Masha allah

Abu Abdelrani

Junior Member
Bismi Allah Arrahman Arrahim
Mijn hart bekeerde voor mijn verstand…..

Ik ben op Curaçao geboren en woon sinds mijn 18de in Nederland. (ik ben komen studeren)
Ik ben half Surinaams en half Dominicaans. Mijn ouders hebben mij gelovig opgevoed en waren
eigenlijk best wel beschermend tegen over mij in vergelijking met de opvoeding van anderen.

Mijn voormalige geloof:
Ik ben als protestant gedoopt en heb op een protestant school gezeten. Protestanten geloven het
zelfde als een Christen. Dat hield in :

De leer van het protestantisme, in het bijzonder wat betreft de verschillen met de rooms-katholieke
Kerk, kan worden samengevat met vier Latijnse uitspraken:
Solus Christus: Alleen Jezus Christus
Jezus Christus, de Zoon van God en tegelijk God zelf, is de enige grondslag voor de verlossing van
de mens en is de enige die de mens mag aanbidden.
Sola scriptura: Alleen de Schrift
Uitsluitend de Bijbel geldt als het Woord van God en enige bron van het geloof.
Sola fide: Alleen door het geloof
De mens kan uitsluitend door het geloof in Jezus Christus van zijn zonden worden gered.
Sola gratia: Alleen genade
Verlossing is een gave van God die niemand kan verdienen, maar die alleen via Jezus Christus
verkregen kan worden door het geloof.
Wat de bijzonderheden van de leer betreft verschillen protestanten van verschillende stromingen
soms sterk van mening. Ook in de invulling van de kerkdiensten bestaat een grote verscheidenheid.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Protestant

Gek genoeg had ik nooit in mijn hoofd dat God en Jezus(vzmh) een zelfde persoon zijn. Dat was te
duidelijk voor mij. Wat moeilijk voor mij was dat er zoveel geconcentreerd word op Jezus(vzmh) en
niet op God. Bij het bidden en dingen vragen bid je tot God het was moeilijk voor mij om een
onderscheid te maken. Het is duidelijk voor mij dat God apart is en Jezus(vzmh) ook. Maar moeilijk
om in het praktijk te brengen. Bovendien vond ik dat wij allemaal kinderen van God zijn hij heeft
ons allemaal geschapen dus dat Jezus(vzmh) zoon is van God is logisch dat waren wij ook. Ik wist
niet dat men echt dacht dat hij God LETTERLIJK zijn vader was.

Vragen:
Toen ik in de brugklas zat kreeg mijn zus een vriendje Ali (voormalig verloofde van mijn zus). Mijn
zus was altijd iemand die zich verdiepten in geloven enz. Ze heeft het Christendom, Hindoeïsme en
Islam bestudeerd. We hadden Hindoestaanse buren. Ik was daar elke dag bijna en ik bad samen met hun
en boog mij voor Krishna en deed mee met de rituelen. Maar ik geloofde wel in God. Ik was duidelijk
in de war.
In tussentijd bekeerde(keerde zich terug) mijn zus zich tot de Islam. Ik vond dat helemaal raar…Ja
ik heb Arabische vriendinnen ze zijn moslim, maar wat is het verschil dan. We geloven allemaal toch
in 1 God? Dacht ik….

Het werd Ramadan en mijn zus moest vasten. Ik vroeg haar waarom? moet dit ? En ik begreep waarom en
deed ook mee. Ze vertelde dat ze in de Islam in God/Allah geloofden en dat Jezus (vzmh) een
profeet was en niet de zoon van God. Ik dacht van ja duhhh dat is toch duidelijk, want ik geloof dat
ook. Maar goed. Ik deed mee aan Ramadan ik vond het super leuk (ik was inmiddels 12/13 jaar)

Maar ik zat in mijn pubertijd en de vragen kwamen naar boven. Ik noem deze vragen doolhof vragen.
Vragen zoals waarom is blauw, blauw en niet groen? Wie zei dat blauw niet groen kan zijn?
God heeft de mens geschapen, Ik kom van mijn vader en moeder dus hij heeft mij niet geschapen?
Waarom zoveel ellende op aarde Als God bestond zou dit allemaal niet gebeuren. En waarom zijn er
geen profeten meer ? En Jezus (vzmh) werd gekruisigd en het is afgelopen? Wat is er niks daarna
gebeurd? Waarom zoveel religies? Welke is nou de truth?
Theorie van Darwin lijkt mij echt duidelijk volgens mij heeft hij ook gelijk het is bewezen. Wij
komen van iets die we nooit hebben gezien kom nou ! Dat dacht ik allemaal.
Niemand die tegen mij kon, niemand die mij een antwoord kon geven. Ik werd ongelovig God bestaat
niet meer. Maar mijn hart had iets anders stiekem geloofde mijn hart wel en dat voelde ik ook soms
maar ik negeerde dat. Mijn hart ging meer richting Islam hij wou meer weten, maar mijn verstand
niet.

