Ya rab, Aan mijn broeders en zusters vertel ik mijn leed

Mardia

New Member
Assalamoe allaikoem wa rahmatoellah,

Ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen. Ik ben een 22 jarige moslima. Ik voel me al jaren verschrikkelijk eenzaam en doodongelukkig. Ik heb echt van alles gedaan om het tegen te werken maar het lukt me steeds niet. Ik heb veel dua's geleerd, ik bid, draag sinds een jaar een hoofddoek walhamdoelilah, en tijdens mijn duas en gebeden moet ik ook soms huilen. Het is nu zo diep dat ik het heel vaak gevoel heb dat mijn leven geen zin meer heeft.

Ik heb een tijd geleden veel tegenslagen gehad. Ik ben van jongs af aan altijd een dromer geweest, ik droomde van zulke mooie dingen, en deed ook me best om ze waar te maken. Allhamdoelilah, ik kom steeds dichter bij allah, maar mijn dromen waar ik het meest van droomde zijn niet uitgekomen.
Wa la toehiboe shaian assa an yakoena ghairan lakoem, wa la takrahoe shaian assa an yakoena sharan lakoem. sadaqa lahoel adhim

Nu ben ik alleen. Hoewel ik heel sociaal ben heb ik geen echte vriendinnen die ik vaak zie, het zijn meer klasgenoten, 1 vriendin misschien maar die zie ik om de paar maanden. Ik heb ook nooit een zus of zusje gehad en al mijn nichten wonen in het buitenland. Thuis zit ik vaak achter mijn pc huiswerk te maken. Soms lees ik dan verhalen van mensen die al jaren (30 á 40 jaar) eenzaam en alleen zijn en niemand om zich heen hebben. Ik heb alhamdoelilah mijn ouders, maar door mijn wanhoop en depressie ben ik zo bang van de toekomst dat ik denk dat wanneer ze er niet meer zullen zijn en alleen zal blijven (hoewel ik weet dat de levensjaren in de handen van allah zijn) Al a3maroe fi yadi llah. Over een jaartje ben ik klaar met mijn studie, en ook hier zit ik mee want de paar mensen die je via school kent die zie dan niet meer, het enige wat dan overblijft zijn mijn ouders.

Mijn leed van binnen laat ik dan ook niet blijken, ik lach vaak tegen mensen, en maak ook vaak grappen, maar nu heb ik het gevoel dat ik niet meer kan en dat ik daar ook fysiek last van krijg.

Ik probeer zoveel mogelijk mijn best te doen om dua te doen. Soms voel ik me dan heel goed, maar meestal gewoon niet. Ik heb van alles gedaan om het tegen te gaan: boeken gelezen van moslim geleerden en van Nederlandse schrijvers , koran gelezen, duas gedaan, consultant gemaild etc. Van die consultant krijg je te horen dat je positief moet blijven, dat je van jezelf moet houden dat je leuke dingen moet doen, heb ik allemaal gedaan, maar zonder resultaat. het lukt even maar na een tijd schijnt alles te verdwijnen.

Van de islam heb ik geleerd dat je ongeacht wat dan ook dankbaar moet zijn. Dit ben ik ook maar door dit gevoel van binnen lijkt het net alsof ik een ondankbaar dienaar van allah ben. en dit is eigenlijk het ergst van allemaal. Ik bega hier namelijk een grote zonde mee. Ik zou namelijk graag een dankbare dienaar zijn. En dit is ook de reden waarom ik astagfirullah de dood wens. Ik ben namelijk zo zwaar depressief dat ik bang ben geworden van de toekomst. Ik zeg dan ook tegen mij zelf dat als ik zo blijf voor nog een aantal jaar dan heeft het leven echt geen zin voor mij en dan heb ik constant het gevoel dat ik een ondankbaar dienaar ben, hiermee bega ik meer zondes waardoor voor mij de dood astagfirullah beter lijkt.

Het lijkt alsof mijn leven geen uitweg meer heeft, alsof ik ipv leven aan het overleven ben. Even ben ik blij en heb een goed gevoel, maar meestal doodongelukkig.

