Een glimp op de dwalende groeperingen, de ware djamaat?

abu u

New Member
As Salamu Aleikum wa Rahamatulahi wa Barakatuh,

Ik ben een geboren moslim, maar de laatste tijd ben ik de weg kwijt over de ware groepering (als deze bestaat?). Vandaar dat ik me meer begeef op dit forum. Een goede boektitel die ik in de schappen heb gezien is die dit onderwerp behandelt is: "Een glimp op de dwalende groeperingen" van Saalih Ibn Fawzaan al Fawzaan.

Het doel van het boek is ook om het gevaar van dwalende groepering in kaart te brengen, en zich vast te klampen aan de groep van Ahl Sunnah wa djamaah. Op pagina 9 beschrijtf de Profeet s.a.w. in een hadith deze geredde groep,hier een deel van de hadith

Hij s.a.w. antwoordde: "Klamp je vast aan de Groep(djamaa'ah) van de Moslims en aan hun heerser.
Ik zei: "Wat als ze geen groep en geen Imaam (heerser) hebben?
Hij s.a.w. zie: " Scheid je af van al die groeperingen, ook al zou je je moeten vastbijten aan een boomstam totdat jouw dood komt en ji je in die situatie bevindt"

Er zijn meerdere groeperingen die deze ware djamaa'ah beweren te zijn, waaronder de selefies. Hoe kan dit als deze groepen geen Imaam hebben? Wie is de Imaam (heerser) van de selefies? Dit geldt ook voor andere bewegingen trouwens.

Enige verduidelijking?
 
Top