Rebel time:
Ik zat in mijn pubertijd ik luisterde naar heavy metal en droeg alleen zwarte kleding. Ik ging
totaal de verkeerde kant op en deed ook de verkeerde dingen. I just wanted to have fun and live life
on the edge. Ik mocht niet meer met mijn vrienden omgaan van mijn vader, omdat zijn kleinste en
lieve dochter 180 graden is veranderd in een rebelachtige meisje.( Hij weet tot nu toe niet wat ik
heb gedaan. Hij hoorde van mensen dat ik rookte). Nee ik heb geen overvallen gepleegd ofzo maar ik
dronk en rookte veel en heb echt veel gespijbeld. En dit allemaal zou mijn vader echt pijn doen.
School staat op nummer 1 bij hem en roken dat mag helemaaaaaaal niet vooral wat illegaal is. Ik was
dom blind en doof) Mijn vrienden rookten van alles en nog wat. Ik kende mensen die gewoon cocaïne
sniffen ( leeftijd 14-20). Nee, dat heb ik niet gedaan zo dom was ik ook niet. Mjin vrienden zijn
niet zoals jullie denken net als die soort Antillianen die hier rond lopen. Het waren allemaal
kinderen van goede families, goede educatie (die wij verwaardeloosden) en de meeste waren rijk ze
hadden alles en waren populair. (Legaal rijk hahaha )

Wicca vs mijn hart:
Ik verdiepte mij in Wicca dat is gewoon in natuur geloven mother earth en father nature. Geloven in
ying and yang goed en slecht. Evenwicht in goed en slecht.
Ik heb geen magie gedaan ofzo maar had wel veel boeken daarover. Wicca is niet Christelijk of
Satanisme. Ik kende wel mensen die echt Wicca praktiseerden, ik wou het ook doen maar heb het toch
niet gedaan. Mijn hart liet het niet toe. Ik heb zelf op radio gezegd dat ik niet in God geloofde
(Moge Allah mijn vergeven).
Ik begon weer te twijfelen na een tijdje. Waarom is er een stemmetje in mij die zegt dat God
bestaat? Ik kon het niet aan en besloot om er niks aan te doen. Geen Wicca NIKS!
Ik deed elk jaar mee aan Ramadan en die vragen en mijn geloof kwam naar boven. Maar ik negeerde het
allemaal ik kon het niet aan wat moet ik doen ? Ik dacht toen okay de dag wanneer ik echt weet dat
God bestaat en geloof ga ik Islam bestuderen en ook Christendom ( de helft van mijn familie is
bekeerd tot de Christendom (soms te fanatiek))

I Saw the light:
Ik kwam naar Nederland op vakantie. Mijn zus die woonde hier al in middels en ik ging naar mijn
nicht. Ze vroeg of ik mee wou gaan naar de kerk….pfoeeeeeeeee daar ben ik al langggggggggggggggggggg
niet meer geweest. Nou goed ik heb mijn tante nog niet gezien en wist dat ze daar zou zijn dus ik ga
gewoon. Er was genezing. De mensen vielen op de grond andere huilen alle handen waren omhoog en ze
geloven allemaal echt in iets.
Toen schoot het mij naar binnen er is wel een God, maar ik moet er naar gaan zoeken. Ik geloof dat
mijn hart zich toen bekeerde tot Islam zonder dat ik het wist.
Ik ging over Islam lezen en voelde mij elke keer blij en thuis als ik iets over Islam zag en las
hoe kan dat?

Op komen voor mijn broeders en zusters:
Na 9/11 was ik de enige die iets positief zag in Islam. Er was een discussie in de klas. De hele
klas was tegen mij. Ik begreep wat er was gebeurd, ik vond het niet goed maar had begrip. Ik vond
het oneerlijk en wist het had niks met het geloof te maken ik verdedigde mijn broeders en zusters
zonder dat ik het wist. Mijn vriendin die zelf van Libanees (van Libanon) is en moslim is deed niks.
waarom?
Elke keer wanneer men mij de vraag stelde ben jij moslim? Zei mijn hart ja en ik beantwoorde: nee,
maar ik volg het geloof wel en vind het mooi. Wanneer ik zeker ben van mezelf bekeer ik wel
misschien tot de islam ik denk dat ik dan 25 of zo zal zijn wie weet. Wat een antwoord!!!!!!! ( op
mijn middelbare school dachten de leraren wel dat ik moslim was, omdat ik elk jaar mee deed aan
Ramadan)
Ik wou geen varkensvlees meer eten het is haram. Ik at het ook niet alleen wanneer ik geen keuze
had at ik het wel. Ik wil niet dat men denk dat ik mijn zus na doe.

