Een belg die moslim wordt

Imad

Junior Member
Een belgische man die moslim wordt

Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Hieronder is te zien hoe een belgische man de Shahada ( geloofsgetuigenis) uitspreekt.

Ashadu ela Ilaha ila Llah, Wa-ashadu ena Muhammaden Rasullulah.

--> Hij laat hem de shahada meerdere malen uitspreken om deze goed te kunnen onthouden.

En vervolgens laat hij hem zien hoe het gebed verricht behoort te worden.


[yt]7hjS798dFmg&mode[/yt]
 

Imad

Junior Member
Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Waiyaak broeder

wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Aboe Abdoellah!

Junior Member
salam mo3alikom wara3matolahi wabaraktoho

jammer genoeg zijn het tebliegie`s aangezien de feit dat ik die man ken moge allah hem leiden!!!

wasalaam
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
SOBHANA ALLAH

Moge Allah swt ze de goede pad in leiden. Moge Allah swt Alle moslims de paradijs schenken!

En Moge allah swt, ons alle zonden vergeven, en dit met goede daden vullen.

Amin
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wabarakatuh,

"Tableeg" ===> "verkondigen"
"Tabligies"===> "Zij die verkondigen"

Je hebt een groep mensen die heel veel bezig is met het "verkondigen" van en oproepen naar het praktiseren van de islam. Zij zijn heel erg vaak te herkennen aan hun tulbanden. Niet iedereen overigens van hen draagt een tulband. Deze groep mensen behoren tot de groep genaamd "Dawa Wa Tabliegh". Deze groep heeft bepaalde principes waar de " leden" eigenlijk aan behoren te houden.

Ik was één van hen, maar niet voor lang en heb afstand van hen genomen.

Opzich behoort eigenlijk iedereen een "Tablieghi" te zijn, in de betekenis dat wij "verkondiger" van islaam moeten zijn. De boodschapers en profeten waren ook verkondigers en uitnodigers tot de islaam. Dat is waarschijnlijk wat de broeder abu Abdelrani bedoeld. Maar we moeten niet behoren tot de groep "Dawa watabliegh".

Wij moeten ons aan de islaam houden in zijn totaliteit en niet aan principes van een groep. Wij behoren terug te keren naar de bekende rechtschapen geleerden van de islaam.

En de man met de tulband en de wittekleding in het filmpje, die ik overigens ook ben tegengekomen in Antwerpen, is een "tablieghi" behorend waarschijnlijk tot de groep "Dawa wa tabliegh". Dat is de reden dat Aboe Abdullah en Abu Yunus Allah vragen om hem te leiden. Dat is namelijk wat ik ook voor deze man wens. Ik zou graag willen dat hij afstand neemt van de groepering "Dawa Wa Tabliegh".

Insha Allah is het nu duidelijk en helder en anders moet je gewoon verder vragen stellen.

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem broeder
bedankt voor je antw.

ik ken die man ook, dat is Tarek. hij stapt verschillende moskeen binnen om mensen terug de goede pad in te leiden. ik ben ook van antwerpen.
Maar je hebt mij nu geleerd wat tebligie's zijn. Thnx

je schreef:

Dat is de reden dat Aboe Abdullah en Abu Yunus Allah vragen om hem te leiden. Dat is namelijk wat ik ook voor deze man wens. Ik zou graag willen dat hij afstand neemt van de groepering "Dawa Wa Tabliegh".

is dat niet goed als ze bij de groepering blijven?
ik heb verschillende verhalen gehoord over die meneer,Tarek. Dat hij vroeger een heel slecht moslim was. dat hij drugs verkocht enz. ALLAH u3lem. dat zijn verhalen die ik gehoord heb. Maar zo te zien hoe hij nu doet, denk ik dat hij zich bekeerd heeft.
Moge Allah hem de goede pad in blijven leiden inshaAllah en moge hij de bekeerde jongemannen alle moed en kracht geven om de ISLAM te ontdekken.

Asalamu alaykum.
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Amien op je smeekbede voor deze broeder en dat wensen wij namelijk voor iedere moslim.

Ja het is niet goed om bij die groepering te horen, dat is ook de reden dat ik er afstand van heb genomen. Er zijn bepaalde principes waar de groep zich aanhoudt en sommige van deze principes zijn niet juist. Daar hebben geleerden over gesproken. Dit in het kort.

En wat betreft het verleden van Tariq dan is dat vergeten en vergeven. Iemand die terug keert tot Allah Aza wajal en berouw toont voor zijn verleden, dan zal Allah Aza Wajal hem vergeven.

Moge Allah onze zonden vergeven en ons tot Zijn rechtvaardige dienaren laten behoren.

