Jij en je ouders

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Heel goed, het zou eigenlijk niet beter kunnen.

En jij?

Salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe valon :D

Ik ben blij je hier te zien!

een terug naar de kwestie,
door da ik ben bekeerd, heb ik wel wat problemen thuis maar alhamdulillah
Moge Allaah mijn ouders broers en zussen eliden, amien!

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe
 

ValonK

New Member
Salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe valon :D

Ik ben blij je hier te zien!

een terug naar de kwestie,
door da ik ben bekeerd, heb ik wel wat problemen thuis maar alhamdulillah
Moge Allaah mijn ouders broers en zussen eliden, amien!

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

wa alaykum salam wa rahmatullahi wa barakatuhhu wa maghfiratuh :D

Moet trouwens nog wat oefenen op die begroeting, & bedankt.
Wat vinden je ouders ervan dat je bekeerd bent, als ik dat vragen mag?
Kan wel geloven dat het moeilijk is om zoiets te verstaan, zoals ik al eerder heb gezegd op een andere site, mensen hebben een slechte visie van de Islam. Onwetendheid kan vaak veel rumoer veroorzaken. Succes met je thuissituatie!

Assalamu Alaykum wa Rahmatullahi wa barakatuh
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoeh

Deen Al islaam.

Amin Op je smeekbede.
Moge Allah swt onze band met onze ouders versterken. AMIN

w.salaaam
 

Nadiine_

New Member
Bij mij gaat het redelijk ik en me moeder hebben wel vaak woorden maar heeft gelukkig niet meer met de islam te maken in het begin wel soms maak ze nog wel eens opmerkingen maar ik laat haar maar praten snap haar ook wel

ik mag bidden thuis ook al is het op de badkamer ik bid teminste
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
wa alaykum salam wa rahmatullahi wa barakatuhhu wa maghfiratuh :D

Moet trouwens nog wat oefenen op die begroeting, & bedankt.
Wat vinden je ouders ervan dat je bekeerd bent, als ik dat vragen mag?
Kan wel geloven dat het moeilijk is om zoiets te verstaan, zoals ik al eerder heb gezegd op een andere site, mensen hebben een slechte visie van de Islam. Onwetendheid kan vaak veel rumoer veroorzaken. Succes met je thuissituatie!

Assalamu Alaykum wa Rahmatullahi wa barakatuh

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Hahah da komt wel insha Allaah, das gewoon efkes gewoon worden :)
Mijn ouders zijn er helemaal tegen, niemand durft er hier thuis over spreken, laat staan tgn mijn vader, want hij weet helemaal niks errvan..
Als hij da weet, dan vlieg ik automatisch 100% zeker buiten, dat heeft mijn moeder mij ook gezegd...
Dank je akhi,
ik hoop dat mijn ouders broers en zussen gaan bijdraaien insha Allah.
Gij weet da ik vrij groot gezin heb he (3 zussen en 2 broers) en broers pesten mij er altijd mee.. Wist je dat die vroeger zelfs varkesvlees en alcohol in mn eten staken? Moge Allaah hen leiden, Ameen... :tti_sister:
Ik mag geen hijab dragen, mag met moeite lange en wijde kledij van hen dragen maar daar heb ik echt mn zin in doorgedreven alhamdulillah.
Ik draag ook hijab, maar altijd als ik naar huis ga moet ik die terug uitdoen, astagfirullah. Pas als ik bv nr brx of anvers ga, draag ik altijd abaya en lange ghimaar... Op hoop van zegen dat ik daar niemand tegen, kom...
Ik wil gewoon zo snel mogelijk thuis weg kunnen zijn nolav echt waar...

Trouwens, ik hoop insha Allaah da je iets gaat hebben aan die boeken !! Doe maar rustig opt gemak ;)

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoeh

Deen Al islaam.

