Ayatul Kursi (Surah Al Baqarah ayah 255)

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

Ayatul Kursi (2:255)

Allahu la illaha illah huwal hayyul qayoum
La taghuzuhu sinatun wala naum
La hu maa fi samawati wa ma fel ard
Man thallazi yashfa`u indahu illah bi iznihi
Ya lamu ma bayna aydihim wa ma ghalfahum
Wa laa yuhithuna bishayin min E'lmihi ila bima sha'
Wasia kursi yuhu ssamawati wal ard wala ya`uzuhu hifzuhuma
wa huwal aliyul aziem.•

Reciteer ayatul qursi als je het huis verlaat, want 70.000 engelen zullen je beschermen buiten van links, rechts, voor en achter je. En als je sterft voordat je thuis kwam zal je een beloning ontvangen van 70 shaheeds
• Reciteer elke dag ayatul qursi 40 keer bij de zonsondergang, dan zal je de beloning krijgen van 40 keer Hadj.
• Reciteer ayatul qursi voordat je gaat slapen, Allah zal een Engel naar je sturen die je tot de volgende dag zal beschermen.
• reciteer ayatul qursi nadat je de wudu hebt gedaan, want met elke woord die je dan zegt zal je positie 40 keer verhogen.
• reciteer ayatul qursi, als je het huis binnengaat want het houdt armoede weg.

Ayatul Koersi betekent het troonvers en is daarmee de hoogste vers van de Koran. De beloning voor de recitatie van dit vers is heel groot. In de traditie van de profeet(vzmh) is het gebruikelijk om dit vers na iedere verplichte gebed te reciteren. Het mag daarbuiten ook ten alle tijden worden gereciteerd.
Hoewel men met dit vers bescherming bij Allah(swt) kan zoeken tegen de invloed van Satan, is het ook heel belangrijk dat het begrepen wordt. Hoe goed we ons best ook doen om het te begrijpen, we zullen de ware inhoud van de goddelijke verzen nooit 100% begrijpen, simpelweg omdat Allah(swt)in Ayatul Koersie zegt: "En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten dan wat Hij wil."

Nederlandse vertaling: Allah, er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaandige, sluimer noch slaap kan Hem treffen.Aan Hem behoort toe wat er in de hemelen en wat er op de aarde is.Wie is degene die voorspraak doet bij Hem zonder Zijn verlof?
Hij kent wat er voor hen is en wat achter hen is. En zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, behalve wat Hij wil.
En Zetel (1) strekt zich uit over Hemelen en de Aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Almachtige.

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe
 

nowayback

New Member
as salamoealaikoem wa rahmatoellah

barakAllahu fieki voor deze belangrijke informatie, was ik al een tijdje naar opzoek. Alhamdoelilah. Zo is het gemakkelijker om te leren samen met de edele Koran op cd.

Ik heb wel een vraagje, waarvan ik niet helemaal de betekenis weet,
dat is, ´Wie is degene die van voorspraak is zonder zijn verlof?`

Alvast bedankt:blackhijab:

Wa salamoealaikoem wa rahmatoellah
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
as salamoealaikoem wa rahmatoellah

barakAllahu fieki voor deze belangrijke informatie, was ik al een tijdje naar opzoek. Alhamdoelilah. Zo is het gemakkelijker om te leren samen met de edele Koran op cd.

Ik heb wel een vraagje, waarvan ik niet helemaal de betekenis weet,
dat is, ´Wie is degene die van voorspraak is zonder zijn verlof?`

Alvast bedankt:blackhijab:

Wa salamoealaikoem wa rahmatoellah

walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh zuster :)
Wa fieki barakAllah. Ik hoop dat het jou en andere van nut zal zijn inscha'Allah. Al moet ik je spijtig genoeg het antwoord op je vraag schuldig blijven heb er over gezocht op internet, maar heb niet de juiste precieze uitleg terug gevonden, en ik zelf heb liefst de uitleg die ik geef met bewijs zodat ik inscha'Allah zeker geen foute informatie geef, begrijp je me ? :)

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 
Top