Als je nog verdere vragen hebt dan zal ik deze insha Allah beantwoorden.

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam broeder,

welke principes bedoelt u? :D ben nieuwsgierig.
sorry als ik het u lastig maak met al mijn vragen.

ik zag op die filmpje, dat ze in een huis zijn? zou hij dan een huis hebben ofzo?
stel je voor dat hij die huis kochte voor hij berouw toonde, maar nu hij berouw getoont heeft mag hij die huis dan nog houden?
Riba is toch Haram?

W. salam
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ten eerste wil ik eerlijk zeggen dat ik niet graag wil praten over een persoon in zijn afwezigheid. Ik wil wel praten over de principes van deze groep.

Principes van deze groep:

[1] Zij refereren niet naar bekende betrouwbare geleerden.
[2] Zij geven soms verkeerde adviezen. Weinig kennis.
[3] Zij advieseren de mensen niet over de fouten van andere groeperingen. Al vraagt iemand om advies. Maar zij nodigen wel naar Allah, dit is tegenstrijdig.

Er zijn andere punten, maar laten we de bovenstaande punten verduidelijken middels een gebeurtenis dat heeft plaats gevonden in België {trouwens ik kom uit Nederland}

Voor de Ramadan was ik in België {Antwerpen) op bezoek bij mijn vriend. Deze woonde in de buurt van de handelsstraat naast de moskee El muslimien. Ik verbleef bij deze vriend ongeveer 10 dagen. In moskee el muslimien verrichtte ik vaak het gebed. Op een dag stond iemand na het gebed op en gaf een preek. Ik hoorde de preek aan en wist direct dat het iemand is van "Dawa Wa Tabligh". Nadat hij de preek had afgerond, stond ik op en ging naar de Woedo-ruimte. In de Woedo-ruimte kwam ik tijdens het verrichten van de woedoe dezelfde persoon tegen die de preek in de gebeds-ruimte had gegeven.

Nadat ik klaar was met de woedoe voerde ik het volgende gesprek met hem in het marokkaans.

Ik zei: " Mag ik je een vraag stellen?"
Hij zei:" Stel maar"
Ik zei: " Ik wil tot de shia overgaan, wat adviseert u mij?"'

Deze vraag heb ik zo gesteld om deze preker met de fouten van "Dawa wa Tabligh" te confronteren. Ik wil helemaal niet overgaan tot shia, Moge Allah ons behoeden.

Je kunt deze wijze van vragen stellen vergelijken met de manier van Ibrahiem Aleihi Salatu wassalem toen hij de beelden had kapot gemaakt en daarvoor ter ondervraging werd geroepen.

Hij zei:" Henie -an lek >> Gefeliciteerd"
Ik zei: " Astaghfirullah"
Hij keek mij verbaasd aan.
Ik zei: " Ik vraag u om advies en u feliciteerd mij."
Hij zei: " Waarschijnlijk heb je er onderzoek naar gedaan, dus gefeliciteerd"
Ik zei: " Astagfirullah is dat uw advies?"
Hij zei: " Wij {bedoelend Dawa Wa Tabliegh} praten daar niet over"
Ik zei: " U bent een uitnodiger tot Allah en ik vraag u om advies en u feliciteerd mij, Astagfirullah"
Hij zei: " Vraag een geleerde"
Ik zei: " Wie zijn de geleerden?"

Hij stond vast en kon geen antwoord geven. Ik had namelijk het vermoeden dat hij deze vraag niet kon beantwoorden. Of in ieder geval zal twijvelen in het beantwoorden van de vraag.

Ik zei: " begrijp je nu wat ik bedoel, ik wil niet tot de shia overgaan, maar ik wil je laten nadenken. Ik zat ook bij dawa Wa Tabliegh en heb er afstand van genomen"
Hij zei: " Wat zou jij hebben gezegd?"
Ik zei: " Mijn advies zou zijn om de ahlu soena te volgen"
Hij zei: " Je hebt gelijk"

Toen begon hij te praten over de slechtheid van shia, maar dat is te laat.

Ik zei: "Barakallahu fiek, Barakallahu fiek"

Hij kent nu mijn intentie en is het dus niet meer nodig om over de shia te praten. Ik weet genoeg elhamdullilah over de shia om afstand van hen te nemen.

Het gesprek is ongeveer zo gegaan. Het is een tijdje geleden. Maar ik ben eerlijk ik verzin niet iets om mensen of groep in een kwaad daglicht te plaatsen. Het is de waarheid en de waarheid dient gezegd te worden.

