Tawhied

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

beste broeders en zusters,

Ik ben jullie zeer dankbaar, jazakumullahu gairan. Jullie zijn een voorbeeld voor veel moslims.

Ik heb een advies aan mezelf als eerste en vervolgens aan jullie. Mijn advies is om eerst te beginnen met Tawhied. Hierbij denk ik als eerste aan het boekje " Usoel At-thalatha", oftewel in het Nederlands " de drie Fundamenten". Het zou fijn zijn als iemand van ons deze op de site plaatst. Het hoeft niet in een keer, maar kan stap voor stap, deel voor deel op de site geplaatst worden.

Ik hoop van jullie wat te horen krijgen

Barakallahu fiekom

Wassalmoaliekoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Aboeyunus

Super Moderator
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

beste broeders en zusters,

Ik ben jullie zeer dankbaar, jazakumullahu gairan. Jullie zijn een voorbeeld voor veel moslims.

Ik heb een advies aan mezelf als eerste en vervolgens aan jullie. Mijn advies is om eerst te beginnen met Tawhied. Hierbij denk ik als eerste aan het boekje " Usoel At-thalatha", oftewel in het Nederlands " de drie Fundamenten". Het zou fijn zijn als iemand van ons deze op de site plaatst. Het hoeft niet in een keer, maar kan stap voor stap, deel voor deel op de site geplaatst worden.

Ik hoop van jullie wat te horen krijgen

Barakallahu fiekom

Wassalmoaliekoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad


Salaam alaikom Warahmatullahi Wabarakatuh

Allahi Barakafiek Broeder
Dit lijkt mij een heel goed idée en ik zal inshallah beginnen om het hier te plaatsten.
En zoals je al aangaf zal ik dat stukje bij stukje erop zetten.
Ook zal ik daarvoor een ander topic open maken
Wa alaikom salaam
 

Hajar

Active Member
Staff member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

beste broeders en zusters,

Ik ben jullie zeer dankbaar, jazakumullahu gairan. Jullie zijn een voorbeeld voor veel moslims.

Ik heb een advies aan mezelf als eerste en vervolgens aan jullie. Mijn advies is om eerst te beginnen met Tawhied. Hierbij denk ik als eerste aan het boekje " Usoel At-thalatha", oftewel in het Nederlands " de drie Fundamenten". Het zou fijn zijn als iemand van ons deze op de site plaatst. Het hoeft niet in een keer, maar kan stap voor stap, deel voor deel op de site geplaatst worden.

Ik hoop van jullie wat te horen krijgen

Barakallahu fiekom

Wassalmoaliekoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad


Wa alaykum assalamu wa rahmatullahi wa barakatu broeder,

InshaAllah zoals broeder Aboeyunus zei zullen we dit essentieel punt over Tawhied zeer zeker ook hier beschrijven.

Jazak'Allah ghayran voor de suggestie.

Wasalam
 

sayfuallah

New Member
salam mou alaikoum

jazak allah gairan broeder

echt broeder het is een mooie masallah site
ik ben altijd blij als ik hier op deze site ben weg van de s'wereldse zaken alleen met adinn bezig
moge nog veel moslims broeders en zuster zich aansluiten aan deze site insallah

wa salam mou alaikoum
 

Imad

Junior Member
Assalamoalikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Jazakumullaho gairan beste broeders en zusters voor jullie reacties en jullie steun voor tawhied. Jullie reacties zijn hartverwarmend.

Tawhied is het kennen en erkennen van Allah, Zijn eenheid in Zijn Heerschappij, Zijn recht om als enige aanbeden te worden en Zijn schone namen en eigenschappen.

Tegenwoordig zie je mensen claimen dat zij moslims zijn, terwijl zij anderen naast Hem aanbidden en Zijn Heerschappij, schone Namen en Eigenschapen aan anderen toeschrijven.

Wij behoren deze mensen te waarschuwen, want wij willen niet dat deze mensen in het hellevuur belanden. Laten wij om ons heen kijken beste broeders en zusters. Kijk naar Marokko, Algerije, Egypte, pakistan, India, Iran, Irak en noem maar op. Wat zie je?

Je ziet veel Shirk en Kufr. Shirk in el Uluhia [aanbidding] , Arrububia [Heerschappij], en in Zijn Schone Namen en eigenschappen.

