Een belg die moslim wordt

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Beste broeder mijn advies is niet bedoeld om haat te zaaien onder de broeders en de zusters. Mijn advies is een waarschuwing om niet te horen bij deze groeperingen en een uitnodiging naar het aanbidden van Allah Glorieus en Verheven is Hij alleen.

Onze profeet Mohammad Sallalahu 3aleihi wassalem is ook een waarschuwer geweest tegen ongeloof en dwaling en een uitnodiger naar het aanbidden van Allah alleen. Zo dienen wij ook te zijn.

Wat is er meer schoner dan het uitnodigen naar Allah en het waarschuwen van mensen voor dwaling.

Wat betreft scheich El Othaimeen Moge Allah Barmhartig met hem zijn die heeft heel duidelijk het volgende gezegd:

" Zij hebben veel onwetendheid, maar ook veel goeds"

Dit heeft hij meerdere malen gezegd en ik heb niet alleen deze woorden beluisterd maar meerdere woorden van hem.

Tuurlijk hun goedheid is uitnodigen naar Allah en dat heb ik vermeld. Maar hun uitnodigen naar Allah is gebaseerd op veel onwetendheid en dat heb ik ook vermeld.

Wat de ene grote geleerde weet over Dawa Wa tabliegh kent de andere geleerde niet. Dus raad ik je aan om ook naar andere grote geleerden te luisteren.....

En daarnaast wens ik mijn broeders en zusters het goede, want anders was ik niet aan het uitnodigen naar het afstand nemen van dwaling. Dat is beter voor hen. Dus ik nodig helemaal niet tot haat uit.

Allah Aza Wajal Nodigt ons niet uit om op dwaling één te worden, maar op waarheid. dat is de reden dat wij mensen uitnodigen om te afstand nemen van dwaling zodat wij insha Allah één worden op de waarheid. Anders worden wij geen éénheid.

Onze profeet Sallalahu 3aleihi Wasselem heeft ons geleerd om mensen te waarschuwen voor dwaling, want anders worden wij allemaal gestraft als wij niet uitnodigen naar de waarheid. Dus alstublieft broeder vertel niet dat wij alleen de positieve kanten moeten laten zien.

Beste broeder nog een punt. Je mag mijn woorden best ontkrachten als je denkt dat ik valse informatie verspreid...Ik geef je alle gelegenheid. Gebruik

mijn tekst

en ontkracht deze insha Allah als ik iets fouts heb gezegd. Ik probeer mensen niet voor de gek te houden.

Moge Allah ons behoeden van al het slechte.

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem broeder imad,

ik denk dat onze broer het niet goed heeft begrepen.

ik stond met vragen en u beantwoorde het.
ik heb helemaal geen haat gelezen in u antwoorden.
U was gewoon eerlijk en daar vind ik niets mis mee.
u zei niet dat u die mensen haat ofzo, maar ik voelde ook geen haat.

Het is gewoon een misverstand.

Moge Allah swt jullie zegenen.

(het spijt me dat ik zoveel vragen gesteld heb:shymuslima1:)
 

Abu Abdelrani

Junior Member
:ma::salah:
salam oealaikoem broeder imad,

ik denk dat onze broer het niet goed heeft begrepen.

ik stond met vragen en u beantwoorde het.
ik heb helemaal geen haat gelezen in u antwoorden.
U was gewoon eerlijk en daar vind ik niets mis mee.
u zei niet dat u die mensen haat ofzo, maar ik voelde ook geen haat.

Het is gewoon een misverstand.

Moge Allah swt jullie zegenen.

(het spijt me dat ik zoveel vragen gesteld heb:shymuslima1:)

Gair insha'allah, allah iezazaakoum bielgair
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Beste zuster MashaAllah en beste broeder Abu Abdelrani ik ben jullie zeer dankbaar voor jullie begrip.

Barakallahu fiekoem

Wassalamoelaikoem warahmatullahiwbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salam oealaikoem

beste broer Imad u moet ik bedanken voor u antwoorden.
Want nu weet ik wat Dawa Wa tabliegh betekent!

W.salaam
 
Top