Bekeren

Disengaged

New Member
salam 3alaikom,,

Ik ben een moslima,, mijn hele leven al geweest.
Ten minste zo word ik genoemd,, en zo noem ik mijzelf. Ik vind alleen dat nog geen echte moslima ben.Ik Ik heb nog geen volledige sluier getrokken over mijn hart,, al bedek ik mijzelf met een hijab op straat. ik heb het geduld,kracht en volharding van een ware moslima nog niet. Noch ben ik in staat mijn emoties goed onder controle te houden.

Ik probeer elk gebed op tijd te bidden. Ik vast de Ramadan. Ik doe doe3a voor mij en voor mijn broeders&zusters. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Ik probeer naar mn ouders te luisteren,, respect te hebben voor mijn naasten.Soms is dit moeilijk voor me,, omdat mijn leven nogal druk en chaotisch is. Ik weet dat dit geen excuus is.

Maar soms verlies ik toch mijn geloof,, en dan hoop ik,, moge Allah mij behoeden voor de sjatan,, dat alles gewoon zwart wordt na de dood. Dat er geen hemel zal bestaan en geen hel. Ik weet dat dit niet zo is. Ik geloof in het bestaan van Allah, de profeten, zijn boeken, de engelen en de laatste dag.

Ik wil een goede moslima worden,, maar ik heb hulp nodig.Ik weet niet hoe ik moet geloven, hoe ik volharding kan krijgen in mijn geloof.

Kan iemand mij helpen. Djazaka allaah gairan...
 

Imad

Junior Member
Walaikoem esalaam wrahmatullahi wbarakatuh,

Het hebben van gelovige vrienden is een houvast voor elke gelovige. De duivel zal moeilijk instaat zijn om een sterke groep gelovigen te misleiden. Een kudde schapen is geen gemakkelijke prooi voor de wolf, maar wanneer een schaap de kudde verlaat dan zal hij een zeer makkelijke prooi worden.

Hiermee wil ik jou adviseren om met gelovige moslima's om te gaan. Moslima's die jou insha-Allah zullen helpen in het versterken van je geloof.

Kennis is heel erg belangrijk. Kennis verlicht het pad en het maakt jou sterk tegenover de duivel. Kennis vergemakkelijkt jou pad naar het paradijs. De duivel zal je ongetwijveld proberen te misleiden, maar middels kennis zul je insha-Allah inzien hoe de duivel jou wil misleiden.

Iblies en zijn leger willen de gelovigen verdrietig maken. Zij gebruiken hiervoor verschillende middelen. Jij moet weten hoe je jezelf moet beschermen tegen hen.

Dus raad ik hierbij om kennis op te doen.

Ik zal je een beetje opweg helpen. Moge Allah mij en jou en anderen die dit lezen hiervan profijt van laten hebben. Ik zal punten opnoemen en deze insha Allah nader uitleggen.

We beginnen met:
- Intentie: Al je daden moeten puur en alleen voor Allah subhanahu wat3ala zijn. Een pure Intentie is belangrijk, omdat de duivel niet instaat zal zijn om mensen met een pure aanbidding te misleiden. Zelfs de duivel weet dat hij niet instaat is om gelovige dienaren die Allah puur aanbidden te misleiden.

قَالَ رَبِّ بِمَآ أَغْوَيْتَنِي لأُزَيِّنَنَّ لَهُمْ فِي الأَرْضِ وَلأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَِ
إِلاَّ عِبَادَكَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِينَِ


- Dag en nacht bescherming zoeken bij Allah tegen de influisteringen van de Sajtaan. Voor het slapen gaan reciteer Ayat el Kursie. Riciteer Soerat el Ighlaas+soerat An Naas+ Soerat el Falaq

Hierbij raad ik je het boekje aan genaamd Hisn el Muslim oftwel " Citadel van de moslim". Het is een klein boekje waarin bepaalde smeekbeden staan opgesomd.

