Wat vrouwen moeten dragen in de ISLAM

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

barakAllahu fieki voor de filmpjes...
Ik persoonlijk wil dit dragen inscha'Allah:
khimar.jpg

of
news-graphics-2007-_443501a.jpg

Maar dat is verboden in belgie...

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salaam oealaikoem wa rahmatoelah wa barakatoe
die onderste is het schoonste, maar ja spijtig dat we dat hier in belige niet mogen dragen.
die eesrte is ook wel schoon. INshaalah zal ik dat ook doen. Ik draag nu gewoon momenteel een lange rok met een lange mantel jas erover tot onder mijn knieen.

We zullen ons heel veilig onder die kleding voelen.

W.Salaam
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Maar een mantel jas is dat wel of niet toegestaan in de ISLAM?

want het is een jas. En mannen dragen jassen.??? Ik weet het zelf niet.

graag meer uitleg al iemand er meer over weet!!

Gair InshaAllah.
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ik heb even een vraagje: Sinds wanneer is niqaab verboden....dus de tweede op de foto. Ik sta er wel verbaasd van. In nederland is het niet verboden. Er lopen nog steeds vrouwen rond met de niqaab.

SubhanAllah zware racisten.

Wat betreft de kleding...deze dient bedekkend te zijn. Dit houdt in dat deze de vorm van het lichaam van de vrouw dient te bedekken. Haar vorm dient niet zichtbaar te zijn.

Vrouwen kunnen ook van die lange, alles bedekkende jas dragen. Het zijn vrouwelijke jassen die normaal gesproken niet door mannen gedragen worden. Die bestaan. Als je die bedoeld dan zie ik niet waarom deze niet gedragen mag worden.

Allahu a3lem.

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Maar een mantel jas is dat wel of niet toegestaan in de ISLAM?

want het is een jas. En mannen dragen jassen.??? Ik weet het zelf niet.

graag meer uitleg al iemand er meer over weet!!

Gair InshaAllah.

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Of een mantel toegestaan is voor mannen volgens de Islaam, dat kan ik zo niet zeggen, wel kunnen we uit volgende a7adith concluderen dat het nadoen van vrouwen een grote zonde is;
- Aboe-Hoerayrah zei: "De boodschapper van Allah vervloekte de man die vrouwenkleren draagt en de vrouw die mannenkleding draagt."

-'Abd Allâh ibn 'Amr zei, dat hij de Boodschapper van Allah (saws) hoorde zeggen: "De vrouwen die mannen imiteren en de mannen die vrouwen imiteren, behoren niet tot ons."

-Ibn 'Abbâs zei: "De Profeet vervloekte verwijfde mannen en gespierde vrouwen. Hij zei, ”Gooit hen uit jullie huizen.” Ibn 'Abbâs zei ook: ”De Profeet verdreef die en die, 'Oemar verdreef die en die.” Volgens een andere versie: ”De Boodschapper van Allah vervloekte de mannen die vrouwen imiteren en de vrouwen die mannen imiteren.”

Dit geldt uiteraard ook voor de vrouwen;

- Aboe-Dawoed zei, in Massa-il al Imâm Ahmad (p.261): "ik hoorde Ahmad ondervraagd worden over een man die zijn vrouwelijke slaaf kleedt in een tunica. Hij zei, 'Kleedt haar niet in mannelijke kleren en laat haar niet op een man lijken.' Aboe-Dawoed zei: ik zei tegen Ahmad, 'Kan hij zijn vrijgezelle sandalen aan haar geven?' Hij antwoordde, 'Nee'. Ik vroeg, 'Mag hij haar haren kort knippen?' Hij antwoordde, 'Nee.'"

Pf de mantel voor mannen daar ook bijhoort weet ik niet, Allahu 3alem...

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ik heb even een vraagje: Sinds wanneer is niqaab verboden....dus de tweede op de foto. Ik sta er wel verbaasd van. In nederland is het niet verboden. Er lopen nog steeds vrouwen rond met de niqaab.

SubhanAllah zware racisten.

Wat betreft de kleding...deze dient bedekkend te zijn. Dit houdt in dat deze de vorm van het lichaam van de vrouw dient te bedekken. Haar vorm dient niet zichtbaar te zijn.

Vrouwen kunnen ook van die lange, alles bedekkende jas dragen. Het zijn vrouwelijke jassen die normaal gesproken niet door mannen gedragen worden. Die bestaan. Als je die bedoeld dan zie ik niet waarom deze niet gedragen mag worden.

