Ik wil me graag begeven onder mijn zusters en broeders

MaryamSaed

New Member
Salaam oe halekoem wa rahmatoe allah,

Beste zusters en broeders,

Ik ben een 22 jarige meid.. die altijd veel angst voor t geloof heb gekend.
Ik heb Elhamdoelilah een hele andere wending mogen ontvangen.. Ik voel zoveel liefde, en angst voor onze Heer swt.

heb een tijdje geleefd met het idee dit en dat mag niet... en dit en dat wil ik..
en probeerde daar een tussen weg in te vinden.. mijn broer heeft altijd maar blijven roepen lieverd dat gaat jou niet gelukkig maken. Je houdt alleen je zelf voor de gek.. Diep in mijn hart wist ik dat hij gelijk had maar dat gevoel zat zo diep bedolven onder mijn wil om mijn werelds verlangens te bevedigen..

Zonder dat je "t door hebt" val je langzaam bij beetje steeds dieper, en dieper weg... wordt je van deze wereld..

Begin dit jaar ben ik ziek geworden.. heel erg ziek.. Kreeg een inzinking..
heb een hele moeilijke(wereldse pijn) van de ene opname naar de andere.. ik was zo erg de klus kwijt en was zooo verdrietig... ik leefde niet meer in de realiteit.. alles was fictie.. de duivel nahatoe allah oe haleh... maakt de dood aantrekkelijk voor me.. want hij zag dat elke dag een gevecht was en opgeven en rusten..??? was op dat moment een oplossing voor mij heb ook een poging ondernomen.. elhamdoellilah ben ik er aan ontsnapt en eindigde in t ziekenhuis... toen begon mijn ware lijdings weg/ zoektocht...

weer van de ene opname naaar de andere... alleemaal doelde ze op 1 iets verslagjes maken ... en hmmm meisje toch wat is er in je jeugd gebeurd allemaal waren ze nieuwschierig... helaas achter af gezien elhamdoelilah heb ik nooit t achterste van mn tong laten zien...ik heb na 2 maanden besloten om naar huis te gaan iedereen achter wegen te laten en hopen dat t beter met me zal gaan... dat was t aller beste elhamdoelilah..

Al die mensen die mij teleur hadden gesteld en ben daar eens goed over gaan nadenken hoe kan dat in een land als nederland..dat de zorg zo slecht gesteld is ben gaan nadenken en vroeg Allah om hulp.. opdat momment realiseerde ik me .. Hoe kan ik om hulp vragen als ik alles op "mijn eigen houtje wil doen ik wist toch hoe ik mijn leventje wou lijden..

Ben veel gaan nadenken en al mijn hoop op veel geduld... zo kwam de ene teken na de andere.. nou ja ik zag t als tekens voor mij heel veel positivie tijd.. zo was ik ook klaar met mijn oude leventje..

meanwhile.. werd beter en beter bevriend met een oude vriend van mij..
en zo werden we verliefd.. en verliefder... ik was me gaan beseffen dat ik niet weer terug in mijn oude leventje wou hertreden moest kiezen voor t een of het ander en niet moslima maar ondertussen mijn eien gang gaan..

dus hebben wij besloten om de contact te verbreken.. aangezien hij een niet moslim is.. al gauw kwamen we er achter dat er meer wegen zijn die naar rome lijden hij gaf me aan de reden dat wij niet verder konden omdat hij NOG niet een moslim is.. Hij zei me dat hij niet kan oordelen over iets waar hij niets van af weet en dat hij er meer over wilt leren.. Ik heb hem toen ook aangegeven dat ik hier mee in stem alleen als hij me zou beloven dat hij t met de juiste intensie zou doen oprecht zou uitzoeken wat zijn hart zal raken in t geloof en niet voor MIJ..

hoe meer ik aan hem over t geloof vertelde hoe meer mijn hart ging bloeien..de ene dag meer dan de vorige..