- Luister vaak naar de Qoraan en luister niet naar Muziek. Qoraan verzacht het hart.

- Als je nog niet getrouwd bent en je bent instaat om te trouwen, zoek dan een gelovige man die jou zal helpen om je geloof te versterken.

- Gedenk vaak de dood, want de dood zal iedereen treffen en het breekt de lusten. Lusten van ongehoorzaamheid aan de Heer van de hemelen en aarde.

- Probeer orde in je leven te scheppen door bijvoorbeeld een planning te maken. Vergeet in je planning niet de bovenstaande punten daarin tijd te geven.

Ik vraag Allah subhanau wata3ala om je te helpen. Wij zijn zwakke mensen die gemakkelijk in zonden kunnen vervallen. Heel belangrijk is Tauwba ( berouw). Altijd terugkeren naar Allah.

Ik zie dat jij Wallilahi elhamd een goede moslima wilt zijn. Ik vraag Allah subhanahu wata3ala om jou ook daadwerkelijk een te laten zijn.

Waiyaaki

Wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 

oegt_basmallah

manhadj Salaf
salam 3alaikom,,

Ik ben een moslima,, mijn hele leven al geweest.
Ten minste zo word ik genoemd,, en zo noem ik mijzelf. Ik vind alleen dat nog geen echte moslima ben.Ik Ik heb nog geen volledige sluier getrokken over mijn hart,, al bedek ik mijzelf met een hijab op straat. ik heb het geduld,kracht en volharding van een ware moslima nog niet. Noch ben ik in staat mijn emoties goed onder controle te houden.

Ik probeer elk gebed op tijd te bidden. Ik vast de Ramadan. Ik doe doe3a voor mij en voor mijn broeders&zusters. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Ik probeer naar mn ouders te luisteren,, respect te hebben voor mijn naasten.Soms is dit moeilijk voor me,, omdat mijn leven nogal druk en chaotisch is. Ik weet dat dit geen excuus is.

Maar soms verlies ik toch mijn geloof,, en dan hoop ik,, moge Allah mij behoeden voor de sjatan,, dat alles gewoon zwart wordt na de dood. Dat er geen hemel zal bestaan en geen hel. Ik weet dat dit niet zo is. Ik geloof in het bestaan van Allah, de profeten, zijn boeken, de engelen en de laatste dag.

Ik wil een goede moslima worden,, maar ik heb hulp nodig.Ik weet niet hoe ik moet geloven, hoe ik volharding kan krijgen in mijn geloof.

Kan iemand mij helpen. Djazaka allaah gairan...


Selam alaykom Wa rahmatulahi wa barakatu....

Hey lieve zuster..

Ik heb je verhaal gelezen, en wil je graag helpen met het helpen van Het Praktiseren van de Dien.
Misschien is het handig als je me een prive mailtje stuurt, zodat ik je insha allah kan helpen en kan vertellen welke boeken, betrouwbare boeken kan kopen..

bv de boeken met de uitleg van sheik oethaimien (rahimoe allah), of al baani of sheik fawzan, of ibn Baz...

Ik hoop dat ik een pm van je ontvang insha allah..

7hayaaki Allah

selam alaykom
 

Arabian_M

New Member
salam 3alaikom,,

Ik ben een moslima,, mijn hele leven al geweest.
Ten minste zo word ik genoemd,, en zo noem ik mijzelf. Ik vind alleen dat nog geen echte moslima ben.Ik Ik heb nog geen volledige sluier getrokken over mijn hart,, al bedek ik mijzelf met een hijab op straat. ik heb het geduld,kracht en volharding van een ware moslima nog niet. Noch ben ik in staat mijn emoties goed onder controle te houden.

Ik probeer elk gebed op tijd te bidden. Ik vast de Ramadan. Ik doe doe3a voor mij en voor mijn broeders&zusters. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Ik probeer naar mn ouders te luisteren,, respect te hebben voor mijn naasten.Soms is dit moeilijk voor me,, omdat mijn leven nogal druk en chaotisch is. Ik weet dat dit geen excuus is.