Moge Allah ons hierbij helpen, amien

Beste broeders en zusters,

Dit advies is altijd als eerste naar mij gericht en vervolgens naar jullie toe. Neem het van mij aan en jullie zullen slagen in deze wereld en in het Hiernamaals.

1: Heb een zuivere intentie voor Allah
2: Volg onze profeet Muhammed sallalahu 3alaihi Wassalem

Dit zijn twee voorwaarden waaraan je moet voldoen om je daad geaccepteerd te krijgen. Mischien vraag je jezelf af waar ik deze twee voorwaarden vandaan heb. heel simpel. In mijn komende bericht insha Allah zal ik hierbij in het kort op ingaan.

jazakumullahu gairan nogmaals beste broeders en zusters

wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Imad

Junior Member
Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Allah Glorieus en Verheven is Hij heeft de mensen het bevel gegeven om Hem met zuivere aanbidding te aanbidden.

وَمَا أُمِرُوا إِلَّا لِيَعْبُدُوا اللَّهَ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ حُنَفَاء وَيُقِيمُوا الصَّلَاةَ وَيُؤْتُوا الزَّكَاةَ وَذَلِكَ دِينُ الْقَيِّمَةِِ

Vertaling: {Zij werden niets aanbevolen dan Allah met zuivere aanbidding te aanbidden, als Hoenafa. En de Shalat te verrichten en de zakat te geven en dat is de rechte godsdienst} [ Al Bayyinah vers 5]

De aanbidding moet zuiver voor Allah zijn. Al onze daden waarmee wij dichter tot Allah willen komen moeten zuiver voor Hem zijn, hiermee strevend naar zijn Welbehagen.

وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًاِ
إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنكُمْ جَزَاء وَلَا شُكُورًاِ


vertaling: { En zij gaven het voedsel waarvan zij hielden aan een arme, en een wees en een gevangene. (Zij zeiden: ) " Wij voeden jullie slechts omwille van het welbehagen van Allah, wij verlangen van jullie geen beloning en geen dank} [ Al Insan vers 8 en 9]

Met zuivere intentie wordt bedoeld dat zowel de innerlijke als uiterlijke daden en uitspraken voor het aangezicht van Allah zijn.

Als wij naar de woorden van onze profeet kijken zien we dat hij ook nadruk legt op de intentie. Een van de bewijzen hiervoor is te vinden in het boekje genaamd de 40 hadieth van An- Nawawi, waarvan een gedeelte hiervan door Aboeyunus is gepost. Zie hadieth 1 die over de intentie gaat.

Daarnaast hebben de geleerden deze twee voorwaarden onderstreept. Het zijn niet mijn woorden, maar de woorden van de Heer van de hemelen en aarde.

Over het volgen van onze profeet zal ik het insha Allah in mijn volgende bericht over hebben.

Wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Imad

Junior Member
Assalamo alaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Als wij werkelijk van Allah houden dan behoren wij onze profeet Sallalahu 3aleihi wassalem te volgen.

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌِ

vertaling: {Zeg ( O Moehammad): Als jullie van Allah houden, volg mij dan: Allah zal van jullie houden en jullie zonden vergeven. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartige } [ Ali Imran vers 31 ]

Het volgen van onze profeet is een plicht op elke moslim. Een plicht die wij moeten vervullen. Wij behoren niet te innoveren in deze dien. Innovatie wordt niet geaccepteerd.

In het zelfde boekje dat onze broeder Aboeyunus heeft gepost, zien we dat onze profeet het innoveren in deze dien heeft verboden. zie hiervoor hadieth 5

Onze dien mijn beste broeders en zusters is compleet.

الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الإِسْلاَمَ دِينًا

vertaling: { Vandaag heb Ik jullie godsdienst voor jullie vervolmaakt en heb Ik Mijn gunst voor jullie volledig gemaakt en heb Ik de Islam voor jullie als godsdienst gekozen.} [ Al Ma'idah vers 3]

Moge Allah ons behoeden voor elke innovatie (in de dien), want elke innovatie ( in de dien) is een dwaling en elke dwaling leidt naar het Hellevuur.

Wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 
Top