ik ben nieuw hier

troost

New Member
ik hoop dat ik me hier wat kan uitleven.
ik voel me ongelukkig, ik hoop dat ik hier raad kan krijgen.
het is er zoveel.:'(


ik heb deze site gevonden op you tube.
 

troost

New Member
ik heb drie kindjes, ik word constant mishandelt door mijn man.
ik weet niet wat ik moet doen. ik wil dat mijn kindjes groot worden met hun vader.
maar hij verandert niet. :'( hij slaagt me altijd.de kindjes zijn bang van hem.
soms komen ze naar mij en zeggen: mama, papa is slecht, hij slaagt jou.
ik heb het aan niemand vertelt, dit is de eerste keer dat ik het hier vertel.
ik weet niet wat ik moet doen. ik heb geprobeert met hem te praten. dat hij
mij niet moet slagen. maar tevergeefs. een kleine ruzietje begint hij mij klappen
boxen en met zijn voeten te slagen.
ik smeek altijd allah dat hij mij moed moet geven. en dat mijn man terug de goede pad moet komen. ik ben de meeste dagen ongelukkig...

ik wil mijn dochtertjes dit niet aandoen. ze zullen het zich altijd herinneren.
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ik leef met je beste zuster. Ik vind het erg dat er nog steeds vrouwen zijn die geslagen worden door hun man.

Het is echt een schande​

Je moet er alles aan doen om dit te stoppen. Ik kan je wat aanraden om als eerst te doen. Kijk insha Allah of het zal lukken. Praat voornamelijk met de mensen die jou situatie met de Wil van Allah kunnen veranderen. Maar voordat je dit doet richt je tot Allah Aza Wajal en vraag Hem om je te helpen.

Hieronder zal ik een aantal personen noemen die jou hierbij met de Wil van Allah kunnen helpen.

- De moeder van je man
- De vader van je man

Kijk ten eerste of zijn moeder of zijn vader jou kunnen helpen. Zij zullen insha Allah hun kind op zijn gedrag aanspreken. Tenminste uitgaande van het feit dat hij niet wil veranderen nadat jij met hem gesproken hebt.

Als hij niet wil veranderen nadat zijn ouders met hem gesproken hebben, spreek dan andere personen die jou zouden kunnen helpen.

Moge Allah je situatie verbeteren, amien

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

moslimmm

'Abdel'aziz
ik heb drie kindjes, ik word constant mishandelt door mijn man.
ik weet niet wat ik moet doen. ik wil dat mijn kindjes groot worden met hun vader.
maar hij verandert niet. :'( hij slaagt me altijd.de kindjes zijn bang van hem.
soms komen ze naar mij en zeggen: mama, papa is slecht, hij slaagt jou.
ik heb het aan niemand vertelt, dit is de eerste keer dat ik het hier vertel.
ik weet niet wat ik moet doen. ik heb geprobeert met hem te praten. dat hij
mij niet moet slagen. maar tevergeefs. een kleine ruzietje begint hij mij klappen
boxen en met zijn voeten te slagen.
ik smeek altijd allah dat hij mij moed moet geven. en dat mijn man terug de goede pad moet komen. ik ben de meeste dagen ongelukkig...

ik wil mijn dochtertjes dit niet aandoen. ze zullen het zich altijd herinneren.

subhaneallah ,
het doet me waarlijk pijn zuster om zo iets te horen, en ik leef echt met je mee. moge allah dit laten stoppen en moge jou man zijn ogen openen inchallah en zien dat hij echt verkeerd bezig is.

mijn tip voor jou is dat je ff met je man gaat praten je moet proberen vanuit het islamitiche oog punt aan te vallen je moet m dus duidelijk maken dat een getrouwd stel niet op deze manier met elkaar hoort om te gaan en vertel hem hoe allah 3azawajal en zijn profeet ons(vzmh) hebben verteld hoe we om moeten gaan met onze echtgnotes, als deze man van jouw dan een beetje zelf respect heeft en maar een heel klein beetje de vrees voor allah in zich draagt dan zal hij inchallah ophouden met dit achterlijk gedoe en jij moet vooral geduldig zijn beste zuster en als je ziet dat hij boos begint te worden moet je gewoon geduldig met m zijn en hem gelijk geven en hem gerust stellen. en praat met mensen waarvan jij denkt dat ze je kunnen helpen zoals bijv. je schoon ouder of eventueele schoonzussen.