S'avond lig ik soms alleen te huilen, zonder dat mijn ouders het zien. Ik zou mijn leven zo graag willen veranderen. Maar blijkbaar doe ik iets verkeerds, want al het slechte wat een mens overkomt komt vanhemzelf en al het goede komt van allah ta3ala. Misschien is het een straf van allah ta3ala, ik vind het niet erg, maar mijn zwakke nafs overwint mij om altijd gelukkig te zijn met wat ik al heb waardoor ik alleen maar kijk naar wat ik niet heb.

Ik ben er ook van bewust dat ik al zoveel van allah heb gekregen. Een goed functionerend en gezond lichaam, de islam, een huis, super lieve ouders, voedsel, verstand, educatie, goed uiterlijk, geld, kleding. en nog veel meer, en de eenzaamheid en leegte in mij maakt mij onbewust een ondankbare dienaar van allah, terwijl ik dit absoluut niet zou willen. Ik wil graag dankbaar blijven en niet kijken naar wat ik niet heb maar wat ik al heb, alleen lukt het me praktisch gewoon niet, al jaren niet.

Ya rab, ya rab, ya rab, ya rab, ya rab geef mij een uitweg en vergeef mij voor wat mijn nafs voelt. Diep van binnen ben ik U dankbaar en zal altijd op U vertrouwen.

Omdat ik dit aan niemand vertel en jullie mij niet kennen, deel ik mijn lange leed met jullie. Ik zou het zeer waarderen als jullie dua voor me doen. Misschien dat door de dua van mijn broeders en zusters (jullie) in islam, Allah mij een uitweg geeft. En voor degene die dua nodig heeft, zal ik inchalla voor diegene doen. En moge Allah het van mij accepteren.

Allah vergeef mij,

Wassalamoe allaikoem wa rahmatoellah

Mardia
 

Yasmienaa

New Member
Salaam ma3lekom zuster,

ik heb je verhaal gelezen, en ik vind het heel naar voor je dat je je zo ongelukkig voelt. Iedereen zal zich wel een beetje herkend hebben in jou verhaal, het is namelijk ook niet iets ergs om af en toe te moeten huilen en na te denken over de toekomst. Alleen is het bij de meeste mensen zo dat zij dit maar eventjes hebben, (dat ongelukkige gevoel) en dat het meestal dan wel weer weg gaat en het compenseert met het gevoel gelukkig te zijn.

Ik wil je best aanbieden om met mij via de mail contact te hebben ik kan je wel helpen (met de wil van Allah) om je een beetje uit de put te krijgen. Je moet zelf maar beslissen of dat is wat je wilt, en of je dat ook aandurft. Ik zeg je alleen met mijn beste intenties wens ik jou het geluk van alle werelden toe, daarom sta ik voor je klaar omwille van Allah.

Via de mail kan ik je wat persoonlijker helpen dan op zo een uitgebreid openbaarlijk forum. :hijabi:

Ma3lekom salaam, moge allah jou zondes vergeven, jou gebeden accepteren, en jou en je familie beschermen tegen het helle vuur en leiden naar de poorten van el djanah inchallah ya rabie el 3alamien
 

BintShishaan

AmatuLlaah
Wa 'alaykum as salaam wa rahmatu llaahi wa barakaatuh,soms wens ik ook de dood...maar ik durf het niet te wensen..want ik ben er niet klaar voor. Ik heb geen goede daden en ik vrees de bestraffing en martelingen in het graf.

Ughti, waarom wens jij de dood? Wallaahi, de martelingen zullen vreselijk zijn.Denk daaraan.

Waarom ben je zo verdrietig? Kijk naar jezelf, je kan zien,horen,lopen..je hebt een huis, genoeg eten en drinken, je hebt je ouders. Al hamdu lillaah.
Probeer positief te denken.

Het is de shaytaan die je zo doet denken,dat had ik +/- 2 jaar geleden ook.
Negeer die slechte gedachten..

Luister vaak naar de Qur'aan, want daarvan wordt je nafs rustig.
Moge Allaah 'azza wa djal je helpen.
 
Top