scheiding in de islam

Loubna.

New Member
Salaam alaykoem Warahmatoelahoe wabarakatoehoe,

beste broeders en zusters, wat zegt de Islam juist over een scheiding?
Ik zit namelijk in een zwak situatie, heb het moeilijk met mijn man, in elk relatie kan het soms scheef gaan, maar gaat het terug recht. Bij mij is da ook zo, maar de laatste tijd, spijtig klikt het niet zo best met mij en mijn man, we passen gewoon niet bij mekaar. Ik moet bijna altijd huilen, omdat hij me zovaak scheld over mijn moeder. Als hij kwaad is dan zegt hij alle scheldwoorden da er maar kunnen bestaan over je moeder, het kwetst mij enorm, en kan het niet meer aanhoren, scheiden wil ik eigenlijk niet, omdat ik ook al kindjes heb van hem, mijn oudste is 6jaar. En leeft er eigenlijk ook nu beetje mee, en heb het er moeilijk mee. Ik wil het aan een kant niet doen voor hen, ik wil hen geen moeilijke leven bezorge, maar aan andere kant heb ik het heel moeilijk voor mij zelf, ik krijg vaak hoofdpijn, en moet bijna altijd huilen, als ik zo door moet gaan, zal ik op een dag gek worden of zelf zeker een hartaanval krijgen. ik weet echt geen raad meer. Is er iemand die me misschien kan helpen? Ik wil heel graag met een geleerde praten, maar weet echt niet hoe.:SMILY176::shymuslima1:

salaam alaykoum
 

Mabsoot

Amir
Staff member
wa alaykum salam wa rahmatullaahi wa barakatuh

that is very sad story dear sister, may Allaah make things easier and better for you.

These sort of situations are difficult to deal with, and you are right, that you need to speak to a good sensible and knowledgeable Imaam who can give you the best advice.

I know that in the UK, there is a marriage councelling service, and it is very good, but it is in UK. I do not know about in your country, but I can certainly find out inshaAllaah.

Please check this website:
http://www.islamic-sharia.org/

this is the helpline phone number
+448703001424

If you call them they can give you good advice, inshaAllaah I hope we can find you organisation in your country for this too.

May Allaah help you and make things better for you and your family, amin.

assalamu alaykum wa rahmatullaahi wa barakatuh
 

Maartje

New Member
:salam2::hijabi:Loubna,

Het spijt me om dit te horen! In een huwelijk als man en vrouw moeten bijde partijen elkaar respecteren. Als dit niet gebeurt dan is er iets niet juist.
Probeer je man te vertellen dat het je pijn doet als hij over jouw moeder scheld. Zij is ook zijn schoonmoeder ,hoe kan hij dat toch tot jouw en je kinderen aandoen?:astag: Misschien is het een idee om voor een paar weken bij jouw moeder te logeren zodat hij merkt dat je het echt zat bent and that you mean bussiness:angryblue::SMILY45::SMILY32::hawla:Probeer ook naar instancies te zoeken op het internet google het gewoon en kijk wat er komt.
Ik zal ook voor jouw bidden,Incha Allah:salah: Doe ook salaat al istighara vraag Allah om een weg uit deze nare situatie.Herinner je ook dat na moelijkheden wordt het weer makkelijk dat staat in de Koraan.Allah zet ook geen ziel onder druk wat hij/zij niet kan verdragen. Allah kent ons het beste wees sterk ,geduldig maar doe alle moeite om een opplossing te vinden,Incha Allah.:hearts::hearts:Veel sterkte Allah zal met je zijn vergeet dat nooit!!!
Je moet je man aan z'n verstand brengen dat jij zo niet meer met hem door kan gaan als zijn vrouw.Of hij veranderd of jullie zouden scheiden.Dan klinkt er misschien een belletje bij hem.Als je altijd huilt en depressief bent en bang voor jezelf en je kinderen dat is geen manier van leven. Dat zou jouw man nooit pikken en waarom jij wel???
Loubna het is laat bijna 1 uur s'nachts hier in London. Je bent in mij gedachten en Ik hoop dat ik je van hulp heb kunnen zijn,Incha Allah.
Ik ben zelf nu 17 jaar getrouwd dus Ik weet wel het een en ander over getrouwd zijn.Het kan niet altijd over rozen gaan , maar je man moet echter wel begrijpen dat hij nu te ver is gegaan en dat het zo niet langer mag en kan doorgaan. Allah weet het het beste.:shake:Ma Salaama,Maartje.:wink::SMILY84::SMILY139:

Salaam alaykoem Warahmatoelahoe wabarakatoehoe,

beste broeders en zusters, wat zegt de Islam juist over een scheiding?
Ik zit namelijk in een zwak situatie, heb het moeilijk met mijn man, in elk relatie kan het soms scheef gaan, maar gaat het terug recht. Bij mij is da ook zo, maar de laatste tijd, spijtig klikt het niet zo best met mij en mijn man, we passen gewoon niet bij mekaar. Ik moet bijna altijd huilen, omdat hij me zovaak scheld over mijn moeder. Als hij kwaad is dan zegt hij alle scheldwoorden da er maar kunnen bestaan over je moeder, het kwetst mij enorm, en kan het niet meer aanhoren, scheiden wil ik eigenlijk niet, omdat ik ook al kindjes heb van hem, mijn oudste is 6jaar. En leeft er eigenlijk ook nu beetje mee, en heb het er moeilijk mee. Ik wil het aan een kant niet doen voor hen, ik wil hen geen moeilijke leven bezorge, maar aan andere kant heb ik het heel moeilijk voor mij zelf, ik krijg vaak hoofdpijn, en moet bijna altijd huilen, als ik zo door moet gaan, zal ik op een dag gek worden of zelf zeker een hartaanval krijgen. ik weet echt geen raad meer. Is er iemand die me misschien kan helpen? Ik wil heel graag met een geleerde praten, maar weet echt niet hoe.:SMILY176::shymuslima1:

salaam alaykoum
 

MashaAllah

Islam is mijn macht
salaam oealaikoem wa rahmatoelahoe wa barakatoeh,

Ik hoop inshaAllah dat Allah soebhana wa ta3ala u sbar ga schenken.
het is heel moeilijk om in zo'n situatie te leven. vooral voor de kindjes
die nemen het snel op. InshaAllah dat hij zijn verstand zal terug krijgen.
En zijn vrouw ga respecteren.

>Amin

wa alaykoem salaam wa rahmatoelahoe wa barakatoeh
 

Loubna.

New Member
salaam alaykoum maartje

hartelijk dank voor je reactie, het deed wel beetje deugd om toch eindelijk iets te horen van een man die je beetje begrijpt. ik doe altijd doua, ik smeek altijd Allah om mijn man licht in zijn hart te geven, zodat hij ook gevoel kan hebben,...

kheb onlangs een droom gehad, kijk op deze site, met de betekenis van je dromen, daar staat het.

asalaam alaykoum warahmatoelahoe!
 

Safiyah_

Junior Member
Ik ga volledig met Maartje akkoord..als het zo erg is dan kan het niet anders dan tot ene scheiding komen. Het is ook beter voor je kinderen, want met een verdiretige mama hebben ook zij pijn =(
Je man zou je moeten respecteren en niet als een bezit behandelen..
Probeer met hem te praten als dit niet lukt moet je zelf je conclusies trekken. Wat het beste is voor de kinderen , maar ook wat het beste is voor jou!

xx
 
Top