khalid yassine

Status
Not open for further replies.

bilal 5

Junior Member
Ik lees over deze persoon, dat hij niet op de juiste weg zit.
bedoel khalid yassin en hoor in mijn omgeving dat hij niet op de manhadj van de profeet vrede en zegeningen zijn met hem zit kan iemand mij hier op antwoorden aub Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu
 

moslimmm

'Abdel'aziz
Ik lees over deze persoon, dat hij niet op de juiste weg zit.
bedoel khalid yassin en hoor in mijn omgeving dat hij niet op de manhadj van de profeet vrede en zegeningen zijn met hem zit kan iemand mij hier op antwoorden aub Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

aselemoe3aleikoem wr wb,

subhane allah, beginnen er nu weer roddels over khalid yassine rond te gaan.

mag ik weten wat hier het bewijs voor is?
 

Mabsoot

Amir
Staff member
Wa alaykum salam wa rahmatullaahi wa barakatuh

If people have issues with him, and they know manhaj, then they should call him and talk to him and give him advice.

In my experience, most the youth in the West who speak about this person and that person make no effort at all to actually give advice. Nor are they strong in manhaj themselves, and mostly they are the type who never turn up to the masjid for Fajr, yet, busy themselves with jarh wa ta'deel, which is something should be left to the ulema'. Saying that this person is ON and this is OFF the Manhaj

If that person does not listen and is arrogant, then it is another issue. We should look into the context of things and the danger posed to the Ummah. Every person and situation dealt in a different way.

When some brothers and sisters start practicing the Deen, then they go all out, trying to do things which they should not be doing, ending up becoming extreme and harsh in their stance.

People need to understand who are the scholars, the senior scholars and to get their knowledge from them, and their books. Understand the deen and manhaj how Shaykh Albani, ibn Baz, ibn Uthaimeen rahimahumullah understood it. How the Salaf saalih understood it, rather than how brothers and sisters and the self-appointed leaders of Salafiyyah in the West understand it.

Khalid Yassin and others are good for those who are not Muslims and new to Islam, but I do not see people using them for actual knowledge seeking as in being his students or to seek knowledge as in, in depth aqeedah, fiqh, tafsir etc from him or other speakers.

We should be careful at pointing fingers and also to those who go around labelling people and being very harsh. If there is indeed some sort of problem with a person, then they need to be spoken to in nice way, and there should be a real effort made to help that person. Scholars should be used, meetings arranged with the real intention and love that every Muslim deserves!

and Allaah knows best

assalamu alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh
 

bilal 5

Junior Member
Ik lees over deze persoon, dat hij niet op de juiste weg zit.
bedoel khalid yassin en hoor in mijn omgeving dat hij niet op de manhadj van de profeet vrede en zegeningen zijn met hem zit kan iemand mij hier op antwoorden aub Asalaamu 3alaikum wa Ra7matulahi wa Barakatuhu

Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah en dat is hij niet hij is geen geleerden duz mag hij dat niet doen. en hoor hem noot praten met hadiets plus volgd hij geleerden die niet op de juiste weg zijn. zoals shaykh safar.
 

Mabsoot

Amir
Staff member
Een Fatwa is een opinie van een geleerde, op basis van de Koran en de Sunnah en dat is hij niet hij is geen geleerden duz mag hij dat niet doen. en hoor hem noot praten met hadiets plus volgd hij geleerden die niet op de juiste weg zijn. zoals shaykh safar.

Assalamu alaykum

Daleel that he listens to Safar Hawali?

Date?

and who spoke to him to advise him about that?

I personally, do not listen to any speakers as such, as I do not have time, except for Scholars...

However, I do know that some brothers are quite harsh and repugnantly so. Da'wah salafiyyah gives us steps and ways of dealing with these issues, so this is what must be adhered to. Some people learn little bit about Da'wah salafiyyah and spend their time in doing things in the wrong manner.

