de hel is dit NIET waard! (ovr jongeren)

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Bismillahir Rahmanir Rahiem.


Assalamu alaykoum wa Rahmatullahi wa Barakatoehoe beste zusters & broeders,

ik wil het hier inscha'Allah hebben over de afgedwaalde jongeren.
Stuur het inscha'Allah door naar al de mensen die je kent.

Tegenwoordig zien we hoe steeds meer jongeren van onze Ummah luisteren naar de vervloekte shaytaan. Ze gaan naar de disco's, hebben haram relaties, luisteren naar muziek, dragen geen hijaab, lezen geen koran & houden zich alleen nog maar bezig met dit wereldse leven.


Ben jij zo iemand? Ben jij zo iemand die dit wereldse leven belangrijker vindt dan het hiernamaals? Ben jij zo iemand die zo hoogmoedig en arrogant is dat jij de bevelen van Allaah, Subhana wa taála, niet eens wilt opvolgen? Ben jij zo iemand die het wel beter denkt te weten dan de Heer der Werelden? Degene die jou heeft geschapen? Degene die deze hele wereld en alles wat eromheen zit heeft geschapen? Jij bent beter dan Allaah?!
Zeg het dan! Zeg dan met heel je hart dat je beter bent dan Allaah!

Nee, dat durf je dan ook weer niet..



Maar je durft wel tegen de wetten van Allaah in te gaan. Wat andere mensen van je denken is namelijk belangrijker dan Hij die beslist of jij naar de Hel of naar het Paradijs gaat. Het is namelijk belangrijker voor jou dat mensen je tof vinden dan om vroom te zijn. Het is belangrijker voor jou om er hip uit te zien in je strakke broek van de H&M en je haren mooi gestijlt dan dat jij het voorbeeld van de Moeders van de Gelovigen volgt, namelijk door je te bedekken zoals het hoort.


In de koran zegt Allaah:
En denken zij niet na over zichzelf? Allah heeft de hemelen en de aarde en wat daartussen is, niet geschapen dan in Waarheid en voor een vastgestelde termijn. En voorwaar, de meeste mensen geloven zeker niet in de ontmoeting met hun Heer.
Qs 30:8


Hoe kan het dat jij dit leven boven Allaah hebt gesteld? Hoe kan het dat jij jouw vrienden, jouw ouders, jouw cultuur etc. boven Allaah hebt gezet? Hoe kan het dat jij Allaah deelgenoten toekent?
Weet jij dan niet dat jij een grote zonden begaat?

Allaah zegt namelijk in de Quran, dat als volgt vertaald kan worden:

En er zijn er onder de mensen die naast Allah afgoden nemen, die zij liefhebben met de liefde als (die) voor Allah, maar degenen die geloven zijn sterker in liefde voor Allah. En als degenen die onrecht pleegden zouden weten wanneer zij de bestraffing zien, (dan zouden zij weten) dat alle macht aan Allah behoort en dat Allah hard is in de bestraffing.

Qs 2:165


Denk jij dat jouw vrienden, jouw ouders, jouw cultuur en al die andere zaken jouw nog iets kunnen baten als jij in jouw graf ligt? Denk jij dat al die zaken jou kunnen redden op de Dag des Oordeels?
Wat ga jij op die dag tegen Allaah zeggen als Hij jou vraagt ‘waarom’ jij Hem niet gehoorzaamde? Wat is jouw excuus? Ga je tegen Hem zeggen dat je van je leven wou genieten? Dat je echt wou gaan praktiseren als je was getrouwd en als je kinderen had? NIEMAND heeft jou morgen beloofd! NIEMAND heeft jou de volgende seconden belooft. Hoe haal je het in je hoofd om alles te verplaatsen naar over 10 jaar?
Ga eens naar een begrafenisplaats in je buurt. Kijk maar hoe oud de mensen waren toen de dood hen kwam halen. Je zult genoeg mensen tegenkomen die van jouw leeftijd zijn. Wat denk je soms dat jij zo speciaal bent dat de dood je uitstel zal geven? En waarom denk jij dat jij het Paradijs zult betreden zonder er iets voor te doen? Waarom denk jij dat jij er niet voor hoeft te werken? Wat maakt jou toch zo speciaal? Zelfs de Profeet, Sallahu 'alayhi wa Sallam, 'werkte' voor het Paradijs, terwijl hij de Profeet is & hij al wist dat hij het Paradijs zou betreden!! Dus waarom jij niet?



Bij Allaah wat is er misgegaan? Waarom hou je niet meer van Allaah? Waarom bid je niet meer? Waarom praat je niet meer met Hem? Terwijl Hij juist het belangrijkste is.
Hij heeft jou geschapen. Hij is de enige die jou kan helpen. De enige die jou kan vergeven.
Ken je dan geen angst voor de Hel? Dan daag ik je bij deze uit! Hou je hand dan voor 10 seconden in het vuur. Pak een aansteker. Steek een kaars aan. En hou je hand erboven. Voel je dat? Wil je naar de Hel? Waar het vuur nog heter is dan hier? Is dat die avond stappen waard? Is dat die haram relatie waard? Is dat je gebeden niet uitvoeren waard?



Lieve zuster/ broeder pak de Koran en lees de Woorden van jouw Heer. Verricht het gebed en stel je niet langer hoogmoedig op. Pak de hijaab en bedek jezelf.
Kies de kant van Allaah en niet de kant van de vervloekte shaytaan. Degene die aan de kant van Allaah staan zullen namelijk overwinnen.



O Jullie die geloven, vreest Allah en gelooft in Zijn Boodschapper, dan zal Hij jullie dubbel van Zijn Barmhartigheid geven en jullie een licht geven waarmee jullie (recht) zullen voortgaan en Hij zal jullie vergeving schenken. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig.