Maar soms verlies ik toch mijn geloof,, en dan hoop ik,, moge Allah mij behoeden voor de sjatan,, dat alles gewoon zwart wordt na de dood. Dat er geen hemel zal bestaan en geen hel. Ik weet dat dit niet zo is. Ik geloof in het bestaan van Allah, de profeten, zijn boeken, de engelen en de laatste dag.

Ik wil een goede moslima worden,, maar ik heb hulp nodig.Ik weet niet hoe ik moet geloven, hoe ik volharding kan krijgen in mijn geloof.

Kan iemand mij helpen. Djazaka allaah gairan...




:salam2:

Meid, ik begrijp heel goed wat je bedoeld. Ik herken mezelf nl heel erg in jou. Alleen lig ik nog een stap terug (ik draag nog geen hoofddoek), ik bid wel elhamdoelileh en vast ook.
Soms heb ik hele sterke gevoelens om de hoofddoek te gaan dragen, maar dan lijkt het wel alsof ik bang ben (voor de reacties van anderen). Zullen ze mij anders gaan behandelen. En op school? En ik wil voor mijn studie nog naar het buitenland, zullen ze mij dan accepteren?
Zoals er al gezegd werd is het belangrijk om met muslimzusters om te gaan. Voor mij is dat alleen niet mogelijk, ik kom uit een dorp waar weinig moslims wonen. (de moslimmeiden in mijn omgeving zijn niet praktiserend).
Ik zou graag met een gelovige man willen trouwen zodat ik meer kan prakiseren. Ik heb een paar keer een aanbod gekregen van marokkaanse jongens/mannen. Maar ik kies liever voor een gelovige man zodat mijn geloof versterkt. Ik wil mij graag meer gaan verdiepen in mijn geloof. Het boek; de ideale moslimvrouw heb ik al een paar keer gelezen maar dat gaat meer over gedrag.

m3a salema.
 

Imad

Junior Member
Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Als je het niet erg vindt wil ik reageren op het volgende:

maar dan lijkt het wel alsof ik bang ben (voor de reacties van anderen). Zullen ze mij anders gaan behandelen. En op school? En ik wil voor mijn studie nog naar het buitenland, zullen ze mij dan accepteren?

vindt je dat erg?

wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Disengaged

New Member
salam alaykom,

Het is niet dat ik bang ben voor de reacties van mensen in mijn omgeving. Of dat ik helemaal geen goede daden vericht, of een slecht persoon ben.

Het is meer dat ik soms geen taqwa heb. Ik weet dat Allah onze schepper is, maar soms voel ik het niet in mijn hart.

Ik kan het niet zo goed uitleggen. Ik wil wel geloven, maar het lijkt net of mijn hart het niet toe staat, subhanallah. Ik weet niet wat het is, wat mij belemmert en mij doet afzwakken in mijn imaan.

Ik blijf het proberen en ik doe echt mn best. Mischien dat een van jullie in zo een soort situatie is of was. Ik zou graag hulp willen.

Djazakallah gairan
 
heej salamoe'alaikoem

ik weet niet of het bij jou helpt, maar bij mij in ieder geval wel.. je moet echt veel koranlezen.
ik merk bij mezelf dat ik daar rustiger van word.. ofzo iets
ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen. gair inshaallah
Moge Allah je helpen en je standvastig in je geloof maken..

wa alaikoem salam
 

dutch_moslima

New Member
salaam alaykoum,

:salam2:

Helaas herken ik mezelf ook erg in jou verhaal,
Insha_Allah vind je de weg naar je hart in het geloof.

:wasalam:

Je zuster in Islaam,

Aïcha :hijabi:
 

Oem Qaasiem

Sunni Member.
AsSalaamoe 3alaikom zuster,

Wat je als eerst moet doen is Allaah Ta3ala leren kennen zoals Hij bekend staat in de Quraan en de Boeken van Hadieth. Leer Allaah kennen en maak voor Hem een plek vrij in je leven, in je hart, zo zul je ook tijd vrij maken voor Allaah. Je zult hem gedenken en je zult je bewust zijn van Allaah.