Allahu a3lem.

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Dat is toch al een lange tijd zo akhi... Echt schandalig...
Ik vind het echt mascha'Allaah, heb er thuis ook ene maar dragen kan je hier niet doen... Als politie je ziet wordt je aangesproken en krijg je telkens een boete die met elke nieuwe ''overtreding'' stijgt..
SoubhanAllah, ik had er daarstraks tijdens mijn Qur'aan les nog over gesproken met enkele zusters...
Weet je op welke wet deze wet is gebaseerd? Verschiet niet...
'Doorheen het jaar mogen er geen carnavalskleren gedragen worden'...
Ik snap echt niet hoe ze da over dezelfde kam kunnen scheren...
Tijden worden altijd maar erger en erger...
Moge Allah soubhanahu wa ta3ala de kafir leiden of doen lijden, Ameen !!

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salaam oealaikoem wa rahmatoelah wa barakatoe.

kom Deen Al Islaam. laten we maar verhuizen naar Nederland dan mogen we het daar dragen.
Maar zo makkelijk is het niet hé.
iwa laten we dan gewoon onze lichaam bedekken zoals het moet en onze vorm niet laten zien. hoe erg we ernaar streven om een niqaab te dragen, moeten we eerst onszelf goed bedekken.en alleen onze gezicht laten zien.

Moge Allah swt ons beschermen tegen de Shaytaan. AMIN
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Salaam oealaikoem wa rahmatoelah wa barakatoe.

kom Deen Al Islaam. laten we maar verhuizen naar Nederland dan mogen we het daar dragen.
Maar zo makkelijk is het niet hé.
iwa laten we dan gewoon onze lichaam bedekken zoals het moet en onze vorm niet laten zien. hoe erg we ernaar streven om een niqaab te dragen, moeten we eerst onszelf goed bedekken.en alleen onze gezicht laten zien.

Moge Allah swt ons beschermen tegen de Shaytaan. AMIN

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Hahah waarom niet ineens naar een Islamitisch land gaan inscha'Allah ?? :D
Maarja tegenwoordig kun je weinig landen nog echt beschouwen als islamitisch... :(
Het gezicht en de handen zeggengeleerden dat mag gezien worden, er zijn ook geleerden die van mening zijn dat het bedekken van het gezicht aangeraden is. Ik heb er een hele goeie neerzetting van, ik ga die hier inscha'Allah plaatsen, kan je het eens grondig doorlezen inscha'Allah :)
Ja zuster je hebt gelijk, wwe kunnen inscha'Allah nu niet meer dan ons best doen om gewoon ons al te bedekken inscha'Allah !

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

Soumaya Chahed

New Member
Sallam,
het onderste plaatje, van de Islam hoef je je gezicht niet te bedekken of wel? Ik wil graag weten waarom mensen dit doen want ik heb er nooit iets over gevonden.
Alvast mijn excud=ses als dit niet klopt en uitleg...
liefs, Soumaya
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Sallam,
het onderste plaatje, van de Islam hoef je je gezicht niet te bedekken of wel? Ik wil graag weten waarom mensen dit doen want ik heb er nooit iets over gevonden.
Alvast mijn excud=ses als dit niet klopt en uitleg...
liefs, Soumaya

Walaykoum salaam wa rahmatullahi wa barakatoehoe oughty

Ik heb er een hele goeie mail over, ik denk zelfs dat ik het hier (of op een andere site) al had gespost.. Als je wilt kan ik het je doorsturen via mail insha Allaah.
Laat maar je email adres achter insha Allaah als je wilt.
Je hoeft geen excuses te geven, we zijn er om van elkaar te leren insha Allaah !

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

Shishani

moderator
Staff member
As-salaamoe 'aleykoem wa rahmatoellaah.

Er is meningsverschil onder de geleerden wat betreft het bedekken van het gezicht. De ene groep zegt dat het niet verplicht is (maar wel aangeraden), de andere zegt dat het verplicht is. Hoe dan ook, in België is dit niet toegestaan, dus bedek jullie lichamen voor zover jullie kunnen en laat het gezicht onbedekt. En bij Allaah ligt het succes.
 

Attachments

  • De Hidjaab en de Bewijzen voor het Bedekken van het Gezicht.doc
    169.5 KB · Views: 46
Top