Amin Op je smeekbede.
Moge Allah swt onze band met onze ouders versterken. AMIN

w.salaaam

Walaykoum salaam wa ra7matullahi ta3ala wa barakatoehoe

Ameen Ya Rabb Al Alamien! :tti_sister:

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

ValonK

New Member
Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Hahah da komt wel insha Allaah, das gewoon efkes gewoon worden :)
Mijn ouders zijn er helemaal tegen, niemand durft er hier thuis over spreken, laat staan tgn mijn vader, want hij weet helemaal niks errvan..
Als hij da weet, dan vlieg ik automatisch 100% zeker buiten, dat heeft mijn moeder mij ook gezegd...
Dank je akhi,
ik hoop dat mijn ouders broers en zussen gaan bijdraaien insha Allah.
Gij weet da ik vrij groot gezin heb he (3 zussen en 2 broers) en broers pesten mij er altijd mee.. Wist je dat die vroeger zelfs varkesvlees en alcohol in mn eten staken? Moge Allaah hen leiden, Ameen... :tti_sister:
Ik mag geen hijab dragen, mag met moeite lange en wijde kledij van hen dragen maar daar heb ik echt mn zin in doorgedreven alhamdulillah.
Ik draag ook hijab, maar altijd als ik naar huis ga moet ik die terug uitdoen, astagfirullah. Pas als ik bv nr brx of anvers ga, draag ik altijd abaya en lange ghimaar... Op hoop van zegen dat ik daar niemand tegen, kom...
Ik wil gewoon zo snel mogelijk thuis weg kunnen zijn nolav echt waar...

Trouwens, ik hoop insha Allaah da je iets gaat hebben aan die boeken !! Doe maar rustig opt gemak ;)

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Wow, is wel extreem. Maar het goede is dat jij ze aandoet ipv uitdoen zoals sommigen. En nogmaals bedankt voor die boeken, ben ze al aan het lezen (tijdens wiskunde 1ste lesuur al om eerlijk te zijn maar kom:biggrin:)
& je broers snapten toen waarschijnlijk niet hoe serieus je omging met de Islam. Ahja, met je pa. Hij zal het waarschijnlijk nog lang niet accepteren, maar jij moet wel zijn mening respecteren.

"And We have enjoined on man (to be good) to his parents. In travail upon travail did his mother bear him, and in two years was his weaning. Show gratitude to Me and to thy parents; to Me is thy final goal." (Chapter31: verse14)

Natuurlijk gaat Islam voor, maar het blijven je ouders he (en nieuwe ouders zul je nergens vinden, vertrouw me :p)

insha Allaah draaien u ouders bij, en begrijpen ze je.
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Wow, is wel extreem. Maar het goede is dat jij ze aandoet ipv uitdoen zoals sommigen. En nogmaals bedankt voor die boeken, ben ze al aan het lezen (tijdens wiskunde 1ste lesuur al om eerlijk te zijn maar kom:biggrin:)
& je broers snapten toen waarschijnlijk niet hoe serieus je omging met de Islam. Ahja, met je pa. Hij zal het waarschijnlijk nog lang niet accepteren, maar jij moet wel zijn mening respecteren.

"And We have enjoined on man (to be good) to his parents. In travail upon travail did his mother bear him, and in two years was his weaning. Show gratitude to Me and to thy parents; to Me is thy final goal." (Chapter31: verse14)

Natuurlijk gaat Islam voor, maar het blijven je ouders he (en nieuwe ouders zul je nergens vinden, vertrouw me :p)

insha Allaah draaien u ouders bij, en begrijpen ze je.


hahaha soubhanAllaah gij zijt net zoals mij haha boeken zitten lezen tijdens de lessen :D En die boeken das graag gedaan, als gij er nog wilt hebben, let me know insha Allaah..
Ik respecteer hun mening, maar zij die van mij niet.. Ik wil niet klagen over mijn situatie astagfirullah, de shahada haden het vele moeilijker als ons ... Khair insha Allaah.
Dank u voor die mooie ayah valon :)

Wa salamu alaykoum wr wb
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam

SobhanaAllah
wat vind ik dit mooi. Om jullie zo te zien. Deel al islam en valonk.

Moge Allah swt jullie belonen.
Amin

w.salaam
 

ojone_jamila

New Member
Met mijn moeder heb ik ups and downs. Soms is zij net een allerbeste vriendin en soms is zij mijn aartsvijand maar elhamdl ik klaag niet want Allah swt en zij heb ik aan mijn zijde.

Dan heb ik nog mijn stiefvader: Ik heb een hele rampzalige band met hem. We wonen samen in 1 huis en we negeren elkaar al jaren.
 
Top