Ik heb mijn moeder uitgescholden

Nadiine_

New Member
Ze loopt mij belachelijk te maken en de islam ik wordt er gestoord van nu net aan tafel vroeg me broer of k hoofddoek opdeed als k naar beverwijk ging zei ik jah begint ie me uit te lachen toen begon mijn moeder domme opmerkingen te maken jah geen wonder dat ze je brede kleren geven je bent tenslotte volle maan allemaal zo dingen ik hield het niet meer en heb dr uitgescholden en ben weggelopen

zo'n reacties krijg ik elke dag wel 4 keer hoe moet ik hiermee omgaan? mijn problemen krop ik altijd op en praat er niet over als me ma dan moeilijk doet flip k uit en scheld ik dr uit wie kan mij helpen?


ben soms ook aan het denken om het contact te verbreken met haar maar weet niet of dat iets oplost of alles erger wordt​
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Onze profeet vrede en Zegeningen van Allah zij met hem onderwijst ons hoe om te gaan met boosheid. Het beste is om op te staan en woedoe te verrichten. Dit zal je boosheid doen wegnemen.

Moge Allah het makkelijk voor je maken. Het goed zijn tegen de ouders is zeer belangrijk ongeacht of zij moslim of geen moslim zijn.

Allah weet het beste

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoe,

Beste zuster, ik hoop inshaAllah dat het beter gaat tussen jou en je moeder.
Het is zeer belangrijk dat we onze ouders heel goed moeten behandelen en zoals
onze broeder IMAD hierboven vermeld, ongeacht moslim of geen moslim.
Probeer je sterk te houden als ze je uit lachen.
En probeer dan gewoon weg te gaan, een wasing(woedoe) + een gebedje te verrichten.
Moge Allah swt u bijstaan bij deze moeilijke tijden.

w.salaam
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Lieve zuster, ik herken je verhaal...
Bij mij thuis weten ze niet dat ik hijab/ghimaar tot over de knien draag. Ze mogen da ook niet weten, maar van de 4 jaar da ik al bezig ben met Islaam, heb ik al veel over mijn hoofd gekregen.
In het begin reageerde ik op hun reactie's altijd fel terug, maar vuur tegen vuur gaat niet he, water tegen vuur darentegen blust... Mss rare verwoording maar laat het me even uitleggen. Na hetzelfde van verschillende prachtige ahadith over geduld enzz ben ik tot het besef gekomen hoe ik mijn gedrag zou kunnen verbeteren tov hen. Dat is oa er niet meer op reageren, of op een vriendelijke wijze. Als je er blijft op ingaan (dat was de fout die ik vroeger maakte) dan blijven zij ook elke keer verder en verder gaan... Dat haalt dus niks uit en je zit gewoon in een cirkel...

Alles is een test oughty ! Elk klein ding, ook dit... Vraag je af of het gedrag dat je vertoond wel iets positiefs met zich zal meedragen. (bv roepen en uitschelden... dan gaan ze da zelfs mogelijk associeren met Islaam,,, zwijgen en het negeren kan wel helpen)

Tot slot enkele a7adith;

De Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) zei: Hoe wonderlijk is het geval van de gelovige: er is iets goeds voor hem in alles en dit is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige. Wanneer hij iets aangenaams ervaart, uit hij zijn dankbaarheid tegenover Allaah, en dat is goed voor hem. Wanneer hij een tegenslag ervaart, heeft hij er geduld mee, en dat is goed voor hem. --- Muslim


Titel: Geduld

Anas verhaalt dat de Profeet (s) langs een graf kwam waar een vrouw zat te huilen, en zei: "Vrees Allah () en wees geduldig." Zij zei tegen hem: "Ga van mij weg. Er is jou niet de ramp overkomen die mij is overkomen." De vrouw werd later verteld dat het de Profeet (s) was geweest (waartegen zei gesproken had). Daarop ging zij naar de deur van de Profeet (s) waar zij geen wachter trof. Ze zei: "Ik heb u niet herkend." Hij zei: "Geduld is alleen dat wat je doet op het moment van de eerste schok van het verdriet."

Overlevering: Al-Bucharie & Muslim


(tip; als je het echt moeilijk hebt, lees dan maar eens een verhaal van een van de sahabi, dan krijg je tranen in je ogen als je ziet wat zij hebben meegemaakt... :) )

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi wa barakatoehoe
 
Top