ik ben getrouwd met een meskien

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salam Oealaikoem wa rahmatoellah,

ik ben getrouwd met een fantastische moslim man.
hij was een meskien. zijn ouders wonen in een huis van hun familie.
Zijn vader probeerde brood op de plank te krijgen.maar vond niet altijd werk.omdat er geen werk was.
ze zijn met 6kinderen.

toen hij(mijn man) mijn hand kwam vragen, was ik wel nieuwsgierig.
maar een familie lid probeerde me omtepraten, dat hij maar een
meskien is enz. dat hij geen geld heeft.
Maar ik vond geld niet belangrijk.Islam, Imaam, liefde is belangrijker
dus toch besloot ik met hem te trouwen.
En Al Hamdoelillah, het is een goede moslim man. die zijn best doen.
Hij probeert zijn ouders zoveel mogelijk te helpen.
zijn ouders wonen nog in een huis van een familie lid.
Maar mijn man is aan het twijfelen of hij een huisje voor ze wil kopen.(ze wonen in Marokko-)
Hij wil dat heel graag doen. En ik wil graag dat mijn schoonfamilie ook een huisje hebben.
omdat ik veel gelezen heb dat het haram is om rente te doen.RIBA,
dus vond ik maar dat dit niet kan.
zou het niet beter zijn dat wij dit niet doen? en gewoon afwachten en zien Wat de toekomst ons brengt? wij dachten ook of het beter zou zijn om een stukje grond te kopen en dan beetje bij beetje te bouwen?
het is ook nu wat moeilijk omdat hij alleen werkt. ik werk niet omdat het haram is om te gaan werken waar er een man aanwezig is.

wij zeggen altijd Al Hamdoelillah.

Moge allah swt ons allen gelukkig maken inshaalah.:tti_sister::hijabi:
 

moslimmm

'Abdel'aziz
alles vergaat

aselemoe3aleikoem wr wb

ik wil je ten eerste ff herineren aan het feit dat deze wereld en alles wat er op en in zit zal vergaan, dus of je nou veel bezittingen hebt of weinig , vergaan zullen we allemaal.
ik vind goed dat je man zo iets probeerd voor zijn ouders maar ik als iets niet kan dan kan het gewoon niet, en zo lang die ouders geen problemen hebben met die familie waar ze nu bij verblijven zie ik ook geen noodzaak om een huis voor hun te laten bouwen, het zou natuurlijk wel mooi zijn als het zou kunnen maar n mens moet niet meer proberen dan dat hij/zij aan kan want je man moet natuurlijk jou en eventuele kinderen onderhouden dus zo lang zn ouder onderdak hebhen en voedsel vindt ik dat je man geen overhaaste beslissingen moet nemen, wallahoe3alem . gair icnhallah

waselemoe3aleikoem wr wb
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Je hebt helemaal gelijk, geld is geen echte belangrijke factor wanneer de man zeer gelovig is en goede karakter eigenschappen heeft. Ik raad elke zuster aan om naar deze twee factoren te kijken:

Geloof & Karaktereigenschappen​

Wanneer iemand zeer gelovig is en goede karakter eigenschappen heeft, zal hij jou goed behandelen ongeacht of er geld of geen geld is. Allah is Raziq, wees dus niet bang om te sterven van de honger. Allah 3aza wajal zal jullie huwelijk Zegenen en jullie doen laten overleven met zijn Vrijgevigheid. En als je sterft, sterf je een volwaardige dood met een gelovige man aan je zijde.

Wij vragen Allah om onze zusters en broeders wijsheid te schenken, amien.

En o ja, je mag zeker geen woning kopen met Riba(rente). Het nemen en geven van Riba is niet toegestaan.

Wat je wel kunt doen, is zoals jij hebt voorgesteld. Dus koop grond en bouw rustig het huis. Het komt vaak voor dat je niet altijd ( je gehele leven) op je familie kan rekenen. Op een gegeven moment moet je verder.

Koop grond en als jullie in de toekomst genoeg geld hebben, ga dan verder met bouwen, maar neem geen rente en geef ook geen rente.

Even nog terug komen op geld. Er zijn meisjes/vrouwen die getrouwd zijn met mensen die veel geld hebben, maar geen rustig leven leiden.

Dus laat deze wereldse leven je niet verleiden en volg de lering van onze profeet Muhammad Sallalahu 3aleihi wassalem.

Je hebt er goed aan gedaan beste zuster. Daarnaast wil ik zeggen dat jij aardig bent naar je schoonouders en zo behoort het.

Veel Zegeningen met je huwelijksleven

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem warahmatoellah

Hartelijk dank voor jullie zegeningen voor onze huwelijk.

je hebt echt gelijk imad, met geld word j e niet gelukkig.
ik probeer echt mijn best te doen voor mijn schoonouders, probeer ze altijd gelukkig te maken.

Ik wil echt heel graag alles weten, zodat ik een goede moslima word.
ik doe mijn best maar ik vind altijd dat ik niet genoeg doe. ik wil meer en meer doen.

ik weet dat ouders en mijn man, belangrijk zijn, ik moet ze altijd blij maken.
Moge allah swt mij alle liefde geven zodat ik een goede dochter / vrouw ben.


Gair inshaalah
 
Top