Probeer elke keer wanneer je op het punt staat een zonde te verrichten, te denken dat de Blik van Uw heer op u rust. En dat wanneer u u afkeert van de zonde, u beloond wordt voor het feit dat u deze zonde niet verricht heeft, al had u de intentie deze te verrichten! MaaShaaAllaah, kijk hoe Barmhartig Onze Rabb is.

Aan enkele Voorgangers werd gevraagd over wat Godsbewustzijn eigenlijk inhoudt. Waarop geantwoord werd:

''Godsbewustzijn is de kennis die het hart met zich meedraagt, dat de Heer nabij is. Op deze manier zal de dienaar op zichzelf letten en hij zal bewust zijn van Zijn aanwezigheid en nabijheid. Zo moet hij dit telkens elk moment van zijn leven ervaren, totdat de zekerheid tot hem komt dat Allah hem ziet, dat Hij zijn innerlijke kent en zijn daden ziet. En dat Hij elke ziel zal vergelden volgens datgene wat zij verricht heeft. Op deze manier zal jij je ervan bewust worden dat Allah je ziet. Je zult zien dat Hij perfect is. En het zal vervolgens bij Hem zijn dat je tot rust kan komen. Je zult je genegenheid terugvinden in de aanbidding van Hem alleen, je zult ernaar hunkeren alleen met Hem te zijn en je af te keren van Alles wat Niets met Hem te maken heeft.''

Minhaadjoel Moeslim/ 118

Wees je dus steeds bewust van Allaah, hoe vaker je Hem gedenkt, hoe meer TaQwa je zult verkrijgen. Hoe meer je je aan je Deen gaat werken en hoe meer je je gaat inspannen om het goede te doen.

En het allerbelangrijkste; Zorg ervoor dat je met de juiste mensen omgaat. De profeet Salallahoe 3alaihi WasSellem heeft immers gezegd: '' Een persoon herken je aan zijn vrienden, hij is dus in staat om het geloof van zijn vrienden over te nemen.''

Wanneer jij met meiden omgaat die zich alleen om het wereldse leven bekommeren, zul jij je net als hen gedragen. Je kunt niet anders zijn, al zou je het heel graag willen, want dan wordt je als ''raar'' gezien. En dan nemen ze afstand en dat wil je niet. Wel, dat zijn geen vrienden, dus van zulke vriendinnen moet je sowieso afstand nemen, nu je nog zwak bent.

Zoek de zusters op die intensief met hun Deen bezig zijn en begeef je onder hen, Je zult merken dat je na een korte tijd net als hen wilt zijn en je gaat eraan werken. Je wilt met hen wedijveren in het goede, en dit heeft de Profeet ons aangeraden om te doen. Hij zei ons te wedijveren met elkaar in het doen van het goede en niet om met elkaar te wedijveren omwille van deze Doenya, want dat zal je dorst niet lessen.

Moge Allaah je bijstaan, Ameen

WasSalaam, Oem Qaasiem AsSelefia
 

Oem Soufiane

Junior Member
salam 3alaikom,,

Ik ben een moslima,, mijn hele leven al geweest.
Ten minste zo word ik genoemd,, en zo noem ik mijzelf. Ik vind alleen dat nog geen echte moslima ben.Ik Ik heb nog geen volledige sluier getrokken over mijn hart,, al bedek ik mijzelf met een hijab op straat. ik heb het geduld,kracht en volharding van een ware moslima nog niet. Noch ben ik in staat mijn emoties goed onder controle te houden.

Ik probeer elk gebed op tijd te bidden. Ik vast de Ramadan. Ik doe doe3a voor mij en voor mijn broeders&zusters. Ik probeer het zo goed mogelijk te doen. Ik probeer naar mn ouders te luisteren,, respect te hebben voor mijn naasten.Soms is dit moeilijk voor me,, omdat mijn leven nogal druk en chaotisch is. Ik weet dat dit geen excuus is.

