Wie word wakker om het gebed Fadjr te bidden?

MashaAllah

Islam is mijn macht
:salam2: Broeders en zusters,

ik vraag me af hoeveel muslims opstaan om het Fadjr gebed te verrichten?
Er zijn er veel mensen die geloven maar de Fadjr gebed verrichten pas als ze in de morgent wakker zijn. Als ze om 10u, 12u wakker zijn.

Maar dan telt dat toch niet meer?
Fadjr gebed op juiste moment bidden is een test om te zien hoeveel muslims tegen de shajtaan kunnen en opstaan om de fadjr gebed te verrichten.
want shajtaan heeft liever dat je moet uitslapen zodat je fit wakker word.
Maar dat klopt niet helemaal. Als je wakker word om fadjr gebed te verrichten en daarna terug gaat slapen, word je dan pas heel fit wakker. dan geeft ALLAH swt je veel energie!

zo, broeders en zusters, wie van jullie word wel is wakker om zijn gebed te verrichten? :blackhijab:

Ik word wel wakker, maar het kan wel een dagje mislopen dat ik mijn wekker uit zet, maar dit gebeurt niet altijd.

Moge Allah swt het kwade ver van ons houden en Shajtaan van ons weg jagen.
Moge Allah swt trots op ons zijn.

:tti_sister:

W.salaam
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam alaikoem wa rahmatoelah

Moge Allah swt u Khadija de moed geven om het te blijven vol houden.
het is een belangrijke gebed.

Asalamu Alaykum,

U Zuster,
 

Imad

Junior Member
Assalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Ik heb altijd momenten gehad waarin ik het fadjr gebed moeilijk vond om op tijd te bidden.

er waren tijden dat ik Fadjr in moskee bad en tijden weer niet. Maar nu gaat het elhamdullilah beter. Moge Allah mij laten volhouden. Moge Allah mij laten vol houden totdat mijn ziel tot Hem terugkeert.

Fi amanillah

Wassalamoelaikoem warahmatullahi wbarakatuh,

Imad
 

Khadija2690

New Member
salaam alaikoem wa rahmatoelah

Moge Allah swt u Khadija de moed geven om het te blijven vol houden.
het is een belangrijke gebed.

Asalamu Alaykum,

U Zuster,

Djazak allaho ghairan zuster.. Ik weet dat het een zeer belangrijk gebed is en ik doe elke avond doua om mij te helpen bij het versterken van mijn imaan.. :tti_sister: Moge allah swt je belonen in het hiernamaals en je janat al firdaous schenken inshallah,.. :shymuslima1:
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelah

Maar Natuurlijk,dat het moeilijk is.
het is om in de nacht op te staan en te gaan bidden.
Maar wie zou dat doen? Diegene die de rechte pad volgen.
Waarom dan zo laat in de nacht? Het is gewoon een beproeving van ALLAH swt om te zien wie zijn gebed echt juist op tijd te gaan bidden. Degene die echt voor ALLAH swt vrezen.

w.salaam

(bedankt om te reageren! Moge allah swt ons vergeven voor onze onbewuste zonden.)
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe

Toen ik een half jaar geleden ben begonnen met het gebed elke dag 5x te bidden, had ik het het minst moeilijk met Fajr. Opstaan was geen probleem. Ik had het net moeilijker om de andere gebden op tijd te bidden.
Nu bid ik ze allemaal op tijd als ik kan, want door school gaat da moeilijk...
Moge Allah soubhanahu wa ta3ala ons de kracht geven om onze gebeden op tijd te blijven verrichten, Ameen Ya Rabb Al3Alamien !

Wa salamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
 
Top