Kijk wat shia onder andere doen en hij feliciteerd mij. Is dit een advies? Hij feliciteerd mij met het aanbidden van anderen naast Allah Aza Wajal
[2] en [3]​

[yt]RjKBhoxK3eI&eurl[/yt]


En zij verwijzen niet naar erkende betrouwbare geleerden. Dat is de reden dat hij vast stond en niet wist wat hij moest zeggen toen ik hem vroeg wie de geleerden waren.
[1]​

Dit zijn een aantal punten die ik middels mijn verhaal heb verduidelijkt. Zij er nog vragen dan hoor ik dat graag.

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbaraktuh
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam broeder,

ik heb zoiets nog nooit gezien. Wat is Shia.
Heel erg bedankt voor je uitleg, want nu begrijp ik je.
Mijn man zegt dat ook altijd maar ik geloofde hem niet. STahfiroelah Jarabi.

Jarabi, Moge Allah swt jou belonen, voor al je goede daden.

w.salam
 

Imad

Junior Member
Assalamoealaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Even in het kort iets over de shia:

De shia zijn zij die de ahlu albait { familie van de profeet} Moge Allah tevreden met hen zijn een hoge status toekennen, zoals de christenen een hoge status toekennen aan Isa {Jesus} vrede zij met hem. Zij komen voornamelijk in grote getallen voor in Iran, Irak en libanon.

Zij rekenen de vrouwen van onze profeet niet tot de ahlu albait { familie van de profeet}. Degene die zij voornamelijk tot de familie van de profeet 3aleihi salatu wassalem rekenen zijn de dochter van onze profeet genaamd Fatima, haar man Genaamd Ali en de nakomelingen van Ali en Fatima Moge Allah tevreden met hen zijn.

Om het bovenstaande te verduidelijken moet je het geposte filmpje goed bekijken. Zij roepen " Ya hussein" en kruipen op hun gezichten naar het graf van el Hussein Moge Allah tevreden met hem zijn.

Wie is Hussein Moge Allah tevreden met hem zijn?

Hussein Moge Allah tevreden met hem zijn is de kleinzoon van onze profeet sallalahu 3aleihi Wassalem. Hij is de zoon van Ali en Fatima Moge Allah tevreden met hen zijn. Dus behorend tot de ahlu albait { familie van de profeet}. Zoals ik eerder heb gezegd is dat zij hen een hoge status toekennen, dat is de reden dat zij kruipend en smekend " Ya Hussein' roepen.

Maar dit smeken en roepen van " Ya Hussein" en dit kruipen, is dat islamitisch toegestaan?

Nee natuurlijk niet. Degene die gesmeekt dient te worden is Allah Aza Wajal alleen. Smeekbede { Doea} is alleen voor Allah alleen en voor niemand anders. Een smeekbede is een aanbidding en een aanbidding is alleen voor Allah alleen.

Dit even ter verduidelijkingen van de secte genaamd " Shia"

Andere kernfouten die zij maken in het kort:

- Het vervloeken en ongelovig verklaren van vele Metgezellen van onze profeet waaronder voornamelijk Aboe Bakker en Omar Moge Allah tevreden met hen zijn.
- Het lasteren van de vrouwen van onze profeet en voornamelijk Aisha Moge Allah tevreden met haar zijn
- Het beweren dat de Koraan niet compleet is en door de tijd heen vervalst is. Zij vertalen de Koraan naar de wijze dat voor hun goed uitkomt.
- Het niet accepteren van de ahadieth, voornamelijk de ahadieth in sahieh el Bukhari en sahieh Muslim verwerpen zij. Zij accepteren op deze wijze de woorden van onze profeet niet
- Zij schrijven aan hun imaams eigenschappen toe, die alleen aan Allah toegeschreven dienen te worden. Zij zeggen bijvoorbeeld dat hun imamen kennis hebben van El Ghaib {onwaarneembare}. Terwijl Allah duidelijk in de Koraan zegt dat Allah alleen het onwaarneembare kent.
- etc.................

nog vragen over het bovenstaande dan hoor ik dat graag.

Doordat zij zeer belangrijkse kernpunten van de islaam verwerpen en lasteren zeggen de geleerden dat deze secte Kafir { ongelovig } is. De mensen die bij deze secte behoren moet je niet zomaar voor ongelovig bestempelen, maar dien je hen op individuele basis te beoordelen. Door te kijken of zij dit ook beweren en of zij daar wel of geen kennis van hebben. Veel van hen zijn onwetend.

