Zoek een hadieth.. KLIK AUB!!

JongeVrouw

New Member
Salam oe3alaikoem wr wb,

Ik ben op zoek naar een hadieth die vertelt dat het haram is om 2 geliefdes uit elkaar te halen. Omdat ze beide 2 goede moslims zijn.

Ik hoop Insha' Allah dat jullie mij verder kunnen helpen!! Ik zou jullie ongelofelijk dankbaar zijn!

Hoop snel wat van iemand te horen!

Djazak' Allah oe gayran..

Wa3alaikoemoe selaam wr wb.
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
Salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wabarakatoeh

Gaat het hier om een relatie of een getrouwde koppel?
relatie vr het huwelijk tussen jongen en meisje is sowiso niet toegestaan.
Maar als je bedoelt dat we een hadieth moeten zoeken van dat het haram is om een goede moslim koppel uit elkaar te halen, zal ik mijn best doen.

w.salaam
 

JongeVrouw

New Member
Salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wabarakatoeh

Gaat het hier om een relatie of een getrouwde koppel?
relatie vr het huwelijk tussen jongen en meisje is sowiso niet toegestaan.
Maar als je bedoelt dat we een hadieth moeten zoeken van dat het haram is om een goede moslim koppel uit elkaar te halen, zal ik mijn best doen.

w.salaam

Selaam oe3alaikoem

Ik bedoel het vetgedrukte! Shokran, zou je echt zeer dankbaar zijn!

Wa3alaikoemoe selaam
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahamtoelahoe wa barakatoeh

ik weet gewoon vanmezelf dat het niet toegestaan is. waarom zou je nu
een koppel(getrouwde moslims)uit elkaar drijven? Je moet ze juist feliciteren en ze het beste wensen.
Ik heb wat gezocht maar vond nog geen hadieth zal blijven zoeken tot ik er een vind.

W.salaam
 
Wa aleykoem asalaam warahmatoe Allah jonge vrouw,

Waar jij waarschijnlijk opzoek naar bent is het verbod op "Nameemah".
Nameemah is het arabische woord voor ' wanneer iemand het gepraat of geroddel van de ene groep overbrengt naar de andere groep met de intentie om onenigheid tussen hen teweeg te brengen' Een voorbeeld daarvan is: A roddelt over B, jij gaat naar B toe om te zeggen dat A heeft geroddelt, dit met de intentie om vijandschap te creeren tussen A en B.

Er zijn meerdere verzen in de koran en ahadeeth waaruit blijkt dat dit een grote zonde is.

Hudhayfah heeft overgeleverd dat Rasuulullaah zei:

"Degene die namaam verspreidt zal het Paradijs niet binnen treden." Sahih Al-Bukhari en Muslim.

Ibn 'Abbaas heeft overgeleverd dat Rasuulullaah langs twee graven kwam en zei:
"Waarlijk, zij (de bewoners van de graven) worden beiden gestraft.De eerste verspreidde nameemah en de andere beschermde zichzelf niet tegen zijn eigen urine." Sahih Al-Bukhari en Sahih Muslim.

Moge Allaah ons beschermen tegen de bestraffing in het graf.
 
Top