Na 7 jaar werd het tijd om te bekeren:
Toen ik naar Nederland verhuisde ben ik bij mijn zus gaan wonen. Ramadan werd weer leuk voor mij,
ik had iemand om mee te vasten enom offerfeest te vieren. Thuis was ik de enige die dat deed
aangezien mijn ouders gewoon een ander geloof hebben. Ik ook maar ik deed toch mee. Mijn zus keek
elk zondag naar NMO en elke keer wanneer ik die quraan recitatie hoorde stond ik stil, ik kreeg
kippevel en moest gewoon stil zitten en horen wat er gezegd werd ookal ik niks verstond. Het geluid
dat van de tv op dat moment kwam (recitatie) deed wel iets met mij.
Mijn zus verhuisde terug naar Curaçao terwijl ik hier pas 1 jaartje woonde.
Ramadan 2006 begon en ik deed mee zoals ik altijd deed sinds mijn 12de. Ik ging naar een Marokkaans
winkeltje en ja hoor ze vroegen het ben je moslim? Ow daar ga ik weer met mijn kromme antwoord
terwijl ik elke Ramadan over mijn geloof denk... net nu dacht ik ?
Dus ik beantwoorde. En dat meisje bleef me aanstaren. Ze zei waarom doe ik zo terwijl ik gewoon al
voel dat ik moslim ben.Waarom wachten tot mijn 25ste , waarom niet nu ? Wie zei dat ik 25 zal
worden? Wat ik nu doe krijg ik niet beloond, zoals ik het zou krijgen als moslim zijnde.
Ik ging naar huis en wist niet wat ik moest. Ik ging lezen over islam en Christendom. Waarom staat
Mohammed niet in de bijbel ik had daar moeite mee. Hoe kan dit? Waarom moet ik voor islam
kiezen? Ik typte dat in google ..misschien dat ik een antwoord krijg. Ik had een digitale quran op
mijn pc en las af en toe erin. Ik typte in google Antilliaanse moslims misschien dat ik hun kan
vragen hoe en waarom ze zijn bekeerd en ik kwam terecht op islamitische site in het Nederlands die
een Antiliaanse folder had die over islam ging. Ik heb zoveel gelezen en vond alles zo mooi en wist
dat ik eigenlijk moest bekeren. Ik had die persoon op de folder een mail gestuurd, maar helaas had
ik geen bericht terug gekregen. Dat had me nog niet gestopt ik heb het dan maar alleen moeten doen.

Ik heb mijn gebedskleding online besteld. Ik wist dat ik me moest gaan bekeren, maar hoe? Ik zou in
December naar curaçao gaan en heb toen gewacht. Ik heb dit gedaan, omdat ik me wou bekeren en mijn
zus erbij wilde hebben. Zonder haar had ik nooit Islam gekend, want mijn vriendinnen die zijn moslim
geboren maar ze zijn geen moslim in mijn ogen. Mijn zus was niet geschrokken toen ze hoorde dat ik
me wou bekeren. Ze zei dat ze het al wist sinds dag 1 dat ik mee deed aan Ramadan maar ze liet mij
mijn gang gaan ik moest het allemaal zelf ontdekken vond zij.

Ik heb mijn shahada in de moskee op Curaçao opgezegd samen met mijn zus.(30 december 2006 op Eid
ul-adha--> offerfeest).
Ik was helemaal blij ik bibberde en huilde bijna, ik kreeg tranen in mijn ogen en voelde mij
helemaal nieuw. Ik was en ben eindelijk thuis. Mijn vragen die ik had werden beantwoord.

Mijn ouders?
Mijn moeder zei OW okay….ben je serieus... ben je moslim ? ik zei ja en toen ze zei ow okay .
Mijn vader: die deed moeilijk in het begin maar ik hoorde later van een vriendin dat mijn vader zei dat hij trots was op mij.

Sinds ik mijn hoofddoek ben gaan dragen heb ik meer moeite gekregen met mijn ouders. Ze vinden dat
een hoofddoek extreem is. ( Op Curacao heb ik maar 5 vrouwen in mijn leven met een hoofddoek gezien
2 met de echte hijaab en voor de rest heb je nog de nonnen)
Mijn zus is ook moslim maar draagt geen hoofddoek en praktiseer niet. InshAllah zal dit veranderen. Komt meer doordat ze ook alles zelf had moeten doen en niet echte de goede bronnen heeft gehad.

Mijn andere familie leden die Fanatiek zijn accepteren het niet eens van mij, ik heb wat afstand genomen van mijn familie niet om mijn geloof maar omdat er altijd problemen zijn en nu met mijn geloof probeer ik gewoon te doen tegen over hun ookal ze geen respect tonen voor mijn geloof.
Mijn nicht was ooit bij mij geweest om te blijven slapen en mijn Koran lag op mijn nachtkastje waar ze wilde gaan slapen. dus ze zag mijn koraan en keek het vies aan en vroeg of ze de andere kant mocht slapen. Dat was voor mij een afkeer tegenover haar en spreek haar niet echt meer. Ik heb
respect voor hun en vind dat ze dat ook voor mij moeten hebben.
Mijn ouders willen dat ik mijn hoofddoek af doe, maar ik doe dat niet.
Tegenspreken in mijn familie is iets zeer onbeschoft en dat kan gewoon niet. Dit is het eerste keer
dat ik mijn ouders in iets tegen spreek, Omdat het mijn eigen beslissing is. Islam is nu mijn way of
life.

Ps: Ik heb mij bekeerd tot de islam toen ik 19 was en toch niet op mijn 25ste zoals ik dat dacht .

Wa alaikom assalam warahmatu Allah wabarakatuh
 
Top