salaam alaykoem iedereen

Alhamdoelilah

New Member
:shymuslima1:Salaam alaykoem

Heeft iemand iets over de eerste 10 verzen van de soera Al kahf?
Ik heb gehoord dat je de eerste tien verzen uit je hoofd moet leren en het een bescherming is voor je als de dag des oordeels nadert? Is het waar, heeft er iemand hier meer kennis over?

assalaam alaykoem,
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
:shymuslima1:Salaam alaykoem

Heeft iemand iets over de eerste 10 verzen van de soera Al kahf?
Ik heb gehoord dat je de eerste tien verzen uit je hoofd moet leren en het een bescherming is voor je als de dag des oordeels nadert? Is het waar, heeft er iemand hier meer kennis over?

assalaam alaykoem,

walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Ik weet enkel dat Surah Al Kahf beschermt tegen Dajjaal;


* Het uit het hoofd leren van Soerat Al-Kahf. De Profeet (Vrede en zegeningen van Allah zij met hem) heeft ons bevolen om de openingsverzen van Soerat Al-Kahf te reciteren tegen de Dajjaal. Volgens sommige overlevering betreft het (ook) de laatste verzen van de Soerah. Dit betekent dus dat het gaat om het reciteren van de eerste tien of de laatste tien aya's. Een van de ahadith waarin dit besproken wordt is de lange hadith, overgeleverd door Moesliem van al-Nawwaas ibn Sam'aan, waarin er wordt gezegd; "Degene van jullie die hem zien (De Dajjaal), laat hem de openingsverzen van Soerat al-Kahf reciteren" (Moesliem 5228). In Moesliem nummer 1342 wordt er overgeleverd dat Aboe Dardaa' heeft gezegd dat de Profeet (Vrede zij met hem) heeft verteld; "Degene die de eerste tien ayat onthoudt van het begin van Soerat al Kahf, zal beschermd worden door de Dajjaal". Dit houdt in dat hij beschermd word tegen zijn Fitnah. Moesliem zegt ook dat "Shoe'bah zei dat het ging om "het einde van Al-Kahf", terwijl Hammaam zei dat het om het begin ging."
Al Nawawai zei hierover; "De reden voor dit verschil is omdat aan het begin van deze Soerah veel wonderen en Tekenen staan, en degene die hierover nadenkt zal niet bedrogen worden door de fitnah van de Dajjaal. En op het einde van de Soerah zegt Allah (vertaling van de betekenis); Denken degenen die niet geloven, dat zij Mijn dienaren naast Mij tot beschermers (awliyaa', heren) kunnen nemen?' (Al Kahf, 18:102)" (Al-Nawawi zegt dit in Sharh Sahih Moesliem, 6/93)
Dit is een van de speciale kenmerken van Soerat al-Kahf. Er zijn ahadith die het aanbevelen om deze Soerat te lezen, vooral op vrijdag. Al Haakim heeft overgeleverd dat de Profeet (Vrede en zegeningen zij met hem) zei; "Degene die Soerat al-Kahf op vrijdag reciteert, zal een licht voor zichzelf hebben van de ene vrijdag tot de volgende." (al-Moestadrak, 2/368. Sahih geclassificeerd door al-Albaani, in Sahih al Djaami' al-Saghir, hadith 6346)
Ongetwijfeld is Soerat al-Kahf van groot belang, gevuld met grootse ayaat, zoals het verhaal van de Mensen van de Grot, het verhaal van Moesa (Vrede zij met hem) en al-Khidr, het verhaal van Dhoel-Qarnayn en de dam die hij bouwde om Ya'jooj en Ma'jooj tegen te houden. Ook bevat het bewijs voor de wederopstanding, en het vertelt over het blazen van de Trompet, en de uitleg over degenen wiens daden het meest verloren gaan, wie degenen zijn die denken dat ze leiding ontvangen, terwijl ze in werkelijkheid misleidt en blind zijn. Elke Moesliem zou moeten streven om deze soera te lezen, te onthouden, en om het vaak te herhalen, vooral op de beste dag waarop de zon opkomt; de vrijdag.​



Er is wel een andere Surah die je kan helpen:
Sura Al-An'aam:- Wie het fadjr gebed gezamenlijk heeft gebeden. En na het gebed de eerste drie ajaats van deze sura reciteert. Dan zal Allah je 70 engelen schenken, de engelen zullen voor je om vergeving en genade vragen tot de dag des oordeels.​

Dit is nog even algemeen:
De algemene beloning voor Qor´aanrecitatie
´Abdoellah ibn Mas´oed overleverde van de Boodschapper van Allah (s):
Wie een letter leest van het Boek van Allah verdient één (hasanah) ermee. Eén goede daad is gelijk aan tien zulke goede daden. Ik zeg niet dat Alief-Lam-Miem een letter is, maar Alif is een letter, Lam is een letter en Miem is een letter.” (At-Tirmidhi, 2910)​

Wil je ze in transcriptie hebben of gewoon nederlands?
Laat maar weten dan plaats ik ze hier inscha'Allah

wa salamu alaykoum w<a rahmatullahi wa barakatoehoe
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wr wb

De Koran voorspraak zal doen op de Dag Des Oordeels?

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt: ''Reciteer de Heilige Koran, want het zal voor hem voor spraak doen op de Dag Des Oordeels'' [Overgeleverd door Muslim Als Saheeh]

wa salamu alaykoum wr wb
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoe

Dit tekst moet je zeker uit hoofd leren voor bescherming tegen D-Dajjal.

Allahuma inna na'oodhu bika
min'adhaabi jahannam,
wa min 'adhaabi 'l-qabr,
wa min fitnatee 'l-mahyaa'i wa 'l-mamaat,
wa min fitnatee''l-maseehi 'd-dajjal.


W.salaam
 

Alhamdoelilah

New Member
salaam alaykoem warahmatoelah,

bedankt voor jullie hulp. Als je hem vind in het transcriptie , wil je hem aub plaatsen.

dank je alvast,

walaikoem assalaam
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
salaam alaykoem warahmatoelah,

bedankt voor jullie hulp. Als je hem vind in het transcriptie , wil je hem aub plaatsen.

dank je alvast,

walaikoem assalaam

Walaykoum salaam wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe wa maghfiratuh oughty

IPV dat ik hier da zou plakken, zal ik jou de link geven met de héle Qur'aaop in transcriptie inscha'Allah ;

http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/quran/transliteration/

wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 
Top