hopelijk heb je hier wat aan.

waselmoe3aleikoem wr wb
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
beste zusje

ik leef echt met je mee. ik vind het heel erg wat je meemaakt.
ik ben zelf getrouwd, maar alhamdoelillah. ik zou doen wat onze broeders hierboven
vermelden.

probeer dit te oplossen. want je kan zo niet verder met je leven. je hebt ook kindjes
het is zeker verschrikkelijk voor die meiden. Moge allah swt licht in de ogen van je man
geven. dat hij weet wat hij jullie aandoet.

InshaAllah komt het beter. heb geduld lieve zusje.

Gair inshaAllah.
 

troost

New Member
bedankt allemaal.

ik zal het mijn schoonmoeder proberen te zeggen.
als ik met hem praat over zijn rechten en plichten in de islam of als ik zeg
dat hij lief moet zijn, zegt hij ga maar a handicap,jij stinkt vuile mens.ohh
ik vind het heel erg, dat is nu wat hij mij noemt, als hij kwaad is ofzo roept hij
handicap.
ik probeer hem altijd blij te maken, door onze huis proper te houden,kindjes mooi te kleden en eten op tafel te zetten voor hij thuis aankomt.

ik heb dit aan niemand gezegd heb altijd in mij gehouden. het is nu 5jaar.
alleen ik en mijn zus weten het.
maar het word te veel,omdat de kindjes groter worden en ze zien het altijd gebeuren.
ik probeer weg te lopen als hij kwaad is zodat hij mij niet kan slagen waar de kindjes bij zijn.

ik ben heel droevig nu.soms pest hij mijn moeder,mijn vader. maar vooral mijn moeder. ik bid tot allah dat hij ons gelukkig moet maken.
er zijn dagen dat hij mij soms gelukkig maakt , maar gauw verandert hij in iets anders.
 

moslimmm

'Abdel'aziz
roqya(uitdrijvingen met koran )

aselemoe3aleikoem zuster.

ik heb gezien dat je in je laatste reactie zei dat je man heel snel van van gedrag kan veranderen, ik weet niet veel van djins etc. maar ik denk dat het misschien zo iets kan zijn.
ik weet niet of je je man kan overhallen om naar een of andere imam te gaan die roqya om hem kan doen, als dit mogelijk is raad ik je aan om dit te doen want je weet maar nooit misschien is hem wat aangedaan met sihr ofzo.

wa allahoea3alem.

waselemoe3aleikoem wr wb
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Naast het raadplegen van andere personen wil ik jou nog het volgende adviseren:

Zorg ervoor dat je huis een huis is waar engelen binnenkomen en niet de duivels​

Wat wil ik hiermee zeggen? Hiermee wil ik zeggen dat in je huis koraan gedraaid dient worden en het gebed verricht dient te worden. Zo zullen de duivels niet gemakkelijk binnenkomen en zullen de engelen insha Allah je huis binnentreden.

Bid je op tijd beste zuster? Als dat niet het geval is, begin dan onmiddelijk met op tijd bidden.

Een ander advies: Jezelf voor je man opmaken.

Als je man thuis komt, probeer je dan op te maken. Insha Allah zal hij meer interesse in je tonen en jou niet meer met zulke woorden uitschelden.

Een ander advies: Wanneer hij begint uit te schelden, niets van aantrekken.

Als je man jou of je ouders begint uit te schelden, moet je er niets van aantrekken. Als je dit wel doet en hem gaat tegenspreken, dan ben ik bang dat hij je gaat slaan. Dat willen wij natuurlijk niet. Wanneer echtparen elkaar tegenspreken dan zie je vaak dat het erger wordt en dat willen wij niet. Wanneer je niets zegt of zelfs even naar een andere kamer gaat, dan zal zijn boosheid insha Allah verdwijnen en word hij kalm.

Deze adviezen zijn voornamelijk gebaseerd op het feit dat jij graag met je man wil blijven, zodat je kinderen een vader zullen blijven hebben.

