SIHR - wat te doen?

BintShishaan

AmatuLlaah
As salaamu 'alaykum wa rahmatu llaahi wa barakaatuh.
Onlangs hebben we iets van sihr gevonden in onze appartement. Een gedroogde muis. Ik weet zeker dat het sihr is want een muis kan niet in onze appartement geraken. Het zat tussen de sofa, dus daar kan het ook niet drogen voor dat ie sterft en zonder dat ie stinkt.
Kan er iemand mij duidelijk uitleggen wat ik met die muis moet doen? Wat ik moet reciteren? Hoe ik het moet verbranden?
Ik weet dat mijn sommige familieleden zich met sihr bezighouden.
Subhan Allah, ik ben in de war.
 

Shishani

moderator
Staff member
Wa aleykum salam warahmatullahi wabarakatuh.

Allahu akbar, bezighouden met sihr.... gevaarlijke zaak.
Datgene wat de sahir ergens achterlaat bv. stuk haar enz. dat dient te worden vernietigd of verbrand enz. Over een muis (dier dus), geen idee.. Allahu a'lam.
 

Shishani

moderator
Staff member
http://islamqa.com/en/ref/12918/sihr

Daar wordt vermeld, in het kort:
1- verbranden of vernietigen wat de sahir heeft achtergelaten
2- sahir dwingen om het ongedaan te maken als het mogelijk is
3- Quran reciteren, want het heeft een groot effect:
Zoals: ayatul-kursi, ayat over sihr van Surahs al-A'raf, Yunus & TaHa, surah al-Kafirun, al-Falaq, an-Nas reciteren voor degene op wie sihr is gedaan. En ook du'a doen.

En dan wordt verteld hoe het precies dient gedaan te worden. Maar dit heeft betrekking op de persoon op wie sihr is gedaan...
In dit geval, geen idee. Die muis wegdoen, maar voor de rest Allahu a'lam.
 

BintShishaan

AmatuLlaah
Alweer een vraag:

Als er iets slechts gebeurt denk ik altijd dat het door sihr komt. De laatste tijd ben ik vaak duizelig en ik denk dan dat sihr de oorzaak is. Maar niet alleen met het duizelig worden, maar ook met andere slechte gebeurtenissen denk ik vaak dat het komt door sihr.
Is het dan shirk als ik zo denk? Ik weet dat we moeten geloven in de voorbestemming, zowel het goede als het kwade. Slechte gebeurtenissen door sihr is ook voorbestemd, maar slechte gebeurtenissen zonder shirk ook. Ik weet niet wanneer ik wel of niet moet denken dat het om sihr gaat. :$
 

Shishani

moderator
Staff member
Dan moet je kijken naar de symptonen.

Djinn, Magie, Kwade Oog, etc.
http://www.soennah.com/content/category/12/33/39/

Hoe dan ook, we moeten de Dhikr en Doe'aa en andere aanbiddingen verrichten die helpen tegen sihr & allerlei andere kwade zaken. Doe dit en vertrouw op Allaah. Moge Allaah ons beschermen tegen het kwade van de djinn & de mens!
 
Top