Heb een vraagje....

Khadya

Junior Member
:salam2::tti_sister:
Ik heb een vraagje en insALLAH zullen jullie mij een antwoord geven.
Is het haram in de islam om de HBO verpleegkunde opleiding te gaan doen.
Omdat je tijdens deze opleiding niet alleen met vrouwelijke maar ook met mannelijke patienten te maken zult hebben.

Alvast bedankt..:shymuslima1:
:wasalam:
 

Khadya

Junior Member
Asalamoehalajkoem,

Ik zie dat er al ongeveer 70 mensen mijn vraag hebben gelezen, maar jammer genoeg heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Ik hoop insALLAH snel een antwoord te krijgen.
Wahalajkoem oe salaam......
 

soenna

New Member
salamoe alaikom

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Als er tijdens de lessen andere vrouwelijke klasgenoten aanwezig zijn waarmee jij kunt zitten en jij je daarnaast kunt houden aan de Islamitische kledingsvoorschriften, dan is hier niets op tegen. Vrees je echter voor jezelf om het slachtoffer te worden van zedelijk verval of dat jij niet in staat wordt gesteld om de Islamitische kledingsvoorschriften na te leven, dan is deze studie voor jou niet toegestaan.

Wat betreft het werken na jouw studie, dit is toegestaan op een werkvloer waar alleen vrouwen aanwezig zijn.

En Allah weet het beter.


wa salamoe alaikom
 

Khadya

Junior Member
Asalaam oe halajkoem,

Bedankt voor je antwoord op mijn vraag,
InsALLAH zal ALLAH je belonen met Jannat al Firdaus..Amien.

Wahalajkoem oe salaam,

Je zuster in de islam..Khadya
 

soenna

New Member
salamoe alaikom

bedankt zuster ik hoop dat je een studie zal vinden waarmee je gelukkig bent en veel mee kan bereiken inshaAllah.

bedankt voor je dua en hoop voor alle moslimsbroeders op aarde dat ze siratoel moestakim zullen inshaAllah zullen vinden.

salamoe alaikom
 

nizar83

Junior Member
geen antwoord is beter dan een onjuist antwoord

Asalamoehalajkoem,

Ik zie dat er al ongeveer 70 mensen mijn vraag hebben gelezen, maar jammer genoeg heb ik nog geen antwoord ontvangen.
Ik hoop insALLAH snel een antwoord te krijgen.
Wahalajkoem oe salaam......

selemu aleikum khadya.

zoals mn title al weergeeft, geen antwoord is beter dan een onjuist antwoord.

als je studie conflict geeft met je religie, en deze conflicten / tegenstrydigheden kan je niet uit de weg gaan in je studie en eventuele werk die erna komt, dan is dit alles haram.

maar er zyn natuurlijk wel verschillen in botsingen van je studie met je religie..
grote clashes, en kleine mindere clashes...

ik denk dat je voor een juist en compleet antwoord beter een imaam of geleerde kunt aanspreken.
maar mocht je nog opzoek zyn na een compleet antwoord, dan kan ik je inshallah wel helpen door even op zoek te gaan naar een betrouwbare uitleg van een erkende imaam / geleerde..natuurlijk met bewijs!

al met al zyn vrouwelijke moslim artsen altyd nodig...aangezien we ook altyd vrouwelijke moslim patienten in onze omgevingen zullen hebben,.

allah o a3lam.

m3a selema
 

Khadya

Junior Member
Asalmoehalajkoem Nizar

Je hebt inderdaad gelijk, geen antwoord is altijd beter dan een onjuist antwoord.
Soms zeggen we iets tegen anderen terwijl we het niet helemaal zeker weten...insALLAH zal ALLAH ons vergeven...

Je zei dat je me wilde helpen naar een compleet antwoord op mijn vraag...ik zou het heel erg waarderen......

PS Heel erg bedankt en insALLAH zal ALLAH je belonen met het goede....Amien!

Wahaljkoem oe salaam,

khadya je zuster in de Islam
 

Khadya

Junior Member
Asalmoehalajkoem,

Dankje wel......
InsALLAH zal ALLAH je belonen...AMIEN..

Je zuster in de Islam..
Khadya
 

soenna

New Member
asalamoe alaikom

graag gedaan zuster

als je ooit een vraag hebt of met een probleem zit dan sta ik altijd voor je klaar

je broeder in de islam

salamoe alaikom
 

Khadya

Junior Member
Asalamoehalajkoem,

Heel erg bedankt, voor het aanbieden van je hulp. (May ALLAH bless you..insALLAH)
Wanneer ik een vraag heb insALLAH zal ik het zeker stellen.

Wahaljkoem oe salaam,

Je zuster in de Islam..

Khadya
 
Top