i apologize

abnaaz

New Member
salamo'alaykoum brothers and sisters, I am sorry for not introducing myself as soon as I became a member!
my name is nadine, and as u may see, my name does not seem to be an 'Islamic' name, however alhamdulillah i am a Muslim. My parents are Muslims but not very... religious. I never used to care about Islam, or Allah, :astag: But Allah guided me alhamdoulillah. I started to practice Islam for 2 , no 3, no wait 3 years and a half already! soub7anAllah and alhamdoulillah! I started to wear the hijab about a year and a half ago alhamdoulillah, where none of my family supported me soubhanAllah... there was actually a big argument (or fight) for a few months but now its going ok alhamdoulillah. what else should I say, Im an undergraduate student at Concordia university (montreal, canada) alhamdoulillah! You might have noticed my different writing of 'alhamdoulillah'... im used to writing in french!
what else can I say???? Im afraid to type because sometimes I never stop! inshaAllah i will be participating more in this forum and share my opinion on various topics, etc.

so, inshaAllah it was an 'ok' intro about myself, and ummm salamo'alaykoum!
 

virtualeye

Tamed Brother
WaAlaikumussalaam Sister,

Alhamdulillah, Its very good to know that you stood afirm for your rightious motives for the sake of Allah. May Allah SWT give us courage to stand against the discouraging comments and actions of the people who are weak in Faith.

Wassalaam,
VE
 

morjane

New Member
Asalam aleykoum.
Im french and the only one in the family to be a muslim.
It's very hard for them to accept it, but I try to keep strong. My mum hates islam and is very much against any religion.
That's why I understand you. We just need to make du'a for them to be led to the right path inchaALLAH.

P.S, any french member around? Sisters only of course?
 

CaroleA

New Member
French member

Asalam aleykoum.
Im french and the only one in the family to be a muslim.
It's very hard for them to accept it, but I try to keep strong. My mum hates islam and is very much against any religion.
That's why I understand you. We just need to make du'a for them to be led to the right path inchaALLAH.

P.S, any french member around? Sisters only of course?

Assalamu Alaikum,
I am originally from Quebec so I speak French as well.
Take care
CaroleA:hijabi:
 

abou haytam

Junior Member
frere et souer francais(e)s

salam o alikom

je viens tout les jours lire les messages de mes freres et soeurs sur ce site et surtout voir les video des nouveau converti. je vous cache pas qu il y a juste 15 jours j ete completement dans le peché et le plaisir interdit par allah. C est grace a ce site que j ai decouvert par un pure hazard que je me suis corrigé et reprende ma vie de musulman apres des années de rupture avec allah ( as2alo allaha almaghfira)( y a juste 7 jours que j ai repris a faire la priere), le fait de vous parler et de voir vos experiences chere frere soeur et frere converti verse les larmes sur mes yeux: j ai realisé la chance d etre né dans `` l islam`` meme si l islam n est pas un heritage mais plutot une verité que l instint et l intuition humain retrouve...et la preuve c est vous( les nouveaux convertis). Je vie a montreal et je suis d origine marocaine, je suis ici depuis 4 ans j ai fais une maitirse a polytehcnique de montreal, et j ai un travail hamdo lillah apres une longue periode de recherche. J ai decidé de porter des changements a ma vie pour sauver mon ``islam``. je me suis detaché de mes mauvaises habitudes, les mauvaises compagnies...etc et c est pour cette raison je suis ici, j veux de nouveau gens pour m aider a pratiquer l islam. Le prophete a dit dans un hadith ( je site le sens ) : l Homme est sur le Dine ( suit la foie ou la religion) de son compagnant, regardez qui sont vos compagnant ???( dans le sens de choisr ces compaganant). ( je prie Dieur de me pardoner si je me suis mal exprimé). je connais pas mal de chose ( et Allah est le grand connaisseur), je parle arabe courament et je suis pret a repondre a vos question ( je suis pas un imam) mais je peux reformuler vos question pour les poser a des (Imam ou oulama) sur des sites en arabe( site de Sunna biensur) j ai deja essayer de donner les noms des sties direcetement ici mais le webmaster m a interdit. alors voila. on parle francais dans un site ou tt le monde parlent anglais ....desolé les anglais loll on est de franacais nous ....hamdo lillah l islam a tranché sur le racisme et la diversité ethenique depuis sa niassance ( de l islam). Oa pas besoin de la loi 101 en islam pour proteger la langue LOL n est ce pas CAROL. Allah a proteger leQoran et la religion dans les coeurs des gens depuis 1427 ans . !!! et incha allah nous continuerons a transmettre le message.

soufian de montreal
 

boupj

Junior Member
Assalamu Alaikum
Welcome to the site sister. I too attend Concordia as an undergraduate student. We are blessed to attend a University with a large and diverse Muslim population.
 

shaz_1999

Junior Member
welcme sis 2da site we should all pray for our lovd 1s so dey also find da rite path & hav plnty of patience wid dem
 
Top