kussen van de koran

Umm Haroun

Junior Member
http://www.selefiepublikaties.com/qoraan.fataawaoverqoraan.fatwa2.htm

Vraag:

?Wanneer sommige Moslims de Qor'aan gaan lezen, kussen ze het en vegen het vervolgens over hun ogen en hun gezichten. Is deze handeling correct?

Antwoord:

?Ik ken geen enkele voorganger voor deze handeling in onze pure Sharie'ah.

Het Permanente Comité voor Islaamitisch Onderzoek en Fataawa
Voorzitter: Shaych Abdoel-'Aziez Ibn Baaz
Vice-voorzitter: Shaych 'Abdoer-Razzaaq 'Afiefie

Bron: Fatawa al-Lajnah al-Dai?mah
Vertaald door: Amin Aboe Nouhad
 

Abu Abdelrani

Junior Member
Onze zuster Umm Haroun heeft gelijk ! Maar het kussen van de Koran dat mag wel en is niet verboden aangezien er geen overlevering over is zoals Umm Haroun zegt.Zowel de profeet als de metgezellen van de profeet hebben de zwarte steen gekust en dat doen de pelgrims die naar Hadj of Umra tot heden nog steeds. Het vegen met de Koran is wel taboe dat is volgens mij wel zo.De boek van ALLAH kussen met God's woorden erin tuurlijk mag dat als een steen wel mag gekust worden dan Allah's boek ook. Wa allah a3lem.
 

MaryamSaed

New Member
Ik vind het een heel mooi gebaar je kust normaliteer iets wat je heel dierbaar is.. en omdat gods woord(en) te kussen oprecht... dus niet omdat men of beter gezegd soenah is. Laat je dus merken dat je gods woord lief hebt..
 

nizar83

Junior Member
geen fatwa´s uitspreken aub

Onze zuster Umm Haroun heeft gelijk ! Maar het kussen van de Koran dat mag wel en is niet verboden aangezien er geen overlevering over is zoals Umm Haroun zegt.Zowel de profeet als de metgezellen van de profeet hebben de zwarte steen gekust en dat doen de pelgrims die naar Hadj of Umra tot heden nog steeds. Het vegen met de Koran is wel taboe dat is volgens mij wel zo.De boek van ALLAH kussen met God's woorden erin tuurlijk mag dat als een steen wel mag gekust worden dan Allah's boek ook. Wa allah a3lem.

aselemu aleikum..aub broertjes en zusjes geen fatwa´s uitspreken gebaseerd op eige logica

als dit mag en gedaan werd...dan mag dat ook

zo werkt islam niet, inshallah zal ik het opzoeken en een antwoord geven met bewijs ervoor,

wat ik wel kan zeggen is dat het een bid3aa is..een innovatie..maar of het tot een bid3aa salieh gerekend wordt door de geleerde of een verkeerde bid3aa dat zal de yd ons leren inshallah..

wa allah o a3lam
 

Abu Abdelrani

Junior Member
aselemu aleikum..aub broertjes en zusjes geen fatwa´s uitspreken gebaseerd op eige logica

als dit mag en gedaan werd...dan mag dat ook

zo werkt islam niet, inshallah zal ik het opzoeken en een antwoord geven met bewijs ervoor,

wat ik wel kan zeggen is dat het een bid3aa is..een innovatie..maar of het tot een bid3aa salieh gerekend wordt door de geleerde of een verkeerde bid3aa dat zal de yd ons leren inshallah..

wa allah o a3lam

Je hebt gelijk broeder mousammaga mijn fout...
Altijd daliel is belangrijk.....:astag::SMILY286::astag:
 

nizar83

Junior Member
Ruling on kissing the Mus-haf
What is the ruling on kissing the Mus-haf after it has fallen from a high place?


Praise be to Allaah.

We do not know of any evidence (daleel) to suggest that it is prescribed in sharee’ah to kiss it, but if a person does so, there is nothing wrong with that. It was narrated that the great Sahaabi ‘Ikrimah ibn Abi Jahl used to kiss the Mus-haf and say, “This is the word of my Lord.” Whatever the case, there is nothing wrong with kissing it, but it is not prescribed to do so and there is nothing to indicate that it is prescribed in sharee’ah. But if a person kisses it as an act of veneration and respect if it falls from his hand or from a high place, there is nothing wrong with that, in sha Allaah.



Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah li Samaahat al-Shaykh al-‘Allaamah ‘Abd al-‘Azeez ibn ‘Abd-Allaah ibn Baaz (may Allaah have mercy on him), vol. 9, p. 289



inshallah is dit genoeg info om er zeker van te zyn dat er niets mis is met het kussen vd koran na het gebruik of alvorens de koran te gebruiken.allah o a3lam

wa selemu aleikum
 

Deen_Al_Islaam

Junior Member
Assalamu alaykoum wa rahmatullahi ta3ala wa barakatoehoe
DjazaakAllahu Khairan voor jullie uitleg :)
wa salamu alaykoum wr ta3ala wb
 
Top