na 24 jaar kan ik zien! Ahamdoelilah

nowayback

New Member
Salaam oe halekoem wa rahmatoe allah,

Beste broeders en zusters,


Ik ben een week geleden bekeerd tot de islam alhamdoelilah!
Ik ben opgegroeid met standaard principes,respect voor ouderen niet vloeken en etc. Mijn moeder is Nederlands en mijn vader Surinaams,ze hebben beide niet echt een geloof. Ik liep atijd rond met vragen over de mens en de aarde,op een gegeven moment in mijn leven had ik het opgegeven en verworpen.

Ik leerde toen ik 18 was mijn vriend kennen, hij was moslim. Ging een paar keer op vakantie naar Marrokko en zag hoe mensen met elkaar omgingen, hoe ze elkaar begroetten en het respect wat ze naar elkaar toe toonden.

Ik was niet gelukkig in al die jaren soms wel soms niet,gaf mensen daarvan de schuld. Ik genoot van de verkeerde dingen . Ik verprutste mijn tijd door te leven alsof deze aarde het eeuwige bestaan was, Allahoemmaghfilie!

Ik ben altijd een denker geweest en dacht veel na over de dingen in het leven,ik kwam er niet uit en probeerde het rare gevoel in mijn hart te onderdrukken,wou niet weten wat het was,Allahoemmaghfirlie!

Tijdens dat was ik druk bezig me leven te verpesten en stapelde de zonden zich op,erg triest.Allahoemmaghfirlie!

Tot dat ik een week geleden op een zaterdag mijn oud klasgenootje van de basis school tegen kwam een surinaams meisje,ze zei dat ze was bekeerd tot de islam!ik had het nooit van haar verwacht. Ik liep daarna naar huis en kwam in de lift mijn surinaamse buurjongen tegen, En raad eens wat ik tot mijn verbazing zag`,dat hij was bekeerd tot de islam, en hij zei alhamdoelilah.

Toen ik thuis was en werd wakker na effe te hebben geslapen, zette ik mijn computer aan, vraag me niet hoe of wat maar ik kwam terecht op een website waar ik anders nooit op zou komen en werd geconfronteerd met de dag des oordeels, dit was mijn WAKE UP CALL, EINDELIJK na 24 jaar de WAARHEID ik huilde en huilde en heb tot diep in de nacht de koran gelezen.
Ik voelde me tegerlijker tijd ook schuldig dat ik al die tijd heb geleefd als een onwetende. Ik bedank Allah keer op keer omdat hij mij die dag heb laten inzien dat zijn weg de enige weg is naar een prachtige toekomst het hiernamaals.

De dag daarna ben ik bekeerd tot de islam, ALHAMDOELILAH!
Sinsdien verheug ik me elke dag om hoofdstukken te lezen uit de heilige koran.
Luister naar zinvolle muziek nasheeds en leer het gebed uit mijn hoofd zodat ik tot Allah mijn heer kan bidden en vragen of hij mijn zonden kan vergeven.

Ik zie nu ook in dat mijn relatie van 6 jaar niet de juiste manier is, en dat weten we allebei.

Ben me nu aan het voorbereiden en plannen wanneer ik het aan mijn famiie en vrienden ga vertellen. Vroeger zou ik angstig zijn, maar nu heb ik maar een ding voor ogen dat is de wil van Allah om het rechte pad te volgen en om aleen hem te aanbidden en alleen
Allah de schepper van de hemelen en aarde en alles wat zich daartussen begeeft te vrezen.

Ik zou graag willen weten waar er in Amsterdam of omstreken lezingen worden gehouden voor moslima´s enz.