Maar soms verlies ik toch mijn geloof,, en dan hoop ik,, moge Allah mij behoeden voor de sjatan,, dat alles gewoon zwart wordt na de dood. Dat er geen hemel zal bestaan en geen hel. Ik weet dat dit niet zo is. Ik geloof in het bestaan van Allah, de profeten, zijn boeken, de engelen en de laatste dag.

Ik wil een goede moslima worden,, maar ik heb hulp nodig.Ik weet niet hoe ik moet geloven, hoe ik volharding kan krijgen in mijn geloof.

Kan iemand mij helpen. Djazaka allaah gairan...

assalamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh ya ukhti,

Ik denk dat vele zusters zich herkennen in jouw stuatie, iedereen heeft sterke en zwakke momenten, ons hart veranderd zo vaak als een pan kokend water. Het is belangrijk om je onder zusters te bevinden, niet omdat zij toevallig van dezelfde nationaliteit zijn als jij, maar zusters die dezelfde dien belijden. dat kan iedereen zijn, als ze maar oprecht aan het zoeken zijn naar de echte islaam. Dat is belangrijk. Ik wil je inshallah ook helpen, al helpt het je alleen al om te praten of iets dergelijks, stuur me maar een pm inshallah.

assalamu aleikum wa rahmatulahi wa barakatuh,

Maryam
 

Aboe Abdoellah!

Junior Member
Salaam mo3alikom wara3matolahi wabaraktoho

Moge Allah jou de wijsheid schenken om het goede te doen….

Ya oegtie ik herken mezelf maar al te goed in jou verhaal eerlijk gezegd was het niet zo lang geleden dat ik nog steeds in die situatie zat..
Wollah toen ik je topic zat te lezen voelde ik me gelijk weer als of ik terug was beland in die situatie omdat ik weet wat je mee maakt…….

Ik weet het lijkt als of de dien niet voor jou is weggelegd als of je hard is gaan verharde tegen over de islam en dat je het wel wilt maar het niet lukt om te accepteren, maar dat is die vervloekte saytan en zijn gevaarlijke influistering…

Maar zuster ik was ook zo net als jou, nu nog steeds een beetje eerlijk gezegd ik heb als nog momenten dat ik zeg tfoe jeh leven…..
Maar dat is goed je moet een beetje afkeer krijgen voor deze dounya zodat je gaat streven naar aligra en goeie daden gaat verrichten…..

Beste zuster ik zal je paar adviezen geven die je kunnen gaan helpen inshallah want ik ga spreken uit eigen ervaring…..

Ten eerste en dat hebben alle broeders en zusters al gezegd NEEM AFSTAND VAN JE OUDE OMGEVING EN VAN JE OUDE VRIENDINNEN…………..
Weet je waarom hun blijven je herinneren aan je oude leven…. bijvoorbeeld ik wou graag praktiseren maar het lukte niet waarom niet omdat mij vrienden mij bleven herinneren aan wat ik zou gaan missen chillen lachen enz gewoon dounya……..
Maar ik ging toen naar denken en had afstand van hun genomen…….
Ken je deze gezegde JE BENT WIE JE VRIENDEN ZIJN……………………..

Ya oegtie ik zal eerlijk zijn dat was een grote stap voor mij, maar de beste stap die ik ooit had genomen in mijn leven….. dus daarom raad ik je aan daar mee te beginnen wollah het is een belangerijke stap, en zoek de praktiserende zusters op die kennis met jou kunnen delen en jou steunen inshallah……

Ten tweede ga je hart verzachtenen…………
Moest ik ook doen het leek als of er in mij hart een betonnen muur stond die de weg voor mij belemmerde en de geloof niet een plaats in mij hart wou geven......

