Wie is MEHDI

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salam oealaikoem warahmatoellah

de tekenen van dag des oordeels wijst erop dat er ook iemand die mehdi
komt? wie is die mehdi? en wat zal hij doen? is hij een ongelovige?
kan iemand mij aub meer informeren?
zal eerst die mehdi komen? en wie zal ernaar komen?
wanneer komt die grote monster ofzoiets die 1 oog heeft? (ik bedoel komt hij na die mehdi ofzo?)
sorry dat ik veel vragen stel, wil graag alles weten.
Moge allah swt jullie belonen. Amin:tti_sister:

ik wil meer leren over de tekenen van dag des oordeels.

Gair inshaalah
asalamu alaykum:shymuslima1:
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

El mehdi is een gelovige persoon......

En de andere waar jij het over hebt is al-Dajaal.....

Als je veel wilt leren over de tekenen van het naderen van de Dag des Oordeels dan raad ik jou aan om een aantal betrouwbare boeken omtrent dit onderwerp te kopen. Lees het volgende boek, ik denk dat dit boek betrouwbaar is:

klik hierop:
Daar zitten ook de antwoorden op je vragen

Wassalmoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

nizar83

Junior Member
aselemu aleikum,

al mehdi,is echt niet iemand waar je angst voor dient te hebben al hamdulilaah..hy zal door allah ta3ala na de moslims gezonden worden vlak voor yaum a deen..judgement day om ons te leiden..daarom heet hy al mehdi..degene die met leiding komt van ALLAH azza wajall.

hy zal komen in een tyd waarin vrywel alle moslims onderdrukt worden in de dunia door de kuffar om tegen hun te vechten en om de moslim ummah opnieuw te herenigen inshallah.hy zal rechtvaardigheid terug brengen en hy zal de leider van de arabieren worden.

hy zal ook een gebed leiden in mekka als imaam waarin sayiduna 3iessa ( JEZUS) ALAYHI SELEM aanwezig zal zyn.

dit gezegd hebbende wil dit alles niet zeggen dat we moeten stilzitten en wachten op zyn bezoek..integendeel..we moeten alles doen om ALLAHS genade te verdienen...aangezien er al eeuwen voorby zyn sinds de dagen van onze geliefde profeet mohammed salalahu wa3alayhi weselem zonder dat al mahdi gezonden na ons is geworden..het kan dus makkelijk nog eeuwen duren..alleen ALLAH de al wijze weet dit.

dajjal al masieh..ook wel anti christ genoemd..is n ander verhaal...

a3oodo bilaahi min fitneti dajjal..deze 1 ogige monster zal echt echt een chaos zyn voor de moslim gemeenschap.

zyn verhaal is zooo veel omvattend..het is beter als je op youtube videos bekijkt van bilal philips in het engels weliswaar.maar deze geleerde heeft echt uitmuntende en complete lezingen gegeven over deze fenomeen die ons alle zal treffen.

deze dajjal zal kafir geschreven hebben op zn voorhoofd, en kan zich bewegen van de ene gedeelte van de wereld na de ander in n mum van tyd.
hy zal echter de steden mekka en medina niet kunnen binnetreden..wat een genade is van ALLAH ta3ala.

een ieder we de 1e 10 versen van suraat al kahf uit zn hoofd kent, zal deze als verdediging kunnen gebruiken tegen deze verschrikkelijke monster die v gedaante kan wisselen om zo een moslim te kunnen bedriege..

lees over dit onderwerp, het is echt geen science fiction..beter bewapenen we ons met kennis...alle kennis ligt er vor het oprapen...
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salam oealaikoem warahamtoellah

hartelijk dank broeders, ik wil die versen uit mijn hoofd kennen.
kan iemand dat hier plaatsen?
ik zal die boeken enz inshaalah kopen als ik ze in de winkel vind.

asalamu alaykum
 
Top