De uitmuntendheid van het zeggen van...

MashaAllah

Islam is mijn macht
De uitmuntendheid van het zeggen van Soebhaan Allah, wal hamdoelillah, wa la ilaaha illallah, wallahoe akbar.

Allah's Boodschapper :saw2: zei: "iedereeen die zegt:
Sobhan Allahi wa bi hamdihi
"verheerlijkt is Allah en geprezen is Hij"
honderd maal per dag, zal zijn zonden vergeven zien, zelfs als zij zoveel als het schuim van de zee zijn.(Al-Boeghari 7/168,moeslim 4/2071)

De Boodschapper van Allah :saw: heeft gezegd:"Er zijn twee woorden die gemakkelijk van de tong af komen en zwaar in de balans wegen en die door de Genadige gekoesterd worden ": Soebhan Allahi wa bi hamdihi, Soebhan Allahil Azhiem.
"verheerlijkt zij Allah en geprezen zij Hij, verheerlijkt is Allah de Allergrootste."

De Boodschapper van Allah :saw: zei: "ik geef de voorkeur aan het zeggen van boven alles waarover de zon schijnt":
Sobhan Allahi, wal Hamdoe lillahi, wa la ilaha illallahoe, wallahoe Akbar.

"verheerlijkt is Allah en geprezen zij Allah en er is geen god dan Allah en Allah is de Allergrootste".

De Boodschapper van Allah :saw2: zei: "is er één van jullie niet in staat om duizend hasanah op één dag te verdienen?" De mensen vroegen hem: "hoe kunnen wij duizend hasanah op één dag verdienen?" Hij :saw: zei: "verheerlijk Allah honderd maal en er zullen duizend hasanats voor je opgeschreven worden of duizend zonden zullen voor je uitgewist worden."

Voor iedereen die zegt: "Soebhan Allahil Azhiemi wa bi hamdih"
"Verheerlijkt is Allah de Allergrootste en geprezen zij Hij"

Voor diegene zal er een dadelpalm in het paradijs geplant worden.


De boodschapper van Allah :saw: zei: "De geliefste woorden voor Allah zijn er vier:
- Soebhan Allah 'Verheerlijkt is Allah
- Wal hamdoe illah ' Geprzen zij Allah
- Wa la ilaha illallah ' Er is geen god dan Allah'
- Wallahoe Akbar ' Allah is de Allergrootste

Het maakt niet uit waar je mee begint. (moeslim 3/1685)


Een Arabier kwam naar de Boodschapper van Allah :saw: en zei:" Leer mij iets dat ik kan zeggen " De profeet zei hem: "zeg:

La ilaha illallahoe wahdahoe la sjarieka lahoe,
Allahoe Akbaroe Kabieran,
wal hamdeo lillahi kathieran,
soebhan Allahi Rabbil Alamien,
la hawla wala Qoewwata illa billahil Aziezil Hakiem.


"Er is geen god dan Allah alleen. Hij heeft geen deelgenoten. Allah is de Allergrootste, uitvoering zij Hij geprezen, verheerlijkt is Allah, de Heer der werelden. Er is geen machte en geen kracht behalve bij Allah de Machtige, de Wijze."

Hij zei: "dat is voor mijn Heer, maar wat is er voor mij??" De Profeet :saw2: zei hem: "zeg: Allahoemmaghfir lie, warhamnie, wahdinie, warzoeqnie."
"O Allah, vergeef mij en wees mij genadig en leidt mij en voorzie mij."

Als iemand moslim werd, leerde de Profee :saw: hem te bidden en hij leerde hem Allah met de volgende woorden aan te roepen:

"Allahoemmaghfir lie, warhamnie, wahdinie, wa'afinie warzoeqnie.
Oh Allah, verfeef mij, wees mij genadig leidt mij, schenk mij gezondheid en voorzie mij.

De beste smeekbede is: Al-Hamdoelillah
Geprzen zij Allah
En de beste gedenking is: La ilaha illallah.
Er is geen god dan Allah


Soebhan Allahi, wal hamdoe lillahi, wa la ilaha illallahoe wallahoe akbar

:tti_sister:

W.salaam

U zuster
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe

DjazaakAllahu khairan om dit te plaatsen lieve zuster :)

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe
 

Imad

Junior Member
assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

barakallahu fieki voor de nuttige informatie

wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 
Top