Alvast bedankt

M3a salama,
sanna
 

moslimmm

'Abdel'aziz
aselemoe3aleikoem beste zuster sanna

ik wil je ten eerste van harte welkom heten in de islam, alhammdoelilah ik ben heel blij voor jou dat je het licht hebt gezien, moge er nog vele mensen na jou volgen inchallah,amien.

ik wou je ook nog ff melden dat wij in almere iedere vrijdag na sallaat al-3icha(laatste gebed) een bij een komst hebben waar hele goede lezingen worden gegeven dus mocht je in staat zijn om naar almere te komen,dan ben je van harte welkom in de moskee omar ibn al-chatab in almere buiten.
deze week van de herfts vakantie hebben we iedere dag op z'n minst een lezing .

In amsterdam zijn er verschillende moskeeen waar je ook terecht kan voor lezingen, zo als masjied(moskee) ummah etc.

ik hoop dat je hier wat aan hebt en mocht je andere vragen hebben kan je ze altijd stellen:).

waselemoe3aleikoem warahmetoelahi wa baraketoeh
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ik ben blij voor je zuster dat je naar de islam bent geleid. Alle lof behoort aan Allah Glorieus en Verheven is Hij.

Op elke zondag worden er diverse islamitische vakken gegeven in het Arabisch/Nederlands voor zowel de broeders als de zusters op de volgende lokatie in Amsterdam (slotervaart):

Wilhelmina Druckerstraat 3, ingang achterzijde, voormalig ROC gebouw​

In de buurt van tram 2 en metro 50 (halte heemstedestraat)
--> bekijk de plattegrond ook via google​

Hoe laat?:

Van 15:00 tot 17:00​

Door wie?

Abdel Karim Hadji​
Is afgestudeerd aan het Universiteit van Medina​

Moge Allah Onze kennis verrijken en ons als moslims doen sterven. Het is een prachtige weg die jij nu aan het bewandelen bent, wees standvastig. Moge Allah je helpen, amien.

Als je vragen hebt of opmerkingen ben je welkom

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

nowayback

New Member
Assalamoelaikoem

Ik Ben jullie zeer dankbaar voor jullie reacties, ook voor alle informatie die er op deze site te vinden is,erg leerzaam en handig!

Ik heb wel een paar vraagjes wat betreffende de lezingen op zondag in het roc gebouw amsterdam west, wat voor vakken worden er gegeven? Heb ik geen lesboeken nodig?

Ik zou heel graag arabisch willen leren zodat ik straks de heilige Koran in het arabisch kan lezen,weet een van jullie wat de beste opleiding daarvoor is?

Is het normaal dat wanneer een persoon bekeerd is in een ´stroomversnelling´ raakt,daarmee bedoel ik dat ik alles meteen tegelijk wil doen, vanwege de angst naar Allah toe.

Ik weet dat een oprechte moslim sterk beheerst over geduld,maar kan ik dat ook in mijn situatie toepassen? Aangezien bidden heel belangrijk is en ik kan het nog niet zonder fouten dus durf ik nog niet te bidden.

Allaahoemmagfirlie dzanbie koellahoe diggahoe wadjillahoe wa awwalahoe wa alaanijatahoe wa sirrahoe.

Oh Allah vergeef al mijn fouten,de kleine en de grote, die ik voorheen maakte en die ik nog zal maken, die ik openlijk maakte en die ik in het verborgen maakte.

alvast bedankt


waselemoe3aleioem wr wb
 

moslimmm

'Abdel'aziz
aselemoe3aleikoem wr wb

je moet wel bidden zuster het geeft niet dat je nu en dan fouten maakt, van fouten leer je. en je moet niet alles in een keer willen doen je moet het geleidelijk opbouwen je moet niet denken van ik wil arabich leren terwijl je nog niet eens goed kan bidden, mijn tip aan jou is dat je eerst moet leren bidden en je moet meer kennis op doen zodat je standvastig zult blijven en dan moet je gaan denken aan arabich etc. dus begin met het gebed want het gebed is het gene wat een moslim van een ongelovige onderscheid.



waselmoe3aleikoem wr br
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Zuster neem een pen en een schrift mee. Als je daar bent wordt je insha Allah verder opweg geholpen door de aanwezige zusters. Van hen zul je verder advies insha Allah krijgen over arabische lessen en het leren lezen van de Koran, daar ga ik insha Allah vanuit.