Assalamu alaykum
 

EqualLove

New Member
mashAllah that is so amazing, Muslims speaking Dutch! It sounds so cut, the language that is, it sounds like dvd that keeps freezing, lol!
 

nizar83

Junior Member
aselemu aleikum, dit soort posts zyn echt kiespijn verwekkend...mocht je wat dan ook op te merken, kom dan aub met bewijs...

als de mensen op dit soort dingen ingaan, kun je het ergste verwachten kwa opmerkingen insinuaties en beschuldigingen...

dus bewijs , of zwyg..zwygen is ook een hiqma.
 

bilal 5

Junior Member
ten eerste is het een vraag waar ik mee begin. ten 2 de zeg ik wat ik hoor duz broeder als je wat wil schrijven lees eerst jah. want deze persoon over wie wij het hebben khalid yassine hoor ik nooit iets goeds als jij wel iets goeds hoort vertel wat dan salamalikoem beste broeder

:salah:
 

nizar83

Junior Member
aselemu aleikum...het was idd een vraag b jouwn kant met een vermoeden v negatieve aard..die je nu in je 2e post nogmaals benadrukt.

mensen horen teveel, en zyn net papegaaien...dat is mn punt..als we scholars nu ook al gaan aanvallen...dan hoeven we nix meer aan de kuffar over te laten..we vernietigen al het goeds zelf al..

ik heb een dik 5 uur aan lezingen in totaal gehoord van deze beste man...het enige negatieve wat ik er uit kan halen is mss zyn luide stem en overduidelijke mening die hy heeft op sociaal economische aspecten..nooit en te nimmer heb ik hem betrapt op n leugen..
 

moslimmm

'Abdel'aziz
aselemu aleikum...het was idd een vraag b jouwn kant met een vermoeden v negatieve aard..die je nu in je 2e post nogmaals benadrukt.

mensen horen teveel, en zyn net papegaaien...dat is mn punt..als we scholars nu ook al gaan aanvallen...dan hoeven we nix meer aan de kuffar over te laten..we vernietigen al het goeds zelf al..

ik heb een dik 5 uur aan lezingen in totaal gehoord van deze beste man...het enige negatieve wat ik er uit kan halen is mss zyn luide stem en overduidelijke mening die hy heeft op sociaal economische aspecten..nooit en te nimmer heb ik hem betrapt op n leugen..


Aselemoe'aleikoem wa rahmatullahi wa barakatuh,

barakalahoefeek agie voor het feit dat je het opneemt voor deze macha allah broeder. ik durf te wedden dat 99 procent van de mensen die beweren dat deze broeder niet op de manhadj van de profeet zit niet eens weten wat manhadj betekend. subhane allah.

naseeha van mijn kant voor mijn broeder BILAL (5):
pas als je een leugen hoort van deze persoon dan pas mag je hem in twijfel trekken. en ook al hoor je iets van hem wat niet klopt ga dan eerst na waarom hij zoiets heeft gezegd als je dat niet kan dan dien je ook niet met de hardste beschuldigingen te komen aanzetten. men kan om heel veel redenen iets uitkramen wat hij normaal gesproken niet doet. hierbij kun je denken aan djunoen die bezig zijn met zulke personen.

ten 2e wil ik even zeggen dat aangezien wij nog bezig zijn met het reageren op elkaar op stomme fora niet in staat zijn om te bepalen wanneer iemand zich wel of niet op het juiste pad bevind. zelfs GROTE shuyukh doen niet zo gemakkijk dergelijke uitspraken over individuele personen.

mijn tip is dus hou je bezig met het aanbidden van allah doe geleidelijk kennis op en meng je niet in zulke zaken als deze. khalid yassine is macha allah dik in de 40 jaar bezig met da'wa en middels hem heeft allah duizenden mensen geleid naar de islam dus ik denk dat niemand van ons die aanwezig zijn op deze forum met krietiek op deze man kan komen aanzetten.

mocht ik iemand door mijn uitspraken hebben beledigd dan wil ik laten weten dat dat niet mijn bedoeling was hetgeen ik heb gezegd is slechts een naseeha en een poging om fitna te vermijden en te voorkomen.

moge allah ons vergeven, leiden en ons tot de oprechten onder zijn dienaren laten behoren.


waselemoe'aleikoem wa rahmatullahi wa barakatuh,
 

Shishani

moderator
Staff member
As-salaamoe 'aleykoem.

1) Broeder Khalid Yassin is slechts een daa'ie (uitnodiger). Hij is geen shaych, noch een geleerde. Hij is slechts een broeder die met de kennis die hij heeft da'wah doet. Moge Allaah hem belonen voor het goede dat hij heeft gedaan en nog altijd doet.

2) Als iemand zijn 'Aqiedah wil weten, zijn standpunten in bepaalde zaken, vraag het aan hem (via internet, of via een website, weet ik veel). Hier over hem oordelen heeft geen zin, aangezien niemand hier bewijzen brengt.

Topic wordt gesloten.

Baarakallaahoe fiekoem.
 
Status
Not open for further replies.
Top