En daar komt al-imaan ( geloofsovertuiging ) om de hoek kijken… Het is een algemeen bekende feit dat bij iedereen zen imaan omhoog en omlaag gaat……..
Bij iedereen op de selefie salih naar dan, zoals de sahaba`s radilaho 3enhom bij hun steeg hun
imaan alleen maar omhoog……
Een aantal van de sahaba`s hadden al in de dounya gehoord dat zei de paradijs zouden binnen treden…. Maar ja toen hun dat hoorde moet je niet denken dat ze zeiden ok dan YESS we hoeven niks meer te doen want we hebben de paradijs bereikt…………….
Nee Ya oegtie zei gingen nog harder werken voor hun heer en schepper en hun imaan nog meer opbouwen jou imaan ken stijgen tot aan de zevende hemel en het ken ook afzakken totdat het niks meer is en totaal verdwenen is…..


-Het zakt af door ongehoorzaamheid aan Allah SWT en door elke kleine of grote zonden in
het openbaar of in het verborgen…..
-En het stijgt door gehoorzaamheid en vromen daden voor Allah SWT……..
Het stijgt door dikker takbir tahlil enz. deze kleine dingen wegen licht op jou tong maar zwaar in jou weegschaal op de dag der opstandige en het versterkt jou imaan……

Salaat op tijd bidden goed voor jou ouders zijn een vriendelijke lach een zuster groeten met salam mo3alikom of je haar nou kent of niet…. soebahanalah kijk dat allemaal ken een aanleiding zijn dat jou imaan zal stijgen…….
Ik stuur je een pm met meerdere dingen wat je allemaal ken doen om jou imaan te laten stijgen….. deze dingen zijn be3da heel belangrijk wat je allemaal moet doen om goed te gaan praktiseren…

Afstand van je oude vriendinnen ( die niet praktiserende zusters en zoeken naar praktiserende zusters ) is belangrijk…..
En aan je al-imaan gaan werken want dan krijg je taqwah inshallah…..

Maar de derde is de belangerijkste maar dit blijf ik zeggen 3aqieda hou je bezig met leren over je dien begin met boekjes lezen over de salat controleer of je surat al fatiha wel ken….

De profeet heeft gezegd zonder surat al fatiha goed te reciteren heb je geen salat ( wordt je salat niet geacepteerd ) dus ga daar boekjes over lezen en ga ok boekjes lezen over woedoe verricht jij je woedoe wel goed wij berberse mensen noemen het roddo…..

En dan moet je bezig houden met 3akieda tauwhid zeer belangerijk om te weten wat is
Tauwhid er naar leven en het goed praktiseren in deze dounya dat kan een sleutel voor je zijn
Om het paradijs binnen te treden…..

De Profeet heeft gezegd er zullen 70.000 mensen de paradijs betreden zonder 3isab ( afrekening bij Allah SWT ) en de sahaba`s vroegen wie zijn dat en hij zei degene met ware tauwhid in hun hart en die er naar leven……

Maar goed zuster nu ik dit allemaal heb geschreven moet je naartuurlijk niet morgen alles gaan doen…… doe het stap voor stap als je alles in een keer gaat doen dan zal het te moeilijk worden en dan ga je afhaken en dan zal je het net zo snel weer laten vallen de sayatin zijn gevaarlijk ze zijn altijd bezig met al waswas in de harten van de mensen en de djinss….

Maar goed dus doe het stap voor stap zoals ik ook heb gedaan en doe do3a dat Allah SWT je zal gaan leiden inshallah…

Sorry voor de lange verhaal het leek als of ik mezelf zag… In die tijd toen ik het ok niet wist en van alle kanten zat te informeren maar goed nogmaals barakalofik als je deze verhaal hebt gelezen en moge Allah jou barmhartig zijn en moge hij jou leiden en je hart verzachtenen inshallah….

Salam mo3alikom wara3matolahi wabarakatoho

Moge Allah tauwhid en begrip van onze dien in je hart plaatsen inshallah…..
Amiennnn

Barkelofikom
 
Top