En o ja veel bekeerde zusters en broeders en ook namelijk pas beginnend practiserende moslims willen heel erg graag alles in een korte tijdsbestek weten en doen.

Maak gebruik van deze gelegenheid om veel te lezen over de islam. Nu jij moslim bent geworden, is het gebed een belangrijke pilaar die jij insha Allah moet proberen te beheersen. Gebruik je leergierigheid om het gebed onder de knie te krijgen, met de hulp van Allah zal dat lukken.

Probeer veel kennis te verwerven van de volgende betrouwbare website:


Op deze website zie je ook de manier van het verrichten van het gebed:

Moge Allah je helpen, amien

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salam oealaikoem broeders en zusters,

ik ben heel blij dat er weer een moslima is geworden
Moge allah swt haar inshaalah de goede pad in leiden.

Asalamu alaykum
 

nowayback

New Member
Salaam oe halekoem wa rahmatoe allah

Ik heb nooit geweten dat echte vrienden niet bestaan, toen ik het deze week vertelde dat ik ben bekeerd kreeg ik een golf van minachting over me heen(had ik eigenlijk wel een beetje kunnen verwachten). Zelfs mijn beste vriendinnen met wie ik altijd lief en leed deelde begrepen mij totaal niet,konden ook geen begrip tonen.Ik kon de haat in hun ogen zien, en kreeg van hun een ''les'' over de islam. Nu mijn familie nog!

Er werd meteen een soort van afstand gecreerd toen ik het vertelde en hierna is onze omgang drastisch verminderd,ook van mij kant want ik ben niet langer meer de "gezellige" student die op zichzelf woont en tot diep in de nacht uitgaat.

Op school kreeg ik wel positieve felicitaties uiteraard van moslim zusters en broeders die het wel begrijpen. Natuurlijk is het niet leuk als je je vrienden verliest,maar ik hou me aan Allah hij zegt dat alles wat je verlaat omwege de islam krijg je beter voor terug dan je had kunnen wensen. Mashallah

Ik heb leren bidden en bid nu elke dag.SubhanAllah
Voel me herboren,Alhamdoelilah Mashallah!!
 

Imad

Junior Member
Walaikoemo esalaam warahmatullahi wbarakatuh,

Ja heel erg begrijpelijk. Sommige weten niet beter, zij denken dat de islam slecht is. Zij kunnen geinformeerd worden door boekjes over de islam.
Als je bereid bent om je vrienden over te halen om de islaam te begrijpen en insha Allah in de toekomst moslim te worden, raad ik je aan om hen kleine boekjes te geven die de islam kort en krachtig samenvatten. Wanneer zij meer interesse tonen, kun je hen meerdere boekjes geven. Je kunt ook diverse websites overhandigen waar zij meer over de islam kunnen te weten komen. En als zij graag in discussie willen, kun je hen best deze forum aanraden. Ik ben wel bereid om hun beeld van de islam recht te zetten.

In amsterdam heb je veel moslims, ga af op rechtschapen zusters om je te ondersteunen. Zij zullen insha Allah jou beste vrienden worden. Beste vrienden zijn voornamelijk vrienden omwille van Allah. Dat zijn de echte beste vrienden.

Wees standvastig zoals ik eerder heb gezegd, want ik had wel het vermoeden dat dit weleens zal gebeuren. Ik hoop dat je familie niet zal reageren zoals je vrienden, maar wees op voorbereid. Altijd standvastig blijven, want je bent niet de enige die dit pad bewandeld. Er zijn veel die dit pad bewandeld hebben. Sommige hebben zelfs hun leven opgeofferd voor deze Dien. Waarschijnlijk ken je Somaya in de tijd van onze profeet vrede en zegeningen zij met hem. Zij werd onderdrukt en gedwongen om afstand te nemen van de islam, maar zij weigerde. Zij werd daarop gedood.

walaikoem esalaam warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 
Top