aselemu aleikum !!

nizar83

Junior Member
selemu aleikum,

deze thread heb ik gestart om inshallah meer mensen uit te nodigen naar deze geweldige site.
ik ben er namelijk per toeval achtergekomen dat een grote hoeveelheid jongeren in nederland die opzoek zyn na puur islam, dit via de verkeerde wegen proberen te bereiken.

een voorbeeld is bv dat mensen op de site www.maroc.nl onder de tab ''islam'' discussieren en spreken over islam, inshallah worden deze mensen ervoor beloond aangezien ik ervan uit ga dat men dit met een schone intentie doen.

echter toen ik de site ook eens ging bekijken, zag ik een aantal dingen waar ik al bang voor was.
mensen discussieren er met een verkeerd instelling ( proberend een discussie te winnen ipv de gesprekspartner rustig de juiste info MET bewijs te tonen)
en erger nog, mensen gaven er complete fatwa's alsof ze de recht ertoe hadden!

hoe jammer en fout is het, om op basis van je gevoel een ander te misleiden (misschien onbewust) met de verkeerde info, of niet compleet juist info.

daarvoor vraag ik jullie allemaal, om meer mensen erop te wijzen dat ze altyd bewijs moeten leveren voor hetgeen ze zeggen zoals op deze site hamdulah ook gebeurd.. en aub niets te antwoorden op een vraag of dilemma als je niet zeker bent van je zaak, al is je intentie nog ZO goed!

verder hoop ik dat jullie allemaal in een gezonde toestand zyn en inshallah een goede en gezonde imaan hebben

selemu aleikum!

ps ik hoop echt dat jullie mijn boodschap begrypen, ik ben zelf ook geen geleerde of wat dan ook..ben gewoon een simpele moslim die zyn best doet om allah subhanawata3ala's genade te verkrijgen
 

Umm Haroun

Junior Member
wa'aleikoum salaam warahmatoullahi wabaraktouh,

dat klopt idd vele geven zomaar hun mening over iets zonder bewijs uit koran of sunnah!
je kunt wel een menig hebben natuurlijk maar als die tegenstrijdig is met de koran en de sunnah zit je niet juist met je mening natuurlijk en sommige mensen zullen je ook volgen..
 
Top