Qs 57:28


Lieve zuster/broeder, Allaah wacht op je!! Elke dag wacht Hij sowieso 5 keer op jou zodat je met Hem komt praten. Stel het niet meer uit. Wie weet haal je de avond niet eens. Als jij zou weten dat jij vandaag dood zou gaan zou je toch ook elke minuut besteden aan aanbidding. Je zou elke minuut besteden aan het gedenken van Hem. Leef elke dag alsof het je laatst is. Allaah heeft jou namelijk geen morgen beloofd!

De Hel is dit alles niet waard..
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelah wa barakatoe.

Ik ben het totaal met je eens.
Moge ALLAH swt al de dwalende zusters en broeders terug de goede pad in leiden inshaAllah.

Moge Allah swt u belonen zuster.

Gair INshaAllah
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
salaam oealaikoem wa rahmatoelah wa barakatoe.

Ik ben het totaal met je eens.
Moge ALLAH swt al de dwalende zusters en broeders terug de goede pad in leiden inshaAllah.

Moge Allah swt u belonen zuster.

Gair INshaAllah

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Ik ben blij dat we dezelfde mening delen :).
Amien Ya Rabb Al3Alamien!!
Ik zou je graag iets willen zeggen, ik hoop dat je het inscha'Allah niet verkeerd opneemt :shymuslima1:, maar na het zeggen van n dou3a mag je niet zeggen inscha'Allah maar moet je 'Ameen' zeggen. Ik ga inscha'Allah na mijn antwoord hier een topic plaatsen waarin bewijs staat.

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoe

zuster, als ik iets fout zeg of zo laat het me weten.
ik wil dat iedereen die ziet dat ik iets fout zeg het mij moet vertellen
je moet niet verlegen zijn ofzo. ik wist het niet dat het niet mag.
het zal mij niet kwetsen. ik wil ook veel over Islam leren. ik ken eigenlijk ook niet zo veel
maar ik doe mijn best inshaAllah dat Allah swt mij erbij zal helpen. ik ken alleen zo van die belangrijke dingens. ik bid,geloof, en probeer een goede huismoeder en vrouw te zijn
en kleed me ook goed. maar dat is niet alles om een goede moslim vrouw te zijn er zijn veel punten die ik niet wist maar wist dat pas toen ik deze site tegenkwam en onze broeders en zustere mij goede raad gaven.
Dit is een heel goeie site waar mekaar geholpen word.

Gair inshaAllah.
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoe

zuster, als ik iets fout zeg of zo laat het me weten.
ik wil dat iedereen die ziet dat ik iets fout zeg het mij moet vertellen
je moet niet verlegen zijn ofzo. ik wist het niet dat het niet mag.
het zal mij niet kwetsen. ik wil ook veel over Islam leren. ik ken eigenlijk ook niet zo veel
maar ik doe mijn best inshaAllah dat Allah swt mij erbij zal helpen. ik ken alleen zo van die belangrijke dingens. ik bid,geloof, en probeer een goede huismoeder en vrouw te zijn
en kleed me ook goed. maar dat is niet alles om een goede moslim vrouw te zijn er zijn veel punten die ik niet wist maar wist dat pas toen ik deze site tegenkwam en onze broeders en zustere mij goede raad gaven.
Dit is een heel goeie site waar mekaar geholpen word.

Gair inshaAllah.

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh

Ik heb het ook ontzettendgraag dat mensen me op mijn fouten wijzen, want zo leren we er uit inscha'Allah. Soms heb ik gewoon al ondervonden dat mensen het niet apprecieren terwijl het als Moslim onze plicht is, er is ook een welbekende hadith over, 40 Hadith Nawawi. Dat je da eerst moest doen met je handen, dan men je tong en dan met je hart. Ik ga die inscha'Allah straks opzoeken en hier ook nog plaatsen.
Iedereen probeert naar zijn eigen vermogen te handelen, en ook daar is n hadith over, die ik ook ga plaatsen inscha'Allah. Ik zou zo graag meer willen doen !! Maar da gaat gewoon niet door mijn familie... Ik heb alhamdoulillah wel n excuus kunnen vinden om Qur'aan lessen te kunnen volgen. En inscha'Allah, dat Allah soubhanahu wa ta3ala kijkt naar mijn niyyah, da Hij soubhanahu wa ta3ala ziet dat ik echt méér zou WILLEN doen.
Net zoals hijab, die draag ik ook in het geheim elke keer als ik naar buiten ga...

Ben blij dat ik eindelijk n account heb gemaakt :)

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Dit zijn de 2 ahadith waarover ik sprak;

34. Het verbieden van het slechte is van het geloof.
Aboe Sa’id al-Chodri heeft gezegd:
‘Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen:
‘Wie van jullie iets ziet wat niet toegestaan is, moet het met zijn hand
veranderen. En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn tong.
En als hij daartoe niet in staat is, dan met zijn hart .
Dit laatste is echter de zwakste vorm van geloof’.

(Overgeleverd door Moeslim.)

9. Jezelf niet boven je vermogen belasten

Aboe Hoerayrah ‘Abd ar-Rahmaan ibnoe Sakhr overlevert:
“Ik heb de Profeet horen zeggen:
,,Datgene wat ik jullie verboden heb, vermijdt het.
En datgene wat ik jullie heb opgedragen, komt het na, voorzover jullie daartoe in staat zijn. Degenen (die) vóór jullie (waren) zijn te gronde gegaan door hun vele vragen en meningsverschillen met hun profeten.”

(al-Boechari en Moeslim)

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 
Top