En Allah weet het beste

Fi amanillah

wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem wa rahmatoelah wa brakatoe.

eerst wil ik u bedanken voor u antwoord. Moge Allah swt u belonen.
ik heb eigenlijk nog nooit over shia gehoord of gezien. dit is iets nieuw voor mij
maar ik vind het ook heel raar dat mensen zoiets kunnen doen, op hun knieen en handen kruipen voor iemand anders dan ALLAH swt. En dan toch geloven. ze zijn dan verdwaald.

Moge Allah swt ons de goede pad in blijven leiden. Amin:tti_sister:

W.salam
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wabarakatuh,

Amien

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 

Abu Abdelrani

Junior Member
http://nl.youtube.com/watch?v=enHXgiO5R4o&feature=related

:astag:
Assalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Hieronder is te zien hoe een belgische man de Shahada ( geloofsgetuigenis) uitspreekt.

Ashadu ela Ilaha ila Llah, Wa-ashadu ena Muhammaden Rasullulah.

--> Hij laat hem de shahada meerdere malen uitspreken om deze goed te kunnen onthouden.

En vervolgens laat hij hem zien hoe het gebed verricht behoort te worden.


[yt]7hjS798dFmg&mode[/yt]

Beste broeders en zusters wij zijn allemaal broeders en zusters van elkaar( als 1 gebouw)
Laten we geen haat zaaien jegens mekaar broeders en zusters,Allah houdt niet van mensen die harten breken.
De profeet (saw) zegt: zeg het goede of zwijg !!!
Wij zijn geen geleerden.
Hoor hier wat een geleerde zegt over deze jama3a dus wie zijn wij agie en oughtie fie 'llah.
Islam is liefde,barmhartigheid we behoren allemaal tot het zelfde geloof Islam.

Hou deze site a.u.b schoon, er zijn al genoeg site's waar men elkaar doet aan vallen.geen haat zaien zazaak allah,niet wijzen naar anderen en vertel zo veel mogelijk over positieve aspecten die we alhamdou lillah in de islam hebben en ervaren.Zodat het negatieve niet gaat overheersen.wij zijn alhamdou lillah Moslims laten we onze harten zuiver houden met aanbidding.En met gedenken van Allah Soubganahou wa ta3aala.
Op deze site broeders & zusters komen heel veel bezoekers die niet moslims zijn.Laten we veel gasanaat verdienen door hun het positieve te tonen zodat we insha'allah een positieve wereld krijgen voor onze kinderen want, het negatieve komt van sajtaan beste broeders & zusters.Wij als moslims alhamdou lillah gaan deze wereld vertlaten insha'allah als winnaars en niet zoals sajtaan (iblies) (L3na ta allahou 3alaih) het wenst als verliezers.


Mijn excusses.Entoum samagouni zazaakoumou allah

رأي الشيخ الدكتور عائض القرني في الدعوة والتبليغ Al3aiaad Alkarni

http://nl.youtube.com/watch?v=enHXgiO5R4o&feature=related

فتاوي الشيخ ابن عثيمين - رحمه الله فى جماعة التبليغ othaimeen

http://nl.youtube.com/watch?v=dBydPhJ9l3U&feature=related

Wa Allahou A3lem beste broeders & zusters
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem broeder.

Moge Allah swt ons vergeven als we iets slecht hebben gezegd.
Wij haten niemand al hamdoelilah
Moge Allah swt ons Allen beschermen tegen de kwade en HAAT.

Gair InshaAllah.
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
:astag:

Beste broeders wij zijn allemaal broeders en zusters van elkaar( als 1 gebouw)
Laten we geen haat zaaien jegens mekaar ,Allah houdt niet van mensen die harten breken.
De profeet (saw) zegt: zeg het goede of zwijg !!!
Wij zijn geen geleerden.
Hoor hier wat een geleerde zegt over deze jama3a dus wie zijn wij agie en oughtie fie 'llah.
Islam is liefde,barmhartigheid we behoren allemaal tot de het geloof Islam.


رأي الشيخ الدكتور عائض القرني في الدعوة والتبليغ Al3aiaad Alkarni

http://nl.youtube.com/watch?v=enHXgiO5R4o&feature=related

فتاوي الشيخ ابن عثيمين - رحمه الله فى جماعة التبليغ othaimeen

http://nl.youtube.com/watch?v=dBydPhJ9l3U&feature=related

Wa Allahou A3lem beste broeders & zusters

ik heb die video bekeken, maar ik begreep het niet omdat ik nog geen arabisch ken. Maar heb wel veel gehoord en gelezen over haat.
wij alle broeders en zusters moeten van mekaar houden omwille van ALLAh swt. Hij wil dat we allemaal EEn worden.
Dus daarom hou ik allemaal van jullie Omwille van ALLAH swt.

W.salaam.
 
Top