil alles doen wat hij vraagt.
wat moet ik eigenlijk doen?

hierboven had ik het over dat ik vroeger gezondigd heb, het is ivm het gebed, ik bidde zonder kousen te dragen, maar ik wist het niet (dat zonder kousen gebed nietjuist is)pas geleden wist ik het en weet niet wat ik moet doen want de gebeden zijn dan niet geaccepteerd omdat je mijn voet kon zien. ik bidde sinds mijn 10 of 11de en ben nu 23. Ik heb 2kindjes, en het moeilijkste is als ik aan het bidden ben komen zij dan voor mij lopen. ik heb dan ook gehoord dat de gebed niet zal geaccepteerd worden. Wat moet ik doen? kan iemand mij helpen?

(ivm lezingen, ik kan het huis niet uit en mijn kindjes bij mijn man laten)

oe-salamoe-alaikoem
 

Semiya

New Member
toen ik je verhaal las herkende ik mezelf helemaal erin.. ik geloof dat er veel jongeren zijn die zich zo voelen , willen wel maar op een of andere manier vinden we het moeilijk de verleidingen te weerstaan .. ik heb daar ook last van.. heb zoveel zondes gepleegd dat ik hoop dat Allah swt me ooit zal vergeven..7amdollah dat we de heilige maand Ramadan hebben want dat is toch weer een maand waarin de meeste ergens tot het besef komen waar ze mee bezig zijn .. in deze maand probeer ik echt zo goed mogelijk me te houden aan de regels en me te verdiepen in de Islam en meer koran te luisteren en te lezen.. maar alleen als ik denk aan de zovele zondes die ik heb gepleegd...Ik bid al van jongsaf aan alleen ben ik wel vaak gestopt en dan weer begonnen .. dat is al de grootste zonde.. maar ik heb nooit echt geweten waarom ik moest bidden zoals wij moslims bidden.. ik dacht als ik iets wil vragen van Allah swt kan ik dan altijd doen wanneer ik wil zonder daar perse 5 keer per dag voor te gaan "bidden" nadat ik lezingen enzo ben gaan opzoeken op bijv youtube begrijp ik de essentie ervan.. een andere zonde is dat ik rook en dat mag ook niet , ik ga de feiten niet ontkennen maar ook door vroeger slechte vrienden ben ik daar in aanraking meegekomen en nu kan ik niet zonder.. ik heb ook weleens alcohol op maar niet dat ik altijd drink maar ik heb wel vroeger een paar keer "meegedronken" .. ja achteraf spijt maar op dat moment is de verleiding zoooo groot...mn ouders hebben me altijd gewaarschuwd voor slechte vrienden oftewel .. te veel vrienden.. ik heb nooit geluisterd..ik dank Allah voor de maand Ramadan .. ergens wou ik dat het altijd Ramadan was.. ik wil weten van anderen hoe zij tot een goede moslim zijn gekomen.. wat is hun verhaal misschien dat het mij inspireert om daar te komen waar ik uiteindelijk met behulp van Allah swt wil komen..

ik hoop niet dat mensen hier een oordeel over me vellen want ik schaam me al erg genoeg dat ik een slechte moslima ben.
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam semya,
Niet iedereen is perfect, maar als we een zonde gepleegd hebben moeten wij echt onze handen tot ALLAH nemen en om vergiffenis vragen en het moet echt berouw zijn echt vanuit je hart. En dat is het enige wat we moeten doen, want ALLAh(swt) is de Vergevene, Al Wetenede
ik heb ook moeilijke tijden gehad toen ik nog jong was, want ik begreep de ISLAM nog niet goed, ik dronk of rookte niet, maar ik weet het niet, als ik erover begin of eraan denk dan moet ik echt huilen, ik was nog jong, ja nog maar 16. er was een jongen die ik leerde kennen via internet, hij woonde in mijn omgeving, oh allah als ik eraan denk ga ik kapot. hij begon met mij te chatten, ik vertrouwde hem snel. wij spraken af en zagen mekaar. ik dacht dat hij de ware was want hij zegt dat hij mijn hand zal komen vragen. ik geloofde erin. ik wist niet wat ik deed. Oh allah ik was verblind door de saytan. IK WIST NIET wat ik deed, Op een dag vroeg die jongen iets slecht. Hij vroeg of ik iets met hem wilde doen. ik daagde niet op en hij was kwaad, hij wou naar mijn vader komen, maar ik zei, als je dat doet ga ik naar de politie en zal ze zeggen dat je mij wilde verkrachten. Sinds dien heb ik hem nooit meer gehoord, maar heel mijn leven sleurde ik de gedachte mee dat ik omging met een jongen en het is verboden in de islam. op een dag in ramadan ik geloof zo'n 3 jaar geleden begon ik te huilen tijdens mijn gebed, omdat ik allah swt om vergiffenis wil vragen. ik vroeg het hem en begon echt te huilen, Oh allah als ik de tijd terug kon draaien dan had ik zoiets nooit gedaan. waarom trapte ik erin. hij gebruikte mij gewoon, hij wou iets slechts doen met mij. OHHH allah U hebt mij gered,. Maar ik vroeg hem om vergiffenis. echte tranen van verdriet stromden over mijn wangen. EN ALLah heeft mij sindsdien veranderd, ik bedoel sindsdien denk ik er niet meer aan. EN Jarabbi Bescherm alle Moeslimina alle meisjes die nog jong zijn. IK heb een grote fout gedaan om met die jongen af te spreken. Jarabi, inshaalah vergeeft u al onze zonden
En beschermt U alle BROEDERS en ZUSTERS,

Sinds ik getrouwd ben wilde ik me echt anders gaan gedragen. INSHAALAH jarabi, dat U ONS OP het Rechte Pad houd, JARABI, Vergeef Ons allemaal. Leid ONs de Goede kant Op.
 
Top