In ieder geval wens ik je het beste. Als ik een ander advies heb, dan zal ik deze insha Allah posten.

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

troost

New Member
denken jullie dat hij bezeten is? ik weet het niet? hoe kan ik het weten?
ik heb altijd koran thuis en ik zet SURAT baqara aan.
ik bid ook altijd op tijdstip hamdoelilah.
als ik hem zeg dat hij daar imam moet gaan zal hij mij slagen denk ik, zal hij zeggen waar is je verstand.
maar broer, ik maak me ook altijd,eigenlijk soms op om hem blij te maken maar dat intereseert hem niet denk ik.
 

moslimmm

'Abdel'aziz
roqya(uitdrijvingen met koran )

aselemoe3aleikoem wr wb beste zuster

ik heb niet veel kennis wat djins etc. betreft maar als je man" zoals jij aan geeft" tegen stribbelt wanneer je m vraagt of die naar een imam wil gaan dan kan het misschien zijn dat ie wordt tegen gehouden door iets.

wallahoea3alem.

waselemoe3aleikoem wr wb
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Insha Allah zijn hieronder twee belangrijke tekenen aangegeven waarbij de bezetene aan herkend "kan" worden:

- Pijn hebben bij het horen van de Koraan.
en/of​
- Bewegingen in bepaalde ledematen bij het horen van de Koraan.

Dit zijn vaak voorkomende tekenen bij een bezetene, waarbij de bezetene in bepaalde gevallen niet graag naar de koraan zou willen luisteren of zich anders gedraagt tijdens het beluisteren van de koraan.

beste zuster, het is niet altijd zo dat een man die zijn vrouw slaat ook bezeten is. Het "kan" zijn dat hij door betovering jou slaat en mischien wel haat. Maar dit hoeft niet zeker zo te zijn

Dit is aan iedereen gericht die dit bericht leest:

Wanneer jullie een familielid hebben die bezeten is, ga niet naar een tovenaar of zogenaamd "Refqih". Je moet zeker weten dat degene die de Roqia { het lezen over de bezetene} doet een rechtschapen praktiserende broeder/zuster is.


Hou dit in gedachten:

Wanneer iemand jouw naam en de naam van je moeder vraagt, weet dan dat hij/zij een tovenaar is en dus jins zal raadplegen. Als je dit toch doet dan bega je een hele hele grote fout. En nu weet je het en heb je geen smoes meer tegenover Allah Aza wajal en Allah weet alles.

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Abu Abdelrani

Junior Member
ik heb drie kindjes, ik word constant mishandelt door mijn man.
ik weet niet wat ik moet doen. ik wil dat mijn kindjes groot worden met hun vader.
maar hij verandert niet. :'( hij slaagt me altijd.de kindjes zijn bang van hem.
soms komen ze naar mij en zeggen: mama, papa is slecht, hij slaagt jou.
ik heb het aan niemand vertelt, dit is de eerste keer dat ik het hier vertel.
ik weet niet wat ik moet doen. ik heb geprobeert met hem te praten. dat hij
mij niet moet slagen. maar tevergeefs. een kleine ruzietje begint hij mij klappen
boxen en met zijn voeten te slagen.
ik smeek altijd allah dat hij mij moed moet geven. en dat mijn man terug de goede pad moet komen. ik ben de meeste dagen ongelukkig...

ik wil mijn dochtertjes dit niet aandoen. ze zullen het zich altijd herinneren.

het vers dat handelt over huwelijksproblemen veroorzaakt door de man, zegt:

"En als een vrouw van haar echtgenoot {nushuz} vreest dan is het voor beiden geen vergrijp als ze zich met elkaar verzoenen; verzoening is beter..." (Koran 4:128)

Met deze interpretatie is het model dus perfect consistent.

Er bestaan verschillende argumenten voor de interpretatie van {adribu} als "ontwijken, vermijden, eventueel tijdelijk verlaten" :

De consistentie van het geïnterpreteerde model is perfect intact.

De betekenis van het vers is consistent met de uitspraken van Profeet Mohammed (vzmh) waarin hij stelt dat mannen hun vrouwen niet mogen slaan en waarmee hij dus het verbod vestigt op het gebruik van fysisch geweld tegen vrouwen.

In die zin geïnterpreteerd, weerspiegelt het vers nu ook het centraal gelijkheidsbeginsel waarmee de Koran mannen en vrouwen behandelt. Met deze betekenis van {adribu} resulteert de toepassing van de algemene regel "gelijke daden, gelijke sancties" (24:2) inderdaad in perfect symmetrische interpretaties voor 4:34 en 4:128.

Vers 4:34 stemt nu ook overeen met de geest van het daarop volgende vers dat verzoening nastreeft.

"En als jullie onmin tussen jullie beiden vrezen, zendt dan een scheidrechter van zijn mensen, en een scheidsrechter van haar mensen. Als zij beiden het weer goed willen maken, dan zal God hen met elkaar verzoenen. God is wetend en welingelicht. " (Koran 4:35)

De handelswijze is volledig in overeenstemming met de aanpak die het model voorstelt bij huwelijksproblemen, en is ook logisch, met name het inbouwen van (stapsgewijze) afkoeling in de hoop verzoening mogelijk te maken.

De handelswijze is tevens volledig in overeenstemming met de Koranische regel die stelt dat wanneer iemands iets slecht doet, men dit moet beantwoorden met gedrag dat beter is, om op die manier een vijandige situatie in gunstige zin om te buigen:

" Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden. " (Koran: 41:34)

De Islam schrijft bovendien ook voor boosheid te beheersen. Slaan als een uiting van boodsheid, zou dus in tegenstrijd zijn met de Profetische woorden die boosheid omschrijven als afkomstig van Satan, die herhaaldelijk verbieden toe te geven aan boosheid en in tegendeel stellen dat men boosheid moet beheersen en zo snel mogelijk moet afkoelen, om te vermijden dat men dingen zou doen die men zich later zou beklagen. Ook in dit opzicht is de vertaling van {adribu} als ontwijken, vermijden, (stapsgewijs) verlaten, consistent met het model terwijl een vertaling als slaan dat niet is.

- "Wie boos wordt al staande, moet gaan zitten. Als de boosheid dan nog niet bekoeld is, moet hij gaan liggen"(Ahmad, Tirmidhi).
- "De besten onder jullie zijn diegenen die traag zijn in boosheid en snel in het afkoelen... Hoed u voor boosheid, want het is een levend (brandend) stuk kool op het hart van de afstammelingen van Adam" (Al-Tirmidhi)
- "Diegene die anderen kan overmeesteren in het worstelen is niet echt een sterk man. Echte kracht is in de persoon die zichzelf kan beheersen ten tijde van boosheid." (Bukhari)

Wa allahou a3lem :astag:lieve zuster heb geduld en doe vaak nachtelijke gebeden met dua alleen voor je man.
 

troost

New Member
Salaaam

mijn man is zo verandert. Hij wil van mij scheiden. ik ben in een heel moeilijke periode
ik moet altijd huilen. hij werkt hele dag en vergeet zijn gebed, pas laat in avond als hij thuis komt begint hij alle gebeden te bidden. hij haat mij. hij werkt liever dan dat hij naar huis komt. ik heb geen kracht meer om verder te gaan. hij zegt dat hij mijn familie haat en dat hij nooit mij naar mijn moeder en zus gaat brengen.
ik ben kapot. ik luister hele dag naar koran, en begin te huilen als ik naar mijn man denk. waarom hij zo voor mij doet.

ik weet het niet. ALLAH, help mij.
ik wil het mijn schoonmoeder vertellen maar ze is ziek is pas geopereerd enwil haar niet nog meer pijn doen.
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Moge Allah je helpen beste zuster. Wees niet bang en blijf standvastig in je imaan. Heb geduld beste zuster. Moge Allah je schoonmoeder snel genezen. Als zij insha Allah wat opgeknapt is, vertel het haar dan.

En als het helemaal niet gaat tussen jouw man en jou, wees dan niet bang. Na moeilijkheden tijden komen makkelijke tijden.

Moge Allah je veel sabr geven

Fi amanillah

Wassalamoealaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 
Top