Wat is de beste opvoeding voor onze Kindjes

MashaAllah

Islam is mijn macht
Asalamu alaykum wa rahmatoellah broeders en zusters,

ik heb twee kleine kindjes.(2j en 4j)
ik wil ze heel graag een islamitische opvoeding geven.(ik wil dat ze beter worden dan mij,ikzelf ben nog maar 23 en inshaalah ook een goede Moslima)
de oudste kent nog maar alleen surat al Fatieha,
ik probeer ze echt alles bij te leren. zoals, dat allah ons eten geeft en
ze speelgoed geeft als ze braaf zijn en dat ALLAhswt overal is. en onze profeet Mohammed vzmh is.
Maar mijn oudste zoon, kijkt veel naar tekenfilms,
zou ik het beter niet van hem afleren?
kan iemand mij wat meer raad geven?

Moge allah swt al onze kinderen de goede pad in leiden. en ze beschermen tegen de kwade Amin.

asalamu alaykum.

:shymuslima1:
 

moslimmm

'Abdel'aziz
tip:)

Asalamu alaykum wa rahmatoellah broeders en zusters,

ik heb twee kleine kindjes.(2j en 4j)
ik wil ze heel graag een islamitische opvoeding geven.(ik wil dat ze beter worden dan mij,ikzelf ben nog maar 23 en inshaalah ook een goede Moslima)
de oudste kent nog maar alleen surat al Fatieha,
ik probeer ze echt alles bij te leren. zoals, dat allah ons eten geeft en
ze speelgoed geeft als ze braaf zijn en dat ALLAhswt overal is. en onze profeet Mohammed vzmh is.
Maar mijn oudste zoon, kijkt veel naar tekenfilms,
zou ik het beter niet van hem afleren?
kan iemand mij wat meer raad geven?

Moge allah swt al onze kinderen de goede pad in leiden. en ze beschermen tegen de kwade Amin.

asalamu alaykum.

:shymuslima1:


aselemoe3aleikoem wr wb

ik heb zelf nog geen kinderen dus ik heb niet egt veel ervaring wat kinderen betreft. maar ik krijg vaak wat te horen over hoe het opvoeden van kinderen moet gaan en het klinkt mij best logisch in de oren.
het is al een goede stap die je neem om hen te vertellen over allah etc.
wat mij goed lijkt is dat je altijd bij je kindjes in de buurt gaat bidden enzo. ze moeten niet vervreemden van de islam en wat die teken films betreft het lijkt mij inderdaad wel goed als je het ze zou verbieden want er zijn een aantal teken films die naar mijn mening echt niet kunnen en het wordt kinderen van jongs af aan gewoon ingegoten kleine kindje die van die gekke dingen zien op tv zouden ze ook zelf willen uit proberen. maar het lijkt me natuurlijk wel heel moeilijk om ze gelijk een verbod op te leggen dus mijn advies hier over laat ze een beetje naar gewoon naar de wat normale cartoons kijken want dat kan ook goed zijn voor het bevorderen van hun Nederlandse taal en probeer ook om ze nu en dan naar arabich/islamitiche cartoons te laten kijken.
laat ze nu en dan wat koran horen en een koran shool voor een uurtje ofzo op een zondag lijkt me ook geen slecht plan.

gair inchallah ik hoop dat je wat hebt aan mijn info:)

moge allah ons en alle kinderen van alle moslims behoeden van hey slechte en lijden naar al het geen dat goed is ,

waselemoe3aleikoem wr wb
 

nizar83

Junior Member
aselemu aleikum.

inshallah worden het voorbeeld moslims die alles doen om allah´s genade te verdienen.
als je onder myn naam threads zoekt, zul je een video vinden die ik een tydj terug geplaatst hebt over wanneer te beginnen met het opvoeden van onze kinderen.

het is een video in het engels, heel nuttig.
wat ik in elk geval al kan zeggen is dat we niet vroeg genoeg kunnen beginnen met et opvoeden en bybrengen en afleren van nuttige en zinloze zaken inshallah.

allah yahdee al muslimeen ajma3een.

selemu aleikum

ps de video heet when to start with raising our children
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem broeders zusters

heel hartelijk bedankt, die advies kan ik gebruike, inshaalah zal ik ze die tekenfilms
wat minder laten kijken.
ik bid altijd waar ze zijn, soms komen ze ook naast mij bidden.

inshaalah worden ze beter dan mij.

ik zal die video eens bekijken, alhoewel ik niet zo goed engels ken :D

asalamu alaykum.
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Je leert je kinderen dat Allah glorieus en Verheven is Hij overal is. Allah is niet overal, Hij is boven de hemelen.

Leer hen dat Allah boven is en dat Hij alles Ziet en Weet. Hij is dus overal met zijn Kennis.

{ je mag mij best hier kritieke vragen overstellen}​

Het volgende zou ik je willen aanraden om je kinderen mee te laten groeien.

- Breng hen naar de moskee, schrijf hen in om arabisch en koraan te leren
- Vertel hen over Allah en dat wij Hem alleen moeten aanbidden...Vertel het op een interessante manier
- Vertel hen verhalen over onze profeet Sallalahu 3aleihi Wassalem
- vertel hen over de metgezellen van onze profeet en hoeveel zij voor de islam hebben moeten opgeven
- Neem even tijd om met hen de Koraan door te nemen
- pak een paar betrouwbare islamitische boekjes (vertaald naar het nederland) en lees deze aan hen voor het slapen gaan
- Blijf aardig tegen hen en spreek hen aan op hun slecht gedrag. Leer hen op een aardige manier hoe het wel moet. Geef hen wel de tijd om deze met je te bespreken
- Wees open voor hun vragen...als zij zien dat je open bent, dan zullen zij veel vragen met je bespreken en jij kunt hen daarop corrigeren
- Je huis moet islamitisch zijn...hiermee bedoel ik koran draaien etc.....
- Denk niet aan het voor altijd in belgie blijven. Zorg ervoor dat je insha Allah ooit op een dag terug gaat naar Marokko of saudie arabie of een plek waar je kinderen islamitisch kunnen opgroeien. Je bent echt verantwoordelijk voor je kinderen en hun kinderen..laat dit niet een land zijn waar je voor altijd wilt verblijven. Maak plannen om van hier weg te gaan. Insha Allah naar een islamitisch land waar zij de adhaan horen en moslims om hen heen hebben.​

Heb je opmerkingen op het bovenstaande, dan ben je welkom.

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem wa rahmatoellah broeders zusters

Imad, bedankt voor je reactie,
eerst een vooral, mijn kindjes begrijpen nog niet zo goed. ze zijn twee en bijna vier jaar oud. ik praat onze moedertaal met ze, dus nederlands kennen ze ook niet zo goed.

...ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik met ze moet omgaan als ze stout zijn, of niet luisteren. soms word ik echt kwaad dat ik echt tegen ze roep, Moge allah swt mij vergeven. ik wil dat ze naar mij luisteren en goede dingen doen.
ik probeer ze ook te straffen maar al snel vergeten ze wat ze verkeerd hebben gedaan.

...ik wil heel graag een keer naar Mekka, om samen met mijn man op bedevaart te gaan INSHAALAH.. Maar zou ook heel graag daar wonen, alleen zou het heel moeilijk zijn denk ik. al mijn familie is hier.
Wij zouden wel naar marokko gaan. maar ik zie ook dat daar er niet echt veel goede moslims daar zijn. alleen dat er moskee's zijn. dat goed is voor ze.

Gair Inshaalah.
Moge allah swt, ze De beste pad in leiden. en ze als Moslimkindjes laten opgroeien.
Amin.
 
Top