Ik weet nu alleen maar nog zekerder te zeggen dat ik niets anders meer wil en dat ik wil dat niets tussen Allah en mij mag komen...

het is natuurlijk nog een heel zoektoch voor hem.. maar voor mij ook ik zit nog maar in de ontpopping van mijn leven in wil groeien.. en wil graag mijn vriendenkring aanpassen..

waar je mee omgaat daar wordt je mee...

dus hier bij een oproep ik zou t fantastisch vinden om met moslim zusters en broeders in contact te komen te mailen en meer op de hoogte te zijn van wat er speelt onder de praktiserende moslims... waar zijn er fijne lezingen om naar toe te gaan.. ect...

en hoe ik natuurlijk de jonge in kwestie zo goed mogelijk kan bijstaan..
Ik weet dat t veel geduld vergt.. ook dat zou fijn zijn om in geadviseerd te worden...

Graag wil ik jullie al bij voor baat bedanken..:tti_sister:

M3a salama,
Maryam
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Het beste is om deze persoon(niet-moslim)door te verwijzen naar een praktiserende broeder. Hij zal hem het geloof onderwijzen. Het geloof begint altijd met het geloof in Allah en de uitleg van Tawhied.
Het is beter om deze persoon met wie jij in contact staat door te verwijzen om alle verleidingen uit de weg te gaan.

Alle lof behoort aan Allah toe die jou heeft geleid naar het het rechte pad. Moge Allah mij, jou en alle broeders en zusters op deze pad houden. Onze profeet zei: O U (Allah) die de harten kan keren (wentelen), vestig mijn hart op Uw dien (geloof/pad)"

Wij vragen Allah onze hart op zijn dien te laten vestigen.


Wassalamoelaikoem warahmatullahi wabaraktuh,

Imad
 

OemAbdurRahman

New Member
wa Alaikoum Salaam wa Rahmatoelahi wa Barakhatoehoe..

Lieve zuster, als je wilt kun je me een privé bericht steuren?
Eventueel mijn msn krijgen of iets dergelijks.

Ik hoor van je Insha'Allah.
 

moslimmm

'Abdel'aziz
a selemoe3aleikoem zuster

ik ben blij om te horen dat je je vriendenkring wil aanpassen voor je voor de schepper der werelden. ik hoop dat je rijkelijk zal worden beloond in dit wereldse leven en in het hiernamaals, amien!!
ik wil je even mededelen dat je voor lezingen en vele andere activiteiten terecht kan bij vereniging omar ibn al-chatab in almere buiten op iedere vrijdag na salaat el3icha, mocht dit niet haal baar voor jou zijn dan moet je me even laten weten waar je woont en dan zal ik je inchallah een paar andere adressen geven waar je terecht kunt .

waselemoe3aleioem wr wb
 

nizar83

Junior Member
aselemu aleikum iedereen

als het op vrienden neerkomt en het kiezen of vemyden van sommige dan is 1 regel echt essentieel om van de vriendschap te kunnen oogsten inshallah.

als ik niet met je kan winnen ( met winnen bedoel ik dan ALLAH ta3ala´s rahma en tevredenheid boeken) dan wil ik ook niet met je verliezen.( verliezen is hier dan de weg v de 3amta alayhim en de daleen belopen) mogen allah ta3ala ons allemaal naar het juiste pad leiden inshallah..amin
 

MaryamSaed

New Member
Masa allah.. ben zooo blij... dankje wel voor jullie reacties..

ik maakte me een beetje zorgen toen ik mijn verhaal hier plaatsten wist niet wat voor reacties er zouden komen... maar elhamdoelila ben ik dankbaar hier voor..

moge Allah jullie hier voor belonen..

soebha na allah we leven in een wereld waarin vriendschap staat voor- egoisme. men doet iets omdat ze je nodig hebben..
En ik ben gaan beseffen dat echte vriendschap, vriendschap